Gå til innhold

e30 shs performance 325 turbo


E30Cab
 Share

Anbefalte innlegg

legger til det gromme prosjektet mitt som har krevd 2 år av mitt liv.

bilen var i utgangspunktet en 320 cab e30 men motore ble for rå til karoseriet :D

Bilen*

E30 cupe 90mod.

kjøpte bilen fra nord motor i tromsø for 5000,

bilen var rustfri og var billig pga motor havari.

Sveiset helbur. (sveiset av håvar forsaa)

nylonforinger åver hele bilen.

Stabstag fra h&r.

ksport coilover kit.

venter enda på bremser.

e30 diff med sperre.

stikkakslinger fra nucke performance (sviktstål)

girkasse fra e36 m3 3.0l 5 trins.

bilen blir lakka mattsvart

med full mteck 2 styling og valsa hjulbuer.

Motor.

blokka er en m20b25.

blokka er maskinert av nordic motor, å det er frest ut spor til piano trå.

toppen er planet.portet å sveiset i kjølekanaler.

ny kam, løfterere, ventiler, og kam drev fra nucke.

stemplene er smidde JE stempler.

H råder.

spruten er Autronic sm4.

6 x 1000cc duser

olje pompa er fra en 324 td. (leverer mere olje)

turboen er en super 60.

grenrør er sveiset av håvar forsaa ved shs performance.

håper på ca 600 hk

kommer mer

Bilder kommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gleder vi oss til bilder ja.

Hva var galt med cab chassis`et?

Hva er gjort med diffen,evt hvor har du kjøpt skims?

caben ble bare ikke stivt nokk :)

kjøpte diffen fra en privat person så jeg vet ikke hvor det kommer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ! har du bilder av travers og oppheng av e28 diffen? Synst turboen blei stående veldig høgt, er det bare meg som er helt på bærtur ? `

Bra du gjer det skikkli med smidd innmat, når du først bygger... Eg sjøl skal prøve uten først, men dog vel vitende att det kommer til å rase og eg må bygge nytt, men ka gjer vel det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gleder vi oss til bilder ja.

Hva var galt med cab chassis`et?

Hva er gjort med diffen,evt hvor har du kjøpt skims?

caben ble bare ikke stivt nokk :)

kjøpte diffen fra en privat person så jeg vet ikke hvor det kommer fra.

BMW leverte ikke slik diff med den sperrevirkningen orginalt :) Liten detalj, men det er nok 25% istedetfor 75%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ! har du bilder av travers og oppheng av e28 diffen? Synst turboen blei stående veldig høgt, er det bare meg som er helt på bærtur ? `

Bra du gjer det skikkli med smidd innmat, når du først bygger... Eg sjøl skal prøve uten først, men dog vel vitende att det kommer til å rase og eg må bygge nytt, men ka gjer vel det :)

må vente til jeg kommer heim før jeg kan ta flere bilder.

håper på å nå sommertreffet i august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...