Gå til innhold

Matsi Sin e36 320i.. Solgt.


matsi
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 103
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jaja.. kjiipt det..

Faen også.. Hadde bilen på EU godkjenning i dag. .:S hadde 2 2er feil... :( så må ha den på etterkontroll jævli kjiipt. var bremse slange og håndbrekk som var noe kødd med..

ellers var det ikke noe anna feil.. angel eyesa fra biltema gikk til og med igjenom. .:P:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja da stoppa bilen:( var ute å kjørte i dag.. kjørte på e18 fra grimstad til arendal. det regnet så jævli at jeg og andre billister bare kjørte i 50kmt.. mens det var flere som stoppa inni siden og sånn.. en kunne nesten ikke se så sykt regna det.. :shock: men da jeg endelig kom av e 18 så opp avkjørselen hørte jeg en metal klunke lyd å jeg kjente det rista i både cluth pedalen og girkula, det første jeg trodde var at det hadde dotte noe av som var laust å ble dratt etter eller noe.. så satte på nødblinken og kjørte seint henn til en butikk som ikke var mange meterene unna.. så stoppa jeg der å prøvde å se under bilen om det var noe som hang løst.. å fremdeles regna det som juling.. så hadde ikke mye lyst å ut av bilen.. så jeg starta bilen igjen i fri.. å hørte bare det klirra og klunka på tomgang også å det rista veldig i pedaler og gir, og jeg som ikke kan noe særlig om motor og ulyder, så trodde jeg det enten var girkassa eller clutchen som hadde tatt kvelden. så åpna panseret mens den sveiv på tomgang.. å prøvde å lokalisere hvor lyden kom fra. så når det klirra og klunka så hoppa på en måte motoren litt også.. så da skjønte jeg ikke hva det kunne være.. så skulle jeg til å gå inn i bilen å daue den.. men det gjorde den av seg selv.. :S da ble jeg faktisk litt redd for at heile motoren hadde tatt kvelden.. :( men så ringte dama til en kompis av ho å spurte om litt råd.. han sa jeg skulle sjekke kjøleveska og olja.. olje var et på.. men kjøleveska var det lite av.. men det var litt der faktisk.. så han sa han skulle komme ut å se på det da.. samtidig snakka jeg med stefaren min, som kanskje mente på at registerkjede hadde gått eller noe.. men som sagt vet jo ikke jeg så mye sånt så jeg sa jeg skulle vente til han kompisen til dama skulle komme opp å se på den.. etter ei lita stund kom ein kompis av meg som skulle taue meg før han andre. så han trodde at jeg hadde fått vann inn i luft filteret siden jeg har kon filter.. å at det var det som hadde gjort det.. at det hadde gått vann rett i motoren eller noe han babla om da.. så jeg skrudde det av.. .men det så jo ikke ut som om det hadde kommet noe vann inn der. så jeg bare skrudde det på igjen.. så kom han som er kompis med dama da.. han åpna panseret å så litt oppi og kjente på noe der.. klemte å så sa han vannpumpa er gåen...

så e måtte jo spør når han var der siden han jobber på bmw.. om det var vanskelig eller om det tok lang tid å fikse.. og om det var dyrt..

han mente på at det ikke tok så veldig lang tid å det var heller ikke så vanskelig..

så da taua vi den hjem.. ikke noe gøy det:(:( så da blir det at jeg skal rundt å høre på verksteder i morra om det noen som har tid til å gjøre det fort som faen.. må ha bilen klar innen torsdag (HÅPER JEG) siden da er planen og reise til rudskogen.. hehe.. men siden jeg skal til syden om ikke lenge så har jeg spart litt penger til syden.. men det ser jo ut som de ryker nå til rep.. :( men men.. vil heller ha bilen i god stand enn masse klær og billig drikke fra syden :S

å med tanke på at bilen ikke gikk igjenom EU så tenkte jeg bare de kunne ta den siste tingen jeg mangler til at det er godkjent i sammeslengen..

ja jeg vet det er dumt. (Håndbrekket) har nettopp bytta det nesten.. men fikk ikke gjort det noe bra så det er 50% på det ene hjulet og noe anna dritt på det andre.. og bremseslangen forran var gåen.. men slangen har jeg bytta så mangla bare håndbrekket så hadde eu kontrollen vært i boks.. men så skjedde dette.. etter jeg endelig var ferdig med rep av bilen..

hadde ting som skulle gjøres etter jeg hadde den på naf test tidligere i år..

å alt var fiksa så skjedde dette med bilen :(

Off..

Noen som vet mye det cirka koster å bytte vannpumpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det var jævlig kjiiipt :( spess nå som jeg var så å si ferdig med bilen.. :( håper bare jeg rekker å bli ferdig med den før rudskogen nå..

hehe.. har jo gleda meg i mange månder nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja da har jeg ringt bilverkstedet bilen står på.. å spurte om den blir ferdig i dag..? ja det gjorde den.. =D så da blir det rudskogen på meg å bilen min alikavell :D men uten felger da:( har ikke dekk til felgene.. :(:(:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål, fikk inntrykk av at du hadde dårlig råd så leverer du inn bilen på verksted for å skifte vannpumpa?

Er jo lett som faen å skifte den! Vannpumpe på bilxtra eller mekonom eller biltema koster rundt 500kr å jobben er gjort på ein time, max 2-3 hvist du er lite erfaren og ikke vet hva du holder på med :P

Til neste gang spørr her på bimmers om du kan gjøre det selv neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var rudskogen over.. fikk bilen igjen på Torsdag som passa veldig bra siden det var den dagen vi skulle reise til rudskogen.. det eneste som var litt kjiipt, var at jeg ikke hadde dekk til felgene før jeg reiste.. og vifta var det kast i så e måtte ta det med ro oppover så den ikke gikk til helsike.. men den blir bytta i løpet av uka.. og utrolig nok fikk jeg lånt penger av stefaren min til dekk. så rett etter jeg hadde henta bilen fra rep. så var det av gårde og legge om dekk..

:D så var det rett hjem å hive på felgene og pakke i vilden sky.. så vi kom ikke av gårde før 6 tia på torsdag kveld.. :S utrolig deilig med nye dekk.. .:D såå endte bilen på utstillinga på rudskogen der.. kunne ikke dy meg. :P det var jo ikke så dyrt.. siste dagen på utstillinga var ikke bilen rein. så ikke klag de som har sett den.. ville rekke breisladden:P å se litt på bane kjøring. :P så da gadd jeg ikke vaske den.. den var veldig saulete etter det reinte siste natta så var det jo gjørmete på campen. :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

liten update siden sist.. har fått ledningsnett til tåkelysa. har tatt ut biltema angel eyesa. men nye kommer snart.. ikke biltema drit. hehe.. legger med noen bilder med tåkelys da.. :P

skal sote tåkelykter baklykter og sideblink og kanskje for blink til helga

så da kommer det bilde etter det;) måtte bare legge inn bilde med min med park og tåkelys på og svigermors X3 med angel eyes og tåkelys på:P

s778aot3lvjxd2a30mxw.jpg

0tnvjas76lcwbof09l10.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...