Rabies Skrevet Juli 2, 2008 Share Skrevet Juli 2, 2008 Jeg må ha en ny lykt til min E36 compact pga 2er feil på eu siden lyktejusteringa har tatt kvelden, og denne må jo justeres for å godkjennes. Jeg vet hvordan jeg skal justere, men hvordan vet jeg når den er justert riktig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet Juli 3, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 3, 2008 Bøømp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BlueM Skrevet Juli 3, 2008 Share Skrevet Juli 3, 2008 Tjah, få tak i en annen E36 (eller en bil hvor lyktene står i omlag samme høyde som på bilen din). Sett denne 3-5 meter fra en vegg med lysene på og marker hvor "vinklene" fra nærlyset treffer veggen. Deretter bør det bare være å parkere bilen din på samme avstand, og justere lyktene til lyset på bilen din tilsvarer merkene på veggen omtrent. Da bør lyste på bilen din være sånn ca riktig iallefall. Eller var det noe annet du egentlig lurte på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Juli 3, 2008 Share Skrevet Juli 3, 2008 Lysstrålen skal falle 1 cm pr meter. Hvis overkant av lyktene er montert 40 cm over bakken, så skal strålen altså nå 40 meter. Venstre lykt noe lavere enn den høyre (2-3 meter). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Juli 3, 2008 Share Skrevet Juli 3, 2008 Koster litt over 100 lappen å få lyktene justert på verksted så kan jo bare la de fikse biffen mens de tar etterkontroll Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Juli 3, 2008 Share Skrevet Juli 3, 2008 Jeg har somregel bedt mannen på EU kontrollen å gjøre det. Når han først har panseret oppe og "lyktemåleren" forran seg så tar det han 30 sec å fikse. Spes dersom lyktene har justeringsmuligheter bak lykta som man kommer lett til med handa. Har aldri betalt for slikt. Derfor er jeg alltid med når bilen skal på EU kontroll. Blir for dumt å ha etterkontroller pga slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet Juli 3, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 3, 2008 Da blir jeg med på etterkontrollen og vifter litt med bambiblikket jeg da Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå