Vegar br. Skrevet Juli 1, 2008 Skrevet Juli 1, 2008 Du gjør noe veldig dumt hvis du finner en du liker, men dropper den pga den har standardseter i allefall.. Du sitter veldig godt i standardsetene (skinn)
Hansh Skrevet Juli 1, 2008 Skrevet Juli 1, 2008 Du gjør noe veldig dumt hvis du finner en du liker, men dropper den pga den har standardseter i allefall.. Du sitter veldig godt i standardsetene (skinn) Har sikkert litt å gjøre med at jeg er 190 cm høy at jeg ikke sitter bra i standardsetene.
Vegar br. Skrevet Juli 1, 2008 Skrevet Juli 1, 2008 Pappa på 196 cm klagde ikke etter 100 mil i strekk når han henta min hvertfall
jolly Skrevet Juli 1, 2008 Skrevet Juli 1, 2008 Nå var ikke dette batteriet 12 å gammelt da. Fire år gammelt batteri kjøpt i Fredrikstad Men likevel , så har denne bilen vært kjørt med "feil" batteri i fire år. Tror ikke at "importbatteri" er problemstillingen her. Har en Norsk BMW E39 2001 modell også. Er nok ikke så stor forskjell på norsk og tysk bil som mange tror og er redd for...ihvertfall ikke hvis en er litt undersøkende med tanke på det meste. Så importforklaringen er jeg ikke med på .
jolly Skrevet Juli 1, 2008 Skrevet Juli 1, 2008 Er 190 cm selv. Ikke noe problem med standard skinn. Kjørte Puttgarten via Sverige og hjem i ett strekk med 96 mod'en i 1998 , etter å ha lagt tilbake strekningen Munchen - Puttgarten i ett strekk først. Bilene er gode å sitte i langt, men noen må jo ha sports skinn ....
DieselVegard Skrevet Juli 1, 2008 Skrevet Juli 1, 2008 Jeg må si meg enig. Var veldig skeptisk til standardsetene, mest på grunn av at sportsetene er så fantastiske. Sitter meget bra i dem og mange justeringsmuligheter. Er 180cm. Hvorfor ikke vurdere en 530D? Mer krefter enn en 523 og lavere forbruk Jeg er nesten helt fornøyd med min bil. Jeg hater rattet, det er grusomt. I tillegg vibrerer den en del, er visstnok sensitive på ubalanse i hjul disse.
Vegar br. Skrevet Juli 1, 2008 Skrevet Juli 1, 2008 Jeg må si meg enig. Var veldig skeptisk til standardsetene, mest på grunn av at sportsetene er så fantastiske. Sitter meget bra i dem og mange justeringsmuligheter. Er 180cm.Hvorfor ikke vurdere en 530D? Mer krefter enn en 523 og lavere forbruk Kan ha noe med en viss fordobling i pris nesten hvertfall!
tmice Skrevet Juli 15, 2008 Skrevet Juli 15, 2008 Hei har en E39 523, som jeg byttet motor i, har nå en 528 motor. Og tro det eller ei, jeg så på kjørecomputeren at den lå lavere en før, så jeg måtte måle manuelt og 528 MIN bruker i så fall 0,2 l mindre på mila.. ille så stor forskjell, men den er i så fall billigere På lavt turtall så er 528 merkbart sterkere, men det er ingen STOR forskjell... hadde valgt 528 jeg da.. Så lenge bilen er godt vedlikeholdt så er de som regel rustfrie... sjekk bakluka der er det mange som har rust ... min vaskes og poleres mer en de fleste så den eier ikke rust noen plasser... Innen elektronikk så har jeg bare skiftet bakstykke på tenningslås noe som er en "svakhet" ... ellers så er den helt topp... Du får en kjøremaskin du vil like uansett om du tar 523, 525 eller 528... en drøm!
Titansilber Skrevet Juli 15, 2008 Skrevet Juli 15, 2008 Ang seter så har jeg nå sportskinn, og er ikke fornøyd. Når jeg kjører mer enn en time får jeg rett og slett vondt i baken. Dette er en 530DAT m-sport. Hadde tidligere en 523i med standard skinn. Disse passet i hvertfall min kropp bedre. Får heller være at sidestøtten og utseendet er bedre på sportssetene. (Eller så får jeg trimme vekk litt av det ekstra jeg har på baken ) Hvis jeg skulle kjøpt en e39 til en ikke altfor høy pris tror jeg jeg ville sett etter en 528. Hadde altså 523, og var fornøyd med den, men har kjørt 528, og synes den går merkbart bedre, samt at det er litt mer frekk i målet ved høyt turtall. 520 før 2001 er ikke noe å satse på spør du meg. Synes også du skal vurdere 530D. Denne er vel noe dyrere, men det hender det kommer en og annen rimelig en til salgs. Har en slik nå, og den er de andre helt overlegen når det gjelder praktisk kjøring. Må vel si at jeg liker lyden i bensin sekseren mye bedre, men forbruket og bunndraget gjør at det er ganske ok med 530D. Det finnes jo enkle muligheter for å hente ut betydelig mer av 530D'n for den som har lyst, men selv har jeg valgt å la min være original pga diverse dommedagsprofetier om automatkassa på dette forumet. Ellers har jeg hatt litte trøbbel med mine E39. På 523 var det noe med vannpumpa en gang, samt problemer med kamaksel sensor. Ellers ikke noe tull med mitt eksemplar. På 530'n var det rust i panser og bakluke, noe jeg fikk byttet på garanti. Greit å se etter dette da dette er en svakhet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå