Gå til innhold

Jørgens E30 "M3" S62B50


Jørgen-Fastbmw
 Share

Anbefalte innlegg

Jepp, om eg ikkje får den igjennom no, reiser eg å henter vognkortet ditt ;)

:lol: Vognkortet mitt er nok like verdiløst som ditt foreløpig iallefall. Men om du får godkjent søknaden, er du jo på good vei til å få til dette! Og det er jo som du sier, bare å følge deres retningslinjer til punkt og prikke, så skal det nok gå. Jeg regner med å vise min i løpet av april og om den ikke skulle gå igjennom første gang, så er det bare å stille opp på nytt.

Aldri gi seg :)

That's the spirit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til. om du har fulgt med litt på min tråd så kan du få ett midlertidig ja eller nei. om du får ja så er det bare starte å få bilen så lett som mulig med montert turbo og IT. vekta er ett helvette. så den hadde jeg startet med å få innen for maks på begge aksler med full bil. jeg må bygge om alt av rør og fester til kompressoren min.

når du får svar fra bt så får du en liste om hva som skal til å hva du må utbedre for at dem skal bli godkjent bilen med turbo. Bare en liten smørbrød liste :) men ett mareritt å få alle dok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til. om du har fulgt med litt på min tråd så kan du få ett midlertidig ja eller nei. om du får ja så er det bare starte å få bilen så lett som mulig med montert turbo og IT. vekta er ett helvette. så den hadde jeg startet med å få innen for maks på begge aksler med full bil. jeg må bygge om alt av rør og fester til kompressoren min.

når du får svar fra bt så får du en liste om hva som skal til å hva du må utbedre for at dem skal bli godkjent bilen med turbo. Bare en liten smørbrød liste :) men ett mareritt å få alle dok...

Larsen og birken, 155KW og 285 nm.. Var det SFOOR skreiv..

Jepp, det kan sikkert vere eit strev og ikkje så greit det der, men no kom eg med en ganske greit forklart søknad på ka eg ønsker å gjere samt eit 5 (!!!) siders skriv/anbefaling fra eit SFOOR medlem ang eit liknande bygg.

Så no venter eg på svar fra sfoor på dei retningslinjene eg må følge for att detta eventuelt skal gå igjennom :)

Idag var eg å henta meg noken fine "swaybars" fra ireland engineering 25/22 mm, detta er råe saker, gleder meg jævligt til å få prøvd detta :)

So i vente på deler og svar på søknad so kjem eg til å "flikke" litt med sprøytekitt der det mangler på undersiden av bilen og deretter male den under.. Bilen skal køyrast til våren hvertfall :)

Blir ei veke i Tenerife kommande veke, so blir lite skruing då, men kjem sterkt tilbake med en utkvilt kropp ! (kanskje :roll: , er all inclusive hotell)

pqire9saaumlzntglzm2.jpg

l8gmonv3jdgbj150s7e3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til. om du har fulgt med litt på min tråd så kan du få ett midlertidig ja eller nei. om du får ja så er det bare starte å få bilen så lett som mulig med montert turbo og IT. vekta er ett helvette. så den hadde jeg startet med å få innen for maks på begge aksler med full bil. jeg må bygge om alt av rør og fester til kompressoren min.

når du får svar fra bt så får du en liste om hva som skal til å hva du må utbedre for at dem skal bli godkjent bilen med turbo. Bare en liten smørbrød liste :) men ett mareritt å få alle dok...

Larsen og birken, 155KW og 285 nm.. Var det SFOOR skreiv..

Jepp, det kan sikkert vere eit strev og ikkje så greit det der, men no kom eg med en ganske greit forklart søknad på ka eg ønsker å gjere samt eit 5 (!!!) siders skriv/anbefaling fra eit SFOOR medlem ang eit liknande bygg.

Så no venter eg på svar fra sfoor på dei retningslinjene eg må følge for att detta eventuelt skal gå igjennom :)

Idag var eg å henta meg noken fine "swaybars" fra ireland engineering 25/22 mm, detta er råe saker, gleder meg jævligt til å få prøvd detta :)

So i vente på deler og svar på søknad so kjem eg til å "flikke" litt med sprøytekitt der det mangler på undersiden av bilen og deretter male den under.. Bilen skal køyrast til våren hvertfall :)

Blir ei veke i Tenerife kommande veke, so blir lite skruing då, men kjem sterkt tilbake med en utkvilt kropp ! (kanskje :roll: , er all inclusive hotell)

pqire9saaumlzntglzm2.jpg

l8gmonv3jdgbj150s7e3.jpg

skjønner hva du mener. jeg forklarte bra hva jeg hadde tenkt å gjør å hadde gjort. var til og med å viste dem bilen ferdig byggd før jeg fikke svar på søknaden at det kunne bygges. har gjort alt etter boka å litt til. dem er sykt nøye spørs egentlig på dagsformen :) hehe hvilket år er bilen din registrert? tenkte på vekten. dumme med min er at den er en av dem første E30 som kom til landet i 83 så den hadde ikke noe ustyr som i dag er montert å dette gør at vekten på min bil er helt på tryne.. sliter noe helt sykt for å få den slik at den er godkjent med 4 i bilen og justert tank.

ligger alltid en 3-6 kg over:( om det ikke går på vekten må jeg bare finne ett nytt karros som er nyere.

Fått tak på dok på at karosseriet ditt har likt styrke som M3 da? det kan jeg si med trygghet at du MÅ dokumentere. hjalp ikke med tuv dok fra Alpina eller Hartge. Men om du har alt så er jo det kanon.

Uanz lykke til......:) Er ikke lenge til jeg skal til oppover med min e30 å vise den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det blir spennende og sjå, eg krever jo ikkje att det skal stå m3 i vognkortet det kjem det aldrig til å gjere, men 320 med m3 skjermer skal gå greit, råchassiet fra 320/25 er jo likt, eg kjem til å kjøre med e30 m3 bakbremser og e36 3.2 bremser:)

Dette kan vi like ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått godkjent søknad om 2.5 turbo i min 84 mod 320i. med M3 understell :) ca samme effekt som det du har. må vel ha større bremser framme om å få godkjent med mer effekt om jeg ikke tar feil? jeg trengte ikke noe doukumentasjon på att karosseri tåler den effekten eller noe.. så lenge jeg har papir på hvor motor og understell kommer fra var det greit. samt trenger naf test på co utslipp. siden bilen er før 89 modell så holder det med vanlig naf test fikk jeg beskjed om.

men datasprut va de ikke så begeistret for :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått godkjent søknad om 2.5 turbo i min 84 mod 320i. med M3 understell :) ca samme effekt som det du har. må vel ha større bremser framme om å få godkjent med mer effekt om jeg ikke tar feil? jeg trengte ikke noe doukumentasjon på att karosseri tåler den effekten eller noe.. så lenge jeg har papir på hvor motor og understell kommer fra var det greit. samt trenger naf test på co utslipp. siden bilen er før 89 modell så holder det med vanlig naf test fikk jeg beskjed om.

men datasprut va de ikke så begeistret for :P

var dette ett svar fra petter killingberg i sfoor? har du svaret i brevform eller var dette bare ett muntlig svar? synnst dette høre helt rart ut siden jeg faktisk har snakket med 90% av alle biltilsyn i norge om råd å hvordan jeg skal få til dette.

Alle dem har referert til petter killingberg i trondheim sjefen for ombygging av bil i sfoor.

venter i spennig på svaret du får jørgen. om du får samme svaret som jeg fikk. litt artig å faktisk se om den har endret på noen etter et år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...