Gå til innhold

Kassettspiller/CD-veksler,hvordan få basskassa til å virke?


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg en E39 520 2000 mod, men bilen har en orginal kassettspiller og CD-veksler.

Jeg er vant å ha høy musikk med ordentlig bass:) 2100 Watt(basskasse) 1000 Watt (forsterker).

Må jeg nå få meg en cd spiller og trekke kabler eller kan man koble noe til cd veksleren for å få det til å virke????? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finner Lineout muligheter som kan koples på disse anleggene. Men hvor mye lydkvalitet man får ut av dette er vel så som så. Har dratt ut min nå og skal legge inn nytt anlegg snart. Ble møkk lei av å ha kun 20 sanger per cd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finner Lineout muligheter som kan koples på disse anleggene. Men hvor mye lydkvalitet man får ut av dette er vel så som så. Har dratt ut min nå og skal legge inn nytt anlegg snart. Ble møkk lei av å ha kun 20 sanger per cd.

Det skjønner jeg godt..men jeg bare tenkte det e mye jobb å få inn en vanlig CD-spiller slik at jeg kan koble anlegget. ca. 5000 kr fikk jeg beskjed om :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg forstår deg så kan du jo bare kjøpe dette settet

http://cgi.ebay.de/BMW-5er-E39-Radio-Einbau-Blende-Kabel-Adapter-I15_W0QQitemZ250259043209QQihZ015QQcategoryZ96371QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

bmw5erad.jpg

Eller hadde du mest lyst til å ha den orginale spilleren, så har de mye finurlig adaptere på ebay.

Jeg har kassett/radio i bilen min + cd-veksler.Nå vil jeg koble basskassa mi og lurer da på om det er mulig(koble kabler fra forsterker til cd-veksler) eller om jeg da må sette inn en vanlig cd spiller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det går fint å koble på en forsterker på original stereoen.

Et hett tips er å bruke Mr Stream sin løsning: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=63381&highlight=blaupunkt

Han har laget en fin guide på hvordan dette kan gjøres.

De finnes i 4 forskjellige varianter av effekt/utganger. Og de har AUX inngang og line out til evt en egen bass forsterker :) Om den ikke er gir nok til dine 1000 watt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det går fint å koble på en forsterker på original stereoen.

Et hett tips er å bruke Mr Stream sin løsning: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=63381&highlight=blaupunkt

Han har laget en fin guide på hvordan dette kan gjøres.

De finnes i 4 forskjellige varianter av effekt/utganger. Og de har AUX inngang og line out til evt en egen bass forsterker :) Om den ikke er gir nok til dine 1000 watt ;)

Tusen takk for svaret :wink: tror jeg skal koble litt i helga gitt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...