Gå til innhold

Kjøpt E61 med ulovlig solfilm, fikk med skjolder på kjøpet


Gjernes
 Share

Anbefalte innlegg

Ringte til advokat i dag. Han har jo ikke sett bildene av bilen, men han sa at det skulle mye til for å heve et bilkjøp. Men at jeg heller måtte satse på å få økonomisk kompensasjon. Så sa han at jeg skulle ta meg en tur til forhandleren og høre om hva de er interiserte i å gjøre for at jeg skal være fornøyd. Om det ikke lar seg fjerne, så er det vell lakkering som er alternativet sa han.

Om jeg ikke kommer noen vei med forhandleren, så måtte jeg ringe til advokaten, så skulle han fortsette saken.

Jeg ringte til selgeren for å forberede han på at jeg kommer i dag, men han er på ferie, så han sa at jeg fikk plukke opp tråden med sjefen sjøl.

Så da får jeg printe ut noen bilder og ta meg en tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 191
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kommet noe lengre?

Ringte til advokat, fikk beskjed om at det var best å prøve å megle med forhandleren først. Om vi ikke kom fram til en løsning så skulle han ta saken videre.

Så ringte jeg til forhandleren, men han var på ferie. Jeg spurte om det var noen andre som kunne hjelpe meg, og da henviste han til "høvdingen"

Så da printet jeg ut noen bilder og tok meg en tur bortover.

Sjefen sjøl var jo selvfølgelig ikke kjent med saken, men ble overasket over bildene som jeg hadde printet ut.

Samtidig så nevnte jeg at avtalen var at de skulle nedbetale gjelda på gammelbilen min, men at dette ikke ble gjort. Da sa han at selgerene praktiserte dette forskjellig, men at det var vanlig at kundene betalte ned denne selv.

Dum som jeg er, så hadde jeg ikke lest nøye på kontrakten jeg skrev under på. Der sto det at gammelbilen min kom som et fradrag på 85000, i prisen på nybilen. Ergo tolket han det slik at bilen skulle være gjeldfri ved innlevering.

Dette blir jo heilt feil i forhold til det jeg og selgeren ble enig om. Jeg skulle jo betale en sum fra egen lomme, så skulle banken dekke resten.

Gammelbilen skulle betales ut av forhandleren.

Uansett så blir dette bare flisespikkeri. Gammelbilen er nedbetalt og jeg "skylder" forhandleren 40.000 som jeg har holdt tilbake pga. missnøye. Men siden dette har skjedd, så måtte sjefen sette seg inn i saken. Han følte også at han måtte snakke med selgeren, men siden han er på ferie, så måtte jeg mest sannsynlig vente til han er tilbake om 14 dagers tid. Han ville ikke ta noen avgjørelse om han på noen slags måte var i tvil. Han uttrykket også at han var oppgitt over at ting ikke skjer slik som det skal, så når folk drar på ferie så er det han så får det midt i fleisen og må rydde opp.

Han tok i mot bildene jeg printet ut, noterte seg km standen på bilen og sa at han skulle ringe meg. Ble ikke så mye lakk diskusjon, men mere kontrakt spørsmål. Så da er det vell bare å smøre seg med tolmodighet og vente på svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst utrolig bittert! Har hatt et par tilfeller ifm. bilkjøp hvor jeg har brukt advokat, lønner seg som regel ikke. Dem melker deg for penger. Husk at du kan bruke forsikringen på dette, minus egenandel.

Beste løsning er å snakke med forhandler, er han seriøs og merkeforhandler ordner det seg sikkert. Han er ikke tjent med ha det slik.

Et par spørsmål, Så ikke du dette ved handel, mener at solfilm er ikke vanskelig og se at det er lagt på, selv om det er 100% profft?

Skjolder på en sort bil er ikke pent, men kan tas bort, men det er begrenset hva klarlakken tåler før den sier stopp. Så ikke du dette?

Siden du hold tilbake 40.000, har du vel ikke vært 100% fornøyd. Syns jeg husker fra en tidligere tråd at denne bilen var rimelig dyr i utgangspunktet?

Advokat= Brevpendling mellom advokater= Veldig dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst utrolig bittert! Har hatt et par tilfeller ifm. bilkjøp hvor jeg har brukt advokat, lønner seg som regel ikke. Dem melker deg for penger. Husk at du kan bruke forsikringen på dette, minus egenandel.

