Gå til innhold

Godkjenning av e30 320i til 325i?


CyRius
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en e30 320i med 325i motor og girkasse.

Jeg har hørt at man bare trenger bakstillingen til 325i,

for at alt annet er det samme som f.eks forstilling, mellom aksling.

1) stemmer dette?

2) Hva må jeg gjøre for å få det godkjent?

3) Hvor må jeg henvende meg osv?

Takk for alt av info og liggnende. Send gjerne PM :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakk med biltilsyne..

det som må byttes..

bærearmer bak (skivebremser)

hovedbremsesylinder

51mm fjærbein framme

flytte batteriet bak

handbreks wire

stabstag bak mulig framme også..

det letteste er å finne et vrak av en 325 med et brukans understell.. visen den til biltilsyne, å så flytte understele over.. å så for å vise den hos biltilsynet igjen..

for da hvet de at du har brukt det understelle..

å ta vare på atl av papirer, kviteringer osv

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke giddi godkjenne det. Ingen merker at dette er en 325i. Alt er likt :)

Når du har kjørt ned en liten unge med den, vil gjerne forsikringsselskapet merke at det er en 325i.

Ellers ser du rimelig god forskjell på 2,5 og de mindre utgavene ved å se på innsuget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vist du kjøre ned en liten unge så bør ikkje du ha lappen...

Godt argument. :roll:

Du kan på ingen måte forsikre deg 100% mot at du skaper en forsikringssak. Alt kan ikke forutses,

Meier du ned en unge, mister du lappen automatisk. Spørsmålet er hvem som skal betale regningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du for mykje hk i forhold til bremser osv så er det berre en vei det går...Spm er om dei er smarte nokk til å sjekke nr på blokka eller evt måle cylinderne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, dette kom litt ut av det jeg lurte på, men ja grunnen til at jeg gjerne vil ha den godkjent er at man aldri vet hva som kan skje. Men kunne gjerne tenke meg mere info av folk som har gjort dette før eller vet åssen jeg skal gå frem osv, som han som skrev øverst her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, dette kom litt ut av det jeg lurte på, men ja grunnen til at jeg gjerne vil ha den godkjent er at man aldri vet hva som kan skje. Men kunne gjerne tenke meg mere info av folk som har gjort dette før eller vet åssen jeg skal gå frem osv, som han som skrev øverst her.

Det som trengs er:

Motor, 51 mm fjærbein. 325 bremser, svingarmer, bremserør og håndbrekk wirer.

I søknaden må du argumentere for at begge bilene har samme råkarosseriet, og gjerne legge ved delenummer på de delene som er ulike på 320 og 325. Siden dette er en ombygging som har blitt utført mange ganger før, burde det ikke bli noe problem å få det godkjent.

Jeg kan sende deg en pm med kopi av min søknad når jeg kommer hjem fra jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, dette kom litt ut av det jeg lurte på, men ja grunnen til at jeg gjerne vil ha den godkjent er at man aldri vet hva som kan skje. Men kunne gjerne tenke meg mere info av folk som har gjort dette før eller vet åssen jeg skal gå frem osv, som han som skrev øverst her.

Det som trengs er:

Motor, 51 mm fjærbein. 325 bremser, svingarmer, bremserør og håndbrekk wirer.

I søknaden må du argumentere for at begge bilene har samme råkarosseriet, og gjerne legge ved delenummer på de delene som er ulike på 320 og 325. Siden dette er en ombygging som har blitt utført mange ganger før, burde det ikke bli noe problem å få det godkjent.

Jeg kan sende deg en pm med kopi av min søknad når jeg kommer hjem fra jobb.

Tusen tusen takk :D Det hadde vært kjempe fint:) Sender deg en PM med mailen min jeg, så kan du sende den dit. Igjen tusen takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke giddi godkjenne det. Ingen merker at dette er en 325i. Alt er likt :)

Når du har kjørt ned en liten unge med den, vil gjerne forsikringsselskapet merke at det er en 325i.

Ellers ser du rimelig god forskjell på 2,5 og de mindre utgavene ved å se på innsuget.

Du tror Biltilsynet er eksperter på M50 innsug eller? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke giddi godkjenne det. Ingen merker at dette er en 325i. Alt er likt :)

Når du har kjørt ned en liten unge med den, vil gjerne forsikringsselskapet merke at det er en 325i.

Ellers ser du rimelig god forskjell på 2,5 og de mindre utgavene ved å se på innsuget.

Du tror Biltilsynet er eksperter på M50 innsug eller? =)

har ikke noe å si om de er det, sia det er m20 innsug:P

men det som må byttes er bakstilling og fjærbein frammme, og tilhørende deler.

men et spm, er det problem og montere bakstilling ifra 325 på 320? altså må hovedbremsesylinder byttes da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke noe å si om de er det, sia det er m20 innsug:P

men det som må byttes er bakstilling og fjærbein frammme, og tilhørende deler.

men et spm, er det problem og montere bakstilling ifra 325 på 320? altså må hovedbremsesylinder byttes da?

Etter det jeg har hørt skal det ikke være noe problem, for alt av skruehull og fester sitter vist der fra før. Kan hende jeg har fått feil info da. Å har hørt jeg må bytte hovedbremsesylinder, men kan jo hende jeg har fått feil info der å. Derfor jeg spør å græver her, så jeg finner ut det meste før jeg begynner.

Takk for all innputt og info. Vis noen har noen linker til noen bra sider eller lignede er det bare å poste det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke giddi godkjenne det. Ingen merker at dette er en 325i. Alt er likt :)

Når du har kjørt ned en liten unge med den, vil gjerne forsikringsselskapet merke at det er en 325i.

Ellers ser du rimelig god forskjell på 2,5 og de mindre utgavene ved å se på innsuget.

Du tror Biltilsynet er eksperter på M50 innsug eller? =)

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har akkurat fått min godkjent hos bmw og skal til bt nå på mandag. det som må byttes og dokumenteres er alt av forstillingsdeler, styring, motor, gir, drivverk, bremser og at karosseriene er like.

det med at folk sier du må bytte hovedbremsesylinder er bare piss da alle 3 serie fra 316 til 325 har samme bremsekraftforsterker. dette er veldig lett og dokumentere ved og henvise til bmw`s etk. hvor de har samme delenummer på alle modellene. ellers er det viktig og ha mye dokumentasjon og ha bilen sånn passe orginal når du er der og viser den. men det er viktig at du ringer bt og kommer i en avtale om bilen og får deg en kontakt person på den lokale stasjonen din.

mvh

Thorbjørn R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...