Gå til innhold

Behandle svart skinninteriør

Christer1
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg lurer på hva jeg burde behandle skinninteriøret mitt med?

Jeg kjøpte interiøret i vinter og smurte det inn med Meguiar's Gold Class Rich Leather Cleaner/conditioner før jeg satt det inn i bilen. Da var det jo helt fint, men nå har det kommet så mye "sprekker" spesielt på førerstolen da den blir jo mest brukt. Det har jo ikke godt et halvt år engang. Hvordan behandler dere interiøret deres?

Legger ved noen bilder så kan dere se hva jeg mener.

re2k03wnm3h2ofvvycqp_thumb.jpg

vxq6ymtw6ldlu7ssy5es_thumb.jpg

716jrigrr5gmhl6003uf_thumb.jpg

6g3gqykw0v9727hp7w13_thumb.jpg

7tiuk5qy5t5qozrh4qhz_thumb.jpg

6cgq2ep4duclfat8za7o_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig å behandle skinnet med noe"mykt" etter du har brukt rense-produkt. Visst ikke så blir skinnet stivt og tørt og har lett for å sprekke. De fleste produktserier har kremer i sortemanget som du skal etterbehandle skinnet med som gjør det mykt igjen. Du får også fargestoff til å friske opp igjen allerede slitt skinn.

Autoglym har jeg brukt, det er gode produkter, men de har ikke fargestoff i assortemanget tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte den fra Mequiar's før jeg begynte å bruke det setene. http://www.meguiars.com/?home-leather-care/Gold-Class-Leather-Cleaner-Conditioner

Trodde det var sånn som skulle rense og beskytte. Alt i et produkt.

Jeg sendte mail til leathermaster.no, der fikk jeg som svar at jeg kan farge opp igjen med et farge stoff, bruke toplakk som beskytter fargen og bruke impregnering til slutt. Noen som har prøvd det?

Jeg er litt skeptisk til alt som er nytt som jeg ikke har prøvd før, spesielt da det koster nærmere 1500 kroner.

swissvax.no så jo også ut til å ha mye bra. Det er ikke lett å bestemme seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 years later...

Behandlet min med autoglym conditioner i dag. La på et rikelig lag, men vurdere flere siden det virker som at det er lenge siden det har blitt gjort. Første gangs eier av skinn så er litt uerfaren, men kjente stor forskjell på mykheten av skinnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det pleiemiddelet fra bmw er ikke mye å skryte av. Hadde denne og var ikke fornøyd. Produkter fra leathermaster, CG eller swissvax er myyyyye bedre.

Sent from my XT910 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Litt gammel tråd, men jeg kan lakke opp skinninteriør hvis noen ønsker det. Legger ved noen bilder av gamle bilen min. Alt ble lakkert sort og rødt. Interiøret var lilla og gult. Ikke et veldig bra utgangspunkt, men resultatet ble bra. Skal helst være samme farge på det du skal lakker for best resultat og holdbarhet. Hvis en i distriket ønsker å være prøvekanin, så kan jeg lakkere opp et par seter GRATIS, bare for å vise holdbarheten. Jeg bor i Skien.

Jeg har kun sort og rød farge tilgjenglig. Send en pm hvis du er interessert. Mvh Ole

PICT0987.jpg

PICT0992.jpg

PICT0944.jpg

PICT0954.jpg

PICT1002.jpg

Kan også reparere litt slitasjer og rifter/små hull

PICT0942.jpg

PICT0956.jpg

PICT0989.jpg

PICT0991.jpg

Jeg kan også trekke litt deksler og diverse i skinn

PICT0980.jpg

PICT0982.jpg

z3b8ndg7z7trizg2hc8n.jpg

80sj8lred4hl9lx86ma0.jpg

Her er workloggen på bilen http://mazda-ogn.org/viewtopic.php?f=17&t=5379&start=180

Samme fremgangsmåte som her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...