Beste løsning er å snakke med forhandler, er han seriøs og merkeforhandler ordner det seg sikkert. Han er ikke tjent med ha det slik.

Et par spørsmål, Så ikke du dette ved handel, mener at solfilm er ikke vanskelig og se at det er lagt på, selv om det er 100% profft?

Skjolder på en sort bil er ikke pent, men kan tas bort, men det er begrenset hva klarlakken tåler før den sier stopp. Så ikke du dette?

Siden du hold tilbake 40.000, har du vel ikke vært 100% fornøyd. Syns jeg husker fra en tidligere tråd at denne bilen var rimelig dyr i utgangspunktet?

Advokat= Brevpendling mellom advokater= Veldig dyrt.

Jeg håper jo nå at jeg kan komme til enighet med sjefen sjøl.

Når det gjelder solfilmen, så spurte jeg selgeren om dette før jeg kjøpte bilen. Jeg så jo at det var mørke ruter. Da sa han at dette var orginalt, og jeg stolte på dette. På den tiden trudde jeg faktisk at bmw var levert med slike forran. Eneste plassen jeg kan se at dette er solfilm er på siderutene bak. Rundt rutene er det sorte små prikker, og rundt noen disse kan du legge merke til bittesmå luftbobler.

Når det gjelder skjoldene så la jeg ikke merke til disse før bilen sto i direkte sollys. Om bilen hadde skjolder før den ble levert til klargjøring veit jeg ikke. Pga. dårlig arbeid så måtte jeg tilbake til forhandleren for polering. Etter 3 behandlinger fra forhandleren, så sendte forhandleren bilen til bilpleiespesialist og dette hjalp heller ikke. Den ble litt bedre, men langt ifra bra.

Prisen på bilen var 510.000. Egenkapitalen skulle jeg betale etter jeg hadde mottatt bilen. Siden det var så mye feil på bilen så sa jeg ifra til selgeren at han ikke fikk pengene før bilen var i den stand den skulle være. Jeg ventet jo 1 uke på bilen fordi forhandleren skulle registrere og klargjøre bilen (klargjøringa besto i å fjerne små riper i lakk, polering og skinnrens). Men da jeg kom å hentet den så hadde selgeren reist bort og bilen var kun registrert (Som varebil kl.2). Av feil så manglet det nøkler, koppholderen på høyre side var ødelagt, slakke i begge lenkestag forran, rullgardin i høyre dør ødelagt, sommerhjul forsvunnet og et deffekt strammehjul i mottorrom lagde kakkelyd. Rullgardin og koppholder la jeg jo merke til før jeg kjøpte bilen og dette skulle de fikse, men resten var sånt som jeg fant underveis. Alt er nå forøvrig reparert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irritasjons moment fra første dag, er ikke bra. Blir til at vær gang du ser bilen lurer du på hva det neste blir.

Håper det ordner seg for deg.

500.000 får mye biler for det altså, det hørtes veldig mye ut for en 520d. Er jo forjævlig å måtte lakke en så ny bil pga. dårlig arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns at bilen du har kjøpt var litt dyr.. men skal jo være 100% når du kjøper en bil i den prisklassen, og det bør selger STREVE med å få til.. IKKE holdbart av slatlem.. kommer til å holde meg langt unna den forhandleren isåfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble jo en impulshandel, kan ikke nekte for det. Og selgeren var utrolig flink til å selge, det skal han ha for.

Det var jo momenter her som gjorde at det fristet litt ekstra.

Forhandler i egen hjemby, 6 mnd garranti, inbytte i gammelbilen.

Så når jeg betaler "noen" kroner ekstra, så forventer jeg også det lille ekstra.

Bilen jeg byttet bort var gammelbilen din prosjekt34, den jeg fikk i bytte mot cab`en du kjøpte av meg. Denne fikk jeg som sagt 85.000 for. Selgeren sa at om jeg skulle tatt samme bytte lengere sør i landet, så kom jeg til å få maks 65.000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg så at den sto til salgs på slatlem.. virker som en liten luring han selgeren der ja. Får håpe at det ordner seg, ikke moro dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fulgt med på denne tråden siden den var ny, så beklager hvis jeg har oversett (eller glemt :oops: ) momenter jeg leste for en god stund siden.

