Gå til innhold

Min '01 E39 525i sedan. Vurderes nå solgt.

*MrB*
 Share

Anbefalte innlegg

02.07.08: En liten teaser helt øverst :)

525isenket015_small.jpg

Tenkte jeg kunne legge ut litt info om min nåværende bil. Det er en '01 E39 525i som ble kjøpt på slutten av 2007. Da var den kun gått 74000km, så her er det masse bil igjen. Den hadde ikke overflod av utstyr, men har det viktigste.

Slik så den ut i vinter da jeg nettopp hadde fått den:

525ismall4.jpg

525ismall3.jpg

Siden har den vært igjennom litt forsiktig oppgradering....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte en bestilling til Nordisk Felgimport på et sett med RH X-Rad i 18" Med Vredestein Ultrac:

sommerdekk001_small.jpg

Ble Positivt overrasket over disse dekkene. Støysvake, retningsstabile og godt grep.

Sammen med chromegrill ble bilen nå seende slik ut:

525imRHX-Rad_small1.jpg

525imRHX-Rad_small2.jpg

Og et bilde til, tatt litt lenger utpå våren:

003.jpg

Og så et bilde fra cruising med BMWCCN Hordaland etter vårmønstringen:

021.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig siste oppgradering var en M5 front jeg fikk tak i til en kurant penge:

m5front002_small.jpg

Da jeg endelig fikk den tilbake fra lakk ble bilen seende slik ut:

M5frontmontert002_small.jpg

Investerte også i nye skilt, som gir bilen et litt mer moderne preg.

Slik ser altså bilen ut i dag.

Noen kommentarer? Jeg tåler både ris og ros :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Eibach Pro Kit liggende i boden. Og Bilstein B8-dempere er på vei i posten. Jeg skal legge ut noen bilder når dette er montert også, men jeg må valse litt i hjulbuene bak først. Det subber litt bak med tung last og under hissig kjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M5 speil? Tja kanskje. Vi får se. Synes jeg har brukt nok penger på snopedeler til denne bilen nå på en stund. Kanskje til neste år. :)

Anyhow. Senkesettet er endelig montert, og bilen føles endelig helt riktig for meg. Den ble litt lavere enn beregnet, men det er fortsatt bra nok klaring til at jeg kan ferdes på våre eminente vestlandsveier. Etter noen korte turer kan jeg bare si at dette understellet virker lovende. For å si det mildt. Stiv? Ja! Men bemerkelsesverdig mye av komforten er der fortsatt. Det er bare de skarpeste ujevnhetene som merkes mye bedre.

Noen bilder av sånn passe kvalitet:

525isenket019_small.jpg

525isenket026_small.jpg

525isenket022_small.jpg

525isenket025_small.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Takk for tilbakemeldingene. Det er vanskelig å gjøre feil med E39 når man holder seg til litt M-stash, felger og senk.

Forøvrig så ER faktisk bilen meget strøken. Det ser ikke bare slik ut. Lakken er nesten som ny og det svarte skinninteriøret har også lite slitasje. Et litt dårlig bilde av interiøret:

525isenket028_small.jpg

Og til alle trehatere: Jeg liker faktisk disse listene. Hadde valgt noe annet om jeg skulle kjøpt bilen ny, men nå når det er slik det er, så synes jeg det ser ganske fint ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Meget flott e39 dette! Akkurat slik jeg ønsker min skal bli etterhvert :D som forøvrig er helt lik din bare helt org, og med grått skinn interiør. mangler dog 23hk også i forhold til denne :oops:

Stemmer også for m5 speil som neste mod!

Hvor mye har du senket den? Noen problemer vinterstid i kombinasjon med m5 fronten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...