jomly@epost.no Skrevet Juli 3, 2008 Skrevet Juli 3, 2008 skal bygge om min 94bmw 520 til 540,hvor mye må skiftes for å få dette godkjent??understell,bremser etc.????trenger litt hjelp med dette...
SondreLM Skrevet Juli 3, 2008 Skrevet Juli 3, 2008 før du begynner, så må du sende mail til biltilsynet for å få klarsignal!
GSS Skrevet Juli 5, 2008 Skrevet Juli 5, 2008 Som sondre skriver, søk for all del FØR du begynner. I hovedsak trenger du alt av understell, motor og drivverk fra 540. Og dokumentasjon på at 520 karosseriet er identisk med 540 (er de?), og/eller dokumentasjon på at 520 karosseriet er stivt nok til 540'ens hk og moment.
Hoem Skrevet Juli 5, 2008 Skrevet Juli 5, 2008 Glem det ! Du kan ikke lengre nedregistrere sitteplasser og derfor blir det 10kg for tung. Bilen må bli visst med full tank og standard utstyrspakke.
VillKapping Skrevet Juli 11, 2008 Skrevet Juli 11, 2008 Alle E34 karosseri er like tror jeg. Få din lokale BMW forhandler til å skrive ut delenummer på de forskjellige karosseriene så ser du at de er like. Biltilsynet godtar denne dokumentasjonen. Nedregistrering av sitteplasser har jeg akkurat gjort så det er fremdeles lovlig så langt jeg vet..
Ingebrigtsen Skrevet Juli 11, 2008 Skrevet Juli 11, 2008 Alle E34 karosseri er like tror jeg. Få din lokale BMW forhandler til å skrive ut delenummer på de forskjellige karosseriene så ser du at de er like. Biltilsynet godtar denne dokumentasjonen.Nedregistrering av sitteplasser har jeg akkurat gjort så det er fremdeles lovlig så langt jeg vet.. Hvis du går in på ETK og sammenligner delenr på forskjellige e34 karosserier så ser du at det er forskjellige delenr på dem..
Morbus Skrevet Juli 11, 2008 Skrevet Juli 11, 2008 Nå har ikke karosseriet "ett" delenr. Og noen av karosseridelene vil være forskjellig da 540 hadde b.la bredere grill, uten at dette er noe krav for at den skal bli godkjent ombygd.
Stephan.s Skrevet Juli 23, 2008 Skrevet Juli 23, 2008 Dette var noe jeg hadde tenkt til tidligere (men da 520 til 530 v8 ). Og jeg ga opp. Karossene er strengt tatt identiske, foruten div braketter og slikt, selvom dette ikke er avgjørende. Men som nevnt over: Det er maks tillatt totalvekt som setter en stopper ved godkjenningsdelen. 540 har større tillatt totalvekt, noe som ikke er lov å skalere opp i norge. Som da resulterer i at bilen blir for tung i henhold til det som 520 karosseriet er godkjent for. Dette kan kompanseres for v. å ta ut baksete. MEN, om dette lar seg gjøre lengre vet jeg ikke.
Hoem Skrevet August 3, 2008 Skrevet August 3, 2008 Er ikke så lenge siden det kom nei. Greia er at du ikke klarer aksellastet foran, bak klarer du den. Det er en mulighet for at du skal få dette gjennom da, men det inngår å montere en regulator på bensinsnivåføleren som gjør at du selv kan velge nivået og dermed kan vise bilen uten noe særligbensin. + montere stoffseter, fjerne div unødvendig utstyr der og da + renske motorommet for div. spylertanker o.l som ikke er vesentlige for at bilen skal gå framover.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå