Simen! Skrevet April 22, 2012 Share Skrevet April 22, 2012 Har behandlet skinnet i min nå to ganger med autoglym leather care, men syns at det er litt blast ennå. Håpet på litt mer "shiny" look! åssen kan det ha seg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet April 22, 2012 Share Skrevet April 22, 2012 Skokrem er veldig bra, gjorde det noen ganger i løpet av de 7,5 årene jeg hadde min 535 E34 med svarte sportsseter i skinn. Da jeg solgte den var den gått 295.000 km og setene så ut som bilen var kjørt 50,000 km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gica Skrevet April 23, 2012 Share Skrevet April 23, 2012 Skokrem smitter av veldig da, eller? Kan bare tenke meg hvordan lyse klær blir etter å ha sittet i setet en stund. Sent from my XT910 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwrob Skrevet April 23, 2012 Share Skrevet April 23, 2012 Selv foretrekker jeg skikkelig skinnfarge som skal tørkes i x antall timer osv osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joris Skrevet April 24, 2012 Share Skrevet April 24, 2012 Sjekk http://www.skinnlaaven.no Kjøp sort narvfarge og en flaske med naturlig olje/bivoks. Vask/rens kan du gjøre med grønnsåpe og vann med en klut og skrubb som verktøy. Pass bare på å skylle godt underveis. "problemet" med mye av de produktene som selges i bilrekvisitaforetninger er at de inneholder silikon for at det skal bli blankt og fint med en gang. Dette trekker ikke inn og myker opp skinnet slik som en god og tyntflytende natrulig olje gjør. Min forrige e39 var 6 år når jeg kjøpte den og gått som firmabil. Setene var tørre og stive, sannsynligvis aldri vært oljet. Vasket/skrubbet med grønnsåpe og gikk deretter 7 runder med en "gold" olje kjøpt på skinnforretning i Lillestrøm. Setene ble som nye og luktet nytt skinn i lang tid. Og brukte alt i alt olje for en 50 lapp! Har også prøvd narvsverte på noen gamle e30 sprotseter med bra resultat. De brunesprekkene ble kamuflert og det holdt i lang tid uten å sverte. Måtte uansett på med masse olje for å myke opp her også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen! Skrevet April 24, 2012 Share Skrevet April 24, 2012 Er vertfal ikke så fornøyd med autoglym, har lakt 2 gode lag nå men den "shiny" effekten blir liksom borte etter 3-4dager og blir som det var før behandling. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, om jeg skal dra på flere lag eller rett å slett prøve et annet produkt. Forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joris Skrevet April 24, 2012 Share Skrevet April 24, 2012 Er vertfal ikke så fornøyd med autoglym, har lakt 2 gode lag nå men den "shiny" effekten blir liksom borte etter 3-4dager og blir som det var før behandling. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, om jeg skal dra på flere lag eller rett å slett prøve et annet produkt. Forslag? Prøv noe annet. Har dårlig erfaring med autoglym selv. Kona er utdannet skomaker og lærte meg noen triks med grønnsåpe, naturlig olje og narvsverte. Fungerer suverent og er mye billigere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
killarinc Skrevet April 24, 2012 Share Skrevet April 24, 2012 Er vertfal ikke så fornøyd med autoglym, har lakt 2 gode lag nå men den "shiny" effekten blir liksom borte etter 3-4dager og blir som det var før behandling. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, om jeg skal dra på flere lag eller