Gå til innhold

Enkel måte å fjerne tektyl?


325icab_88
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt at hvis du har en veldig kraftig høyttrykkspyler med varme og slikt, så kan du spyle vekk techtylen.

Fungerer ihvertfall ikke med en "hobby-høyttrykkspyler", det kan jeg skrive under på. Men på vidregående så husker jeg at en kompis spylte inni hjulbuene på en bil med en ganske kraftig høyttrykkspyler med dieselvarmer av typen man bruker på bilverksteder. Der han hadde spylt så var det fritt for techtyl etter ham, skulle bare "vaske" litt han stakkars.. hehe

En annen måte som er litt mer effektiv enn å sitte å skrape er å bruke en elektrisk borremaskin (av typen stikkontakt) og en rund stålbørste frempå den.

Sistnevnte syns ihvertfall jeg fungerer ganske bra, når du likevel skal sandblåse etterpå uansett så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50/50 blanding ev bensin og diesel har funket for meg før. Men om det trenger helt igjennom 1cm lag tectyl tviler jeg på (Men denne løsningen burde pensles på og vente, gjennta flere ganger ;) )

Eller varmepistol og skrape. Funker det også, men da er vi tilbake til nøysommelig jobb igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...