Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har 4 nedslitte dekk jeg må få byttet ut.. :roll:

Har nå 245/40/R17 bak og 225/45/R17 foran..

Bilen er senka litt, men synes det er litt for stor glipp mellom karoseri og dekk..

Kan jeg kjøre 225/45/R17 bak og 205/50/R17 foran?

Vill ikke subbe oppi dette?

Gidder ikke bruke masse penger på dyre dekk da jeg om ikke lenge komme til å kjøpe meg større felger :wink:

Takk! :)

Skrevet

Heine:

Er forskjellig hvor brede dekekne egentlig er.. Alle produsenter operer med forskjellige oppfatninger av sporbredde.. Bestiller du 245 av en produsent kan du i værste fall oppnå å få samme bredden som en annen produsent opplyser som 215.. At det har skilt 3 cm mellom produsenter har flere vært borti. Anbefaler deg at du tar deg en tur innom der du skal handle dekk og måle deg til hvor breie du skal ha dekkene..

Tips: Har prøvd å få deg med i klubben før, men om du ska ha nye dekk til en billig penge, uten å bruke dekkonline.com, så har VI ca 33% rabatt på de fleste dekk inne på Vianor Gol..

Også kan du hilse å si til alle nesningene som jeg har hørt klager over at det heter "Øvre Hallingdal Gatebilklubb", at ingenting kan endres uten at årsmøte godkjenner det fordi det er endringer av vedtekter.. Skal det endres påårsmøte, evt. legges frem forslag på endring, må du først og fremst være medlem, samt at dere må være så mange evt. påvirke så mange at vi kan utvide "regionen" vår samt endre navnet. Den enkleste måten å gjøre det på er å overbevise styret, og for å overbevise styret trenger dere ikke gjøre mer enn å vise oss aktiviteten på Nes, og at dere kan arrangere noe, og at det ligger seriøst med engasjement der. I vedtektene står det at "hovedaktiviteten i klubben skal foregå der hovedngasjementet ligger". Så det ert ikke noe problem å flytte hele virksomheten til Nes om det er det dere tror. Per i dag ligger 29 av 53 medlemmer (Tall fra fjoråret) registrert som boende i Hol Kommune som er øverste del av Hallingdal, så sier seg selv at aktiviteten trekkes oppover. Om dere kjører igang på nes, og verver masse medlemmer så vil naturlig nok aktiviteten flyttes til Gol, og med ett årsmøtevedtak er det no problem å kjøre in Nesbyen som aktivitetsplass. Skal ike mange medlemmene til for å slå Gol og Ål feks (som har tilsammen 24 medlemmer)

Det jeg prøver å få frem er at situasjonen kan løses på to måter.

1. Å boikotte klubben virker i stikk motsatt retning av hva som er ment. Meld dere inn og påvirk avgjørelsene som blir tatt. Allikvel kan dere ikke regne med at selv om det blir mange medlemmer, så betyr det at vi automatisk arrangerer noe på nes med det første. Det kommer etter tid.

2. Start deres egen klubb og voks dere store, så fusjoner med oss.

Dette var dagens Ord til ettertanke. Trenger ikke svar på det. Ble litt OT, men tenkte det var best å ta det nå med engang ;)

Skrevet

Nesninger er stae Kevin, nesninger er stae! ;)

Å kalle klubben Øvre Hallingdal Gatebilklubb er diskriminerende både mot Flå og Nesbyen, men kjenner jo grunnen til dette..

Og at folk nedenifra avstår fra å melder seg inn pga dette tror jeg både jeg og du skjønner i utgangspunktet…

Gamle ”Hallingdal Gatebilklubb” er nok et dødt prosjekt..

Jeg fikk tilbud om og ta over driften av websiden og diverse etter at styrelederen vår flyttet, men så ikke noen grunn til dette da dere allerede var så vell etablert og har ikke tro på at det er plass til to klubber i dalen vår..

This valley isn’t big enough for the both of uss! ;)

Vet ikke helt hvordan jeg skal dra i gang den nedre delen uten ett navnebytte…

Snakker vi ekstra ordinært styremøte?

:roll:

---

Går ikke dette mål?

Kan det være så store avik da?

Har tenkt å sende ordren min til Eggedal Gummiservice btw..

Og der er jeg ikke vær dag liksom :P

Men hørtes det ut som en grei dim?

Skrevet

225/45-17 har jo lavere rulleomkrets enn 245/40-17

Og forskjellen mellom 225/45-17 og 205/50-17 er bare 7mm i omkrets, noe du ikke vil merke, annet enn at det ser sløvt ut med så smale dekk.

Hva med 235/45-17 foran og bak? Hvis du absolutt skal "senke" på denne måte :wink:

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...