E30Cab Skrevet Juli 3, 2008 Skrevet Juli 3, 2008 legger til det gromme prosjektet mitt som har krevd 2 år av mitt liv. bilen var i utgangspunktet en 320 cab e30 men motore ble for rå til karoseriet Bilen* E30 cupe 90mod. kjøpte bilen fra nord motor i tromsø for 5000, bilen var rustfri og var billig pga motor havari. Sveiset helbur. (sveiset av håvar forsaa) nylonforinger åver hele bilen. Stabstag fra h&r. ksport coilover kit. venter enda på bremser. e30 diff med sperre. stikkakslinger fra nucke performance (sviktstål) girkasse fra e36 m3 3.0l 5 trins. bilen blir lakka mattsvart med full mteck 2 styling og valsa hjulbuer. Motor. blokka er en m20b25. blokka er maskinert av nordic motor, å det er frest ut spor til piano trå. toppen er planet.portet å sveiset i kjølekanaler. ny kam, løfterere, ventiler, og kam drev fra nucke. stemplene er smidde JE stempler. H råder. spruten er Autronic sm4. 6 x 1000cc duser olje pompa er fra en 324 td. (leverer mere olje) turboen er en super 60. grenrør er sveiset av håvar forsaa ved shs performance. håper på ca 600 hk kommer mer Bilder kommer
336mik Skrevet Juli 3, 2008 Skrevet Juli 3, 2008 Her gleder vi oss til bilder ja. Hva var galt med cab chassis`et? Hva er gjort med diffen,evt hvor har du kjøpt skims?
E30Cab Skrevet Juli 3, 2008 Forfatter Skrevet Juli 3, 2008 Her gleder vi oss til bilder ja.Hva var galt med cab chassis`et? Hva er gjort med diffen,evt hvor har du kjøpt skims? caben ble bare ikke stivt nokk kjøpte diffen fra en privat person så jeg vet ikke hvor det kommer fra.
E30Cab Skrevet Juli 8, 2008 Forfatter Skrevet Juli 8, 2008 Prøvemontering av grenrør. Stempel fra JE. Toppen og kamdrev fra nuke.
Jørgen-Fastbmw Skrevet Juli 8, 2008 Skrevet Juli 8, 2008 Hei ! har du bilder av travers og oppheng av e28 diffen? Synst turboen blei stående veldig høgt, er det bare meg som er helt på bærtur ? ` Bra du gjer det skikkli med smidd innmat, når du først bygger... Eg sjøl skal prøve uten først, men dog vel vitende att det kommer til å rase og eg må bygge nytt, men ka gjer vel det
///MoePower Skrevet Juli 8, 2008 Skrevet Juli 8, 2008 Godt å se at det bygges flere BMW'r her i Tromsø.
CrZyWiz Skrevet Juli 8, 2008 Skrevet Juli 8, 2008 Her gleder vi oss til bilder ja.Hva var galt med cab chassis`et? Hva er gjort med diffen,evt hvor har du kjøpt skims? caben ble bare ikke stivt nokk kjøpte diffen fra en privat person så jeg vet ikke hvor det kommer fra. BMW leverte ikke slik diff med den sperrevirkningen orginalt Liten detalj, men det er nok 25% istedetfor 75%.
ThomasB Skrevet Juli 8, 2008 Skrevet Juli 8, 2008 spennende, har tro på SHS.....flink med rødblokk ivertfall..
E30Cab Skrevet Juli 8, 2008 Forfatter Skrevet Juli 8, 2008 Hei ! har du bilder av travers og oppheng av e28 diffen? Synst turboen blei stående veldig høgt, er det bare meg som er helt på bærtur ? `Bra du gjer det skikkli med smidd innmat, når du først bygger... Eg sjøl skal prøve uten først, men dog vel vitende att det kommer til å rase og eg må bygge nytt, men ka gjer vel det må vente til jeg kommer heim før jeg kan ta flere bilder. håper på å nå sommertreffet i august.
E36Cab1 Skrevet Juli 9, 2008 Skrevet Juli 9, 2008 1000cc dyser?? Tomgang på 2000 da eller? Virka endel overkill...
E30Cab Skrevet August 10, 2009 Forfatter Skrevet August 10, 2009 buret ferdig sveiset men ikke lakka. motoren nesten ferdig. småsnæx. toppen. ferdig montert bakstilling
Silverboy Skrevet September 6, 2009 Skrevet September 6, 2009 jøss, hvordan lokk er det på den diffen der, hvis det er en M535 diff..? for det ser jo ikke sånn ut......
Silverboy Skrevet September 6, 2009 Skrevet September 6, 2009 Det står jo i spec at det skal være M535 diff.. og da passer jo ikke ett E30 lokk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå