Gå til innhold

Ooppgradere Bimmers.no??

batteri
 Share

Anbefalte innlegg

Dette tema har jo vært diskutert opp og ned, fram og tilbake tusen ganger tidligere... La nå heller Gunnar si ifra når han føler for at det er tid for oppgradering/hjelp utenifra...!! Husk at Gunnar har da ett liv utenom Bimmers, med vanlig jobb og familie.. Og at så snart han evt begynner å ta i mot penger her, så vil det bli ett enormt press og forventninger ifra brukere som forventer/forlanger at alt går på skinner her inne. Og dette vil da kreve mange timers arbeid ekstra fra han..!! Så vær heller glad over at bimmers er ett glimrende forum, hvor man møter massevis av oppegående og hyggelige folk , som svarer og hjelper deg med det du trenger helt gratis.....!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så enig så enig. Begynner å bli rimelig lei sånne klage tråder.. Kommer som regel ALDRI fra folk med gult bånd heller. Folk som virkelig har vært her lenge, og som er veldig engasjerte.

Kommer som regel fra en som nettopp har fått innlegg nr 150...

Siden fungerer helt fint den. Er litt tregt når det er "rushtid" her inne, som midt på kvelden, like før middag, osv. Men man tåer det for å kunne få svar på vanskelige spørsmål..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så enig så enig. Begynner å bli rimelig lei sånne klage tråder.. Kommer som regel ALDRI fra folk med gult bånd heller. Folk som virkelig har vært her lenge, og som er veldig engasjerte.

Kommer som regel fra en som nettopp har fått innlegg nr 150...

Siden fungerer helt fint den. Er litt tregt når det er "rushtid" her inne, som midt på kvelden, like før middag, osv. Men man tåer det for å kunne få svar på vanskelige spørsmål..

Det er sant :) Er fort gjort at nye folk klager, de er ikke vant til at det kan henge litt og er tregt og dermed klager dem. I tillegg så vet di ikke hva som er bak bimmers og hvordan det er driftet.

For min del, så har jeg også "klaget" ved å snakke med Gunnar direkte istedenfor her på forumet.

Jeg har satt opp en linuxbox på en 100/100Mbit linje som han kan gjøre hva han vil med. Men per dags dato så har Gunnar ufattelig mye å gjøre så vi får heller kanskje vente på en liten overraskelse :)

Til forumet sin del så syns jeg bimmers er genialt, alle BMW entusiaster samlet på et sted istedenfor å bruke gråe triste bilforumet.net som jeg har brukt mye fra VAG siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist dette var oppe ang specs, så var det vel i XENON-klassen, ikke *skrivebordsgamingCPU*.

Er ikke *bare* å døtte i sammens noen deler i i en rimipose, kaste i litt lim og noen ledninger, og håpe på det beste.

For at serveren skal være tilnærmet 100% stabil (for ellers kommer det jo klager fra brukerne igjen, right?), så må hardwaren passe sammen. Som regel, så er det da enklere å kjøpe noe som allerede profesjonelle har satt sammen. Da være seg f.eks. en rack-server fra Dell eller liknende. Disse koster rundt 10 000,- og oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang serveren jeg har satt opp så er den en Dual CPU Xeon fra Dell, faktisk relativt lik den som Bimmers kjører på idag bare med mer minne, og kraftigere CPU. Det har vært snakk om å dele trafikken. En tar basen, den andre tar web og bilder. Den er dedikert kun til dette og ikke annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist dette var oppe ang specs, så var det vel i XENON-klassen, ikke *skrivebordsgamingCPU*.

Er ikke *bare* å døtte i sammens noen deler i i en rimipose, kaste i litt lim og noen ledninger, og håpe på det beste.

For at serveren skal være tilnærmet 100% stabil (for ellers kommer det jo klager fra brukerne igjen, right?), så må hardwaren passe sammen. Som regel, så er det da enklere å kjøpe noe som allerede profesjonelle har satt sammen. Da være seg f.eks. en rack-server fra Dell eller liknende. Disse koster rundt 10 000,- og oppover.

Du trenger ikke Bli Hoven, Trodde det var en vanlig skrivebord maskin som driftet bimmers. rimipose og lim syns det det var gøy ? eller viktig for denne diskusjonen ? tulling :?

det greieste hadde jo vært å leid et dedikert webhotell, da får mam leie hele maskinen hos leverandøren. og ikke deler den med en hel hau med andre sider. problemet er jo igjen at det koster endel å leie, og siden bimmers er gratis så kan jo ikke gunnar betale dette ut av egen bukselomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...