I og med at du nevner at selger har kikket etter en alternativ bil for deg i Tyskland, antar jeg at også denne du har nå er importert til Norge av forhandleren, og at du er første eier i Norge. På bakgrunn av dette kan det synes som om BMW Norge har liten part i denne saken (ikke minst siden hovedsaken av problemet synes å være en lite kompetent bilpleier hos forhandler lokalt), men jeg synes likevel det gikk litt vel raskt at importøren via en ferievikar i Sverige henviste deg tilbake til forhandler.

Jeg ville derfor foreslått at du sendte en beskrivelse av problemene dine til importøren snarest, sammen med bilder av hvordan bilen ser ut nå etter gjentatte behandlinger. Få også med hvor svekket din tiltro til BMWs forhandlernett i Norge er.

BMW Norge kommer neppe til å foreta seg noe i saken som vil være direkte synlig overfor deg, men det vil være rimelig å anta at de vil kunne legge press på at forhandleren vil framskynde en løsning som vil være akseptabel for deg. Som kjent har BMW flere svært gode plasseringer på kundetilfredshetsmålinger de siste årene, og dette er noe BMW nok svært gjerne ser fortsetter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjolder på en sort bil er ikke pent, men kan tas bort, men det er begrenset hva klarlakken tåler før den sier stopp.

Akkurat dette har slått meg også - lakken på bilen din har vært gjennom flere prosesser i løpet av noen uker som biler vanligvis bruker flere år på å gå gjennom. Det kan derfor være vel investert tid å finne en sakkyndig som kan gi deg et råd om hva dette kan ha å si for levetiden på klarlakken din (og da selvfølgelig en sakkyndig som ikke er primært opptatt av å være godvenner med selger...) - slik at du kan argumentere med dette i videre forhandlinger med selgerfirmaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, visst dette BMW forhandler! LEgg fram saken din seriøst overfor BMW Norge, du får garantert svar. Dem er ikke tjent med ha en slik forhandler. JEg tror nok at denne saken løser seg etterhvert.

Hva man får for innbytte bilen er vel ikke relevant, når bilen man kjøper i utgangspunktet er overpriset. Lykken er vel at du har kjøpt bilen hjemme, tenk hadde det vært på østlandet.

Impulskjøp= som regel litt vond smak i kjeften etterhvert:-) Men artig og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig med Chris A her. :)

Innbyttebiler: Det er ikke sjelden at noen forhandlere tilbyr en nesten kunstig høy innbyttepris, for å sikre seg et salg av en nyere bil, og at de tar inn igjen det høye innbyttet på prisen på bilen de selger. En annen fordel ved å gi en (på papiret) høy innbyttepris, er at dersom innbyttebilen viser seg å være tungsolgt, kan man vise mulige kjøpere kontrakten som viser hva man har gitt for bilen - for deretter å tilby bilen for en pris som er identisk med eller under "innbytteprisen" - hvilket gir kjøperen en (falsk) følelse av å gjøre en veldig god handel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fulgt med på denne tråden siden den var ny, så beklager hvis jeg har oversett (eller glemt :oops: ) momenter jeg leste for en god stund siden.

I og med at du nevner at selger har kikket etter en alternativ bil for deg i Tyskland, antar jeg at også denne du har nå er importert til Norge av forhandleren, og at du er første eier i Norge.

Bilen ble kjøpt ny på Brages Bil i Ålesund som leasing bil for 2 år siden.

På den tiden hadde vi ikke BMW forhandler her i Kristiansund, så folk måtte enten til Molde eller Ålesund for å kjøpe seg nybil. Men da det kom BMW forhandler til Kristiansund, så ble bilen tatt i innbytte til fordel for ny bil.

Jeg er eier nr. 2.

Men denne selgeren har vært stor i kjeften før, og sagt at han kan skaffe hva som helst av bilen. Men akkurat nå virker det som at bruker "importere bil fra tyskland" historia bare for å kjøper seg tid.

Jeg kommer til å sette meg ned å skrive et brev til BMW Norge slik at jeg får forklart saken min best mulig. Syntes det var litt vanskelig å få fram hvordan bilen ser ut over telefon. Og ble derfor kansje litt ekstra oppgitt da jeg snakka med vikaren i Sverige. Det første han sa til meg var jo at jeg hadde ringt feil. Men da jeg forklarte han at hun dama på sentralbordet sa at jeg skulle snakke med han, så tok han seg 10 minutter til å høre historia mi.

Med tanke på vedlikehold av bil over tid, så er vell rubbing 3 ganger i løpet av 1 1/2 måned sikkert i det meste laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...