Gå til innhold

bygge om 94 520i til 540-trenger hjelp!


jomly@epost.no
 Share

Anbefalte innlegg

Som sondre skriver, søk for all del FØR du begynner. I hovedsak trenger du alt av understell, motor og drivverk fra 540. Og dokumentasjon på at 520 karosseriet er identisk med 540 (er de?), og/eller dokumentasjon på at 520 karosseriet er stivt nok til 540'ens hk og moment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle E34 karosseri er like tror jeg. Få din lokale BMW forhandler til å skrive ut delenummer på de forskjellige karosseriene så ser du at de er like. Biltilsynet godtar denne dokumentasjonen.

Nedregistrering av sitteplasser har jeg akkurat gjort så det er fremdeles lovlig så langt jeg vet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle E34 karosseri er like tror jeg. Få din lokale BMW forhandler til å skrive ut delenummer på de forskjellige karosseriene så ser du at de er like. Biltilsynet godtar denne dokumentasjonen.

Nedregistrering av sitteplasser har jeg akkurat gjort så det er fremdeles lovlig så langt jeg vet..

Hvis du går in på ETK og sammenligner delenr på forskjellige e34 karosserier så ser du at det er forskjellige delenr på dem..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Dette var noe jeg hadde tenkt til tidligere (men da 520 til 530 v8 ). Og jeg ga opp.

Karossene er strengt tatt identiske, foruten div braketter og slikt, selvom dette ikke er avgjørende.

Men som nevnt over: Det er maks tillatt totalvekt som setter en stopper ved godkjenningsdelen. 540 har større tillatt totalvekt, noe som ikke er lov å skalere opp i norge. Som da resulterer i at bilen blir for tung i henhold til det som 520 karosseriet er godkjent for. Dette kan kompanseres for v. å ta ut baksete.

MEN, om dette lar seg gjøre lengre vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er ikke så lenge siden det kom nei.

Greia er at du ikke klarer aksellastet foran, bak klarer du den. Det er en mulighet for at du skal få dette gjennom da, men det inngår å montere en regulator på bensinsnivåføleren som gjør at du selv kan velge nivået og dermed kan vise bilen uten noe særligbensin. + montere stoffseter, fjerne div unødvendig utstyr der og da + renske motorommet for div. spylertanker o.l som ikke er vesentlige for at bilen skal gå framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...