Gå til innhold

Jørgens E30 "M3" S62B50


Jørgen-Fastbmw
 Share

Anbefalte innlegg

God kveld folkens !

Lite nytt å fortelle men kan sei det slik att bilen står fortsatt (veke 6!!) hos motortek å er endå ikkje klar, kort fortalt om det som er gjort er att han har lodda inn en ny coildriver og feilsøkt litt, var gåen en innsugspakning så eg måtte sende nye i posten no etter 5 veker..

Har eit spørsmål spesielt retta til dokke med biler som har datasprut som er justert av forskjellige firmaer rundt om i norge, eller montert og justert litt sjøl, hadde dokke godtatt att det har gått so lang tid å få bilen til å gå og deretter skal mappast? Har sagt eg ville bli klar til nye rudskogen men føler ikkje eg blir tatt på alvor !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ring å mas litt så dei setter kaffien i vrangstrupen aldeles :)

Att den "orginale" wrx'n med noken stygge klistermerker på vinner best in show er jo faktisk berre eit eksempel på att publikum ikkje veit noke som helst om bil ! veit ikkje kor mangen jalla 200SX'er med ufobredding og neonlys under (ja faktisk neonlys i 2011)men var ikkje få.. reiste heim i den tru att bergensere ligger 10 år etter når den kjem til bil :)

Haha, trusler faktisk en 200sx her i Bergen med ufobredding og grønne neon lys!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint om du informerer brukerene her hva som egentlig var feil med bilen din, som du har blitt fortalt pr telefon. Du har hele tiden blitt informert underveis hva som må gjøres.

Eg klager ikkje på service eller på oppfølginga, den er ikkje noke å sette fingeren på ! Eg spurte jo berre folk som har biler som er justert av forskjellige firmaer om kva erfaringer dei sitter med mtp tid !

I korte trekk er det feilsøking å lodde inn coildriver i sprutet, og t3t4 eksospakning og innsugspakninger !

Innlegget mitt var ikkje negativt lada, om du tolka det slik beklager eg det !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Fint om du informerer brukerene her hva som egentlig var feil med bilen din, som du har blitt fortalt pr telefon. Du har hele tiden blitt informert underveis hva som må gjøres.

Eg klager ikkje på service eller på oppfølginga, den er ikkje noke å sette fingeren på ! Eg spurte jo berre folk som har biler som er justert av forskjellige firmaer om kva erfaringer dei sitter med mtp tid !

I korte trekk er det feilsøking å lodde inn coildriver i sprutet, og t3t4 eksospakning og innsugspakninger !

Innlegget mitt var ikkje negativt lada, om du tolka det slik beklager eg det !

Er vel ein grunn til att han tar det negativt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æss vi lar det ligge Ole ;) Etter å kjørt nermere 5 mil idag så ser eg att grunntrykket på wastegaten er 0.6 bar og med bløde ventil klare eg ikkje å få noke stabilt trykk , trykket stiger opp mot 1.5 (biltema ladetrykklokke viser hertfall det) så mistenker blødeventilen for å tulle litt med meg.. Legger ved eit bilde som beviser att bilen faktisk har vert ute av verkstedet ei runde :) Må og ha ny radiator då tempen stikker KJAPT oppover når bilen står i ro. er fortida ikkje termostat i, så alt peiker mot for liten radiator !

Noken som veit om e34 radiator fra m5 passer ?

y7t5dfzk2zdwb9c5dyzp.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skall du ha orntlig bleed ventil så kjøper du TurboXS sin, lader snor beint 2bar på cossyen.

https://www.turboxs.com/shop/product.php?id_product=135

Radiator er vell ikke verre en å rive i en sånn en ?

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/CXRacing ... 6837wt_939

Men vist du har M5 radiator på hånda ville no eg tatt mål å prøvd vertfall :)

Edit:

M5 raditor er, bredde (på breieste pungt) ca 73cm, høyde ca 46cm å tykkelse ca 5cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er det ikkje, har bygd om slik att den går i en krets rett fra pumpa inn i raddis og så rett i termostathuset..Er blenda to utganger på termostathuset..

Høres rart ut - jeg kjører med helt originalt kjølesystem på min og den blir aldri varm - selv når det har vært skikkelig god sommervarme ute.

Hva slags vifteløsning har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...