Gå til innhold

Jørgens E30 "M3" S62B50


Jørgen-Fastbmw
 Share

Anbefalte innlegg

ska bli gøy å høre hva dem krever av doc fra deg.

Med meg krevde dem en hel skog med doc... iriterende men slik er no den saken. har ikke fått min godkjent enda mangler rør i front, kun det som står igjen og vise bilen hos bmw forhandler at jeg har brukt BMW M3 e30 deler på bremser og understell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ska bli gøy å høre hva dem krever av doc fra deg.

Med meg krevde dem en hel skog med doc... iriterende men slik er no den saken. har ikke fått min godkjent enda mangler rør i front, kun det som står igjen og vise bilen hos bmw forhandler at jeg har brukt BMW M3 e30 deler på bremser og understell.

Da ville jeg anket på dette. Har jo kommet nye retningslinjer fra SFOOR om at 330hk er ok i E30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristoffer, har de ikke skjerpet seg selv etter de nye reglene? Jeg har ikke vært i kontakt med de siden de nye reglene ble satt inn, men skal ringe senere i dag og forhøre meg litt, så kanskje jeg får klarsignal denne gangen. Jeg leverte jo inn over 40 sider med dokumenter på alt mulig, men fikk avslag pga. Alpina og Hartge ikke kunne reknes som dokumentasjon, samt at karosseristyrken ikke var dokumentert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ska bli gøy å høre hva dem krever av doc fra deg.

Med meg krevde dem en hel skog med doc... iriterende men slik er no den saken. har ikke fått min godkjent enda mangler rør i front, kun det som står igjen og vise bilen hos bmw forhandler at jeg har brukt BMW M3 e30 deler på bremser og understell.

Vet ikke om du har fått med deg at jeg har godkjent min med 3.2l??? De krever ikke noe dokumentajson. De har jo det selv nå. Viss ikke har jeg en mail som ble sent til meg og to stk i BT fra Hartge på dette med karosseri styrke.

Hva skal du til en BMW forhandler å gjøre?

Kristoffer, har de ikke skjerpet seg selv etter de nye reglene? Jeg har ikke vært i kontakt med de siden de nye reglene ble satt inn, men skal ringe senere i dag og forhøre meg litt, så kanskje jeg får klarsignal denne gangen. Jeg leverte jo inn over 40 sider med dokumenter på alt mulig, men fikk avslag pga. Alpina og Hartge ikke kunne reknes som dokumentasjon, samt at karosseristyrken ikke var dokumentert.

Det er jo akuratt pga sånne som deg at det blir vanskelig å godkjenne for de blir dritt leie når de får en søknad på 40 sider med masse piss de antagelig har sett før.

Nå har de vedtatt 330hk/350nm i E30 karosseri etter Hartge H35-24v bilen. Alt du trenger å gjøre er å søke om at du ønsker godkjent ombygging på grunnlag av H35-24v og du skal bygge etter spesifikasjonene til den bilen. Å stille 1000 spørsmål på hva deler du skal bruke er ikke vits siden du kan finne alt på internett selv.

Det du må bite deg merke i er at du må ha samme eller større bremser, stivere på tårna framme og bak, aksel vekta må vere innenfor tallene i DITT vognkort, støy, avgass, og ellers er det jo sunn fornuft på resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, merkelig at de alltid spør etter "MER DOKUMENTASJON" da. Kan ikke akkurat legge skylden på oss som legger med mye, når de selv spurte om det. Men nå er reglene endret, så nå tror jeg de slipper å lese gjennom utrolig lange søknader på en god stund. Jeg sendte inn søknaden min før de nye retningslinjene i det hele tatt ble diskutert, så hadde jeg sendt søknad den dag i dag hadde den blitt betraktelig kortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er viktig opp i alt dette er att en fakitsk må hukse på att kver enkelt søknad blir behandla heilt uavhengi overfor ande søkere. Har sammenlikna mitt svar med en anna sitt svar, og der var det stor forskjell aliakvell om "grunnsteinen ombygging" er basert på det samme ! :)

Hadde du en link til det poleringsmiddelet du bruker på bilen din larsen? eg spurte jo deg i bergen ka det var, men hukser ikkje navnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Va deg DEG det?????? :P hehehehe! Hadde ikke snøring jeg.

