Gå til innhold

Jørgens E30 "M3" S62B50


Jørgen-Fastbmw
 Share

Anbefalte innlegg

Da snakket jeg med biltilsynet i Ålesund, og de sa at bilen må vises på godkjent BMW-verksted. Og såvidt jeg vet er det ingen BMW-verksted som tar på seg dette, siden BMW Norge har gitt klar beskjed om at dette er fy-fy. Dette gjaldt søknaden til en kompis av meg, fra 318i til 325i. Jeg nevnte de nye retningslinjene ang. 330hk i E30, og dette hadde de ikke hørt noe om. Blir litt oppgitt av å bo i denne delen av landet.

Snakk med Gs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring og si du skal snakke med Knut Ekkeren eller Arne Bakkevig, så forteller du dem det du fikk beskjed om akuratt nå. Ring nå :P hehe

Hehe, fikk endelig kontakt med saksbehandleren min til slutt, og han sa at han skulle snakke litt med en nedenfor, så det var godt mulig min søknad blir godkjent som B32 istedenfor B30 som den originalt var. ;)

Da snakket jeg med biltilsynet i Ålesund, og de sa at bilen må vises på godkjent BMW-verksted. Og såvidt jeg vet er det ingen BMW-verksted som tar på seg dette, siden BMW Norge har gitt klar beskjed om at dette er fy-fy. Dette gjaldt søknaden til en kompis av meg, fra 318i til 325i. Jeg nevnte de nye retningslinjene ang. 330hk i E30, og dette hadde de ikke hørt noe om. Blir litt oppgitt av å bo i denne delen av landet.

Snakk med Gs.

Har gjort det, så det blir nok ordnings på det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ska bli gøy å høre hva dem krever av doc fra deg.

Med meg krevde dem en hel skog med doc... iriterende men slik er no den saken. har ikke fått min godkjent enda mangler rør i front, kun det som står igjen og vise bilen hos bmw forhandler at jeg har brukt BMW M3 e30 deler på bremser og understell.

Vet ikke om du har fått med deg at jeg har godkjent min med 3.2l??? De krever ikke noe dokumentajson. De har jo det selv nå. Viss ikke har jeg en mail som ble sent til meg og to stk i BT fra Hartge på dette med karosseri styrke.

Hva skal du til en BMW forhandler å gjøre?

Kristoffer, har de ikke skjerpet seg selv etter de nye reglene? Jeg har ikke vært i kontakt med de siden de nye reglene ble satt inn, men skal ringe senere i dag og forhøre meg litt, så kanskje jeg får klarsignal denne gangen. Jeg leverte jo inn over 40 sider med dokumenter på alt mulig, men fikk avslag pga. Alpina og Hartge ikke kunne reknes som dokumentasjon, samt at karosseristyrken ikke var dokumentert.

Det er jo akuratt pga sånne som deg at det blir vanskelig å godkjenne for de blir dritt leie når de får en søknad på 40 sider med masse piss de antagelig har sett før.

Nå har de vedtatt 330hk/350nm i E30 karosseri etter Hartge H35-24v bilen. Alt du trenger å gjøre er å søke om at du ønsker godkjent ombygging på grunnlag av H35-24v og du skal bygge etter spesifikasjonene til den bilen. Å stille 1000 spørsmål på hva deler du skal bruke er ikke vits siden du kan finne alt på internett selv.

Det du må bite deg merke i er at du må ha samme eller større bremser, stivere på tårna framme og bak, aksel vekta må vere innenfor tallene i DITT vognkort, støy, avgass, og ellers er det jo sunn fornuft på resten.

joda jeg har fått med meg at din er godkjent. jeg er plaget av den vekt driten pga alder på bilen. men jeg er i mål nå.

jeg har ikke snakket med sfoor siden oct-now 10. å de nye doc kom vel rundt jan feb 11? så jeg venter kun på noen rør å fester som blir laget av alu men det tar sin tid:( når det er i boks er det straka vegen til gs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dei s62 maskinene er råtøffe :)

Så var det bilens status for øyeblikket då, den står fortsatt hos www.motortek.no og han har hittil konkludert med det samme som eg ga han beskjed om når han mottok bilen, "bilen starter men går ikkje reint" men det fikser han var vi enige om.. enden på visa no er att han vil selge meg eit Megasquirt 2 til 6400 kr og legge opp nytt universalnett +++ så då kunne eg nesten like greit kjøpt meg eit autronic sm2 og sendt bilen avgårde og fått den mappa en anna plass ! ! !

Kunne godt tenkt meg erfaringer av folket her inne fra motortek, om noken har opplevd detta før.. send gjerne i PM! Er ikkje meininga å henge ut noken her, så for all del misforstå meg rett !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjenner motortek (jan ivar) og PBC (christer) veldig godt.

men det var slik at du hadde MS i bilen din nå? hvorfor kan ikke motortek mappe om denne?

Det kan han selfølgelig, men han meiner av erfaring att det kan ta lenger tid å få skikk på sprutet eg har, enn att han selger meg eit av sine egne sprut (i basic akkuratt samme som eg har) og lager ny ledningsmatte og deretter mapper.. Er ikkje verre enn det, men blir en DEL dyrere enn først anntatt ! Det er litt kjedlig, ville ikkje legge ut stort meir på denna motoren fordi det får eg aldri igjenn ved salg, Planen er nemlig å kjøre bilen med denna motoren til sesongslutt, selge m20'n og deretter handle s50b32 som skal få overtrykk med hjelp av en kompressor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ms2 det dreier seg om begge sprutene DreRacing !

No folkens er det berre å møte opp ! ! http://sfjgatebil.com/ Eg for min del får uheldigvis ikkje delta med bilen min..

I litt "skruabstinens" sitter eg å ser igjennom bilder eg har tatt opp igjennom årene eg har hatt bilen, og vil påstå att det er en del timer her når eg sitter å kiker litt.. klipte ihop eit kjapt bilde som viser den største jobben.. Bilen såg tøff ut som m-tech1 og :)

t82fh2iyby6eaed1sj0h.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M-tech 1 er blitt tøft igjenn ja, men trur eg ville gått for 2'aren om eg skulle velge :)

Blir bra når bilen er tilbake no Jørgen, er liksom nokke som manglar når eg ikkje kan stikke innom verkstedet å sjå bilen din ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...