Gå til innhold

Jørgens E30 "M3" S62B50


Jørgen-Fastbmw
 Share

Anbefalte innlegg

Har dårlig plass til vifte so har ei lita ei som ikkje er noke futt i, i det heile tatt.. men om eg får inn en radiator som rommer mykje meir enn orginal preface radiatoren så tenker eg det blir som natt og dag :)

Der tror jeg du har problemet ditt - få på en skikkelig vifte og "ducting" til denne slik at lufta tvinges igjennom radiatoren kun via vifta.

På tomgang har du ingen fartsvind som presser luft igjennom radiatoren, da er en skikkelig vifteløsning alfa og omega. Jeg kjører med den originale viskosevifta og dekslene som hører til denne på radiatoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heilt sant når det gjelder viskose vifte, eg har sett fleire svenske prosjekt som kjører 400-500hk som kjøre med original radiator og vifte. Har ikkje problem med overoppheting utenom med stillestående spinning...

Sjølv vurdere eg å flytte radiator til bagasjerommet til neste sesong...For lita plass til nokke som helst framider desverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Såg du skrev at du kjører uten termostat. Kan bli tull av det også. Husker ikke i farta hva som var greia, men det var en diskusjonen om dette på PPF.

Smekk inn termostat og ei vifte, og bruk e28 535 radiator. Jeg bruker slik radiator på min med 640 hjulhester, funker prima! :)

Bøs bil forresten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...