I år har jeg brukt Scholl sin S30+ Nanocompound, det er finishing polish. Altså da kjører jeg kun en runde med den for å ta vaskestriper. På en kunde Audi jeg hadde brukte jeg en runde med S03 Gold og så en runde med S30+ til finish.

Brukte vel Scholl sin finishing pute på M3en også.

Ellers så har jeg brukt mye Menzerna PO85RD som 1 steg polering på kundebiler og 106FF nanocompound som finish på M3en. Hva pad du skal ha må du se på etter hvor mye du skal fjerne og hvor mye striper du har. Jeg har brukt mye Sonüs pads. De har det meste jeg bruker på www.scandicshine.no.

Så topper du hele driten med en god voks, jeg har Swisswax Concorso til M3en, men den må jeg nok sikkert bytte ut med noe billigere og flytende siden klarlakken på den er fucka og tåler ikke en dritt. Så når jeg legger på voks etter polering så lager jeg nye striper med en gang. Sinnsykt irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp det var meg, var med han som har gamlebilen min (e46 328 "m3") som lurte på om det var mulig å sette den ved bmwccn hordaland :)

Ok får sjekke ut litt ka eg skal bruke, no er det jo ny og ripefri lakk på den, enn så lenge hvertfall :) Lakken din var hvertfall blank, det skal du ha :)

Sa jo til deg att eg hadde fått godkjendt søknaden min, og i den sto det jo e36 m3 bremser og dermed tenkte eg på deg att du hadde "trumfa" det igjennom, men såg ikkje ut som du tok den heilt :)

Hysterisk morsomt att den STYGGE e46'n med glassfiberskjermer som en en kunne sjå rett inn på orginalskjermane bak, stakk av med pokal når den konkurerte mot din og gamle bilen min.. men men viser jo berre att det er litt for mangen 14 åringer som går med stemmeseddel der oppe !:)

Ellers med bilen har den stått hos www.motortek.no i snart to uker og han har konstatert det eg sa til han når eg kom med bilen, att den ikkje teller riktig på trigger men alt anna funker greit.. So er litt spent no på ka som kjem til å skje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha :P Joda, jeg skjønte du mente det. Men er BT som selv sa det var ok med slike bremser. De er jo større enn det som er krevd og da er et ok.

Det som er med den E46 en og den Imprezaen er at de hører til Bergen Gatebil Klubb, og de er en del der. Så da stemmer alle på de... Den Imprezaen vant jo Best in show på Gatebil i Arenum også, helt idiotisk. Da stemte jeg sikkert 20-30 ganger på meg selv :P hahaha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da snakket jeg med biltilsynet i Ålesund, og de sa at bilen må vises på godkjent BMW-verksted. Og såvidt jeg vet er det ingen BMW-verksted som tar på seg dette, siden BMW Norge har gitt klar beskjed om at dette er fy-fy. Dette gjaldt søknaden til en kompis av meg, fra 318i til 325i. Jeg nevnte de nye retningslinjene ang. 330hk i E30, og dette hadde de ikke hørt noe om. Blir litt oppgitt av å bo i denne delen av landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ring å mas litt så dei setter kaffien i vrangstrupen aldeles :)

Att den "orginale" wrx'n med noken stygge klistermerker på vinner best in show er jo faktisk berre eit eksempel på att publikum ikkje veit noke som helst om bil ! veit ikkje kor mangen jalla 200SX'er med ufobredding og neonlys under (ja faktisk neonlys i 2011)men var ikkje få.. reiste heim i den tru att bergensere ligger 10 år etter når den kjem til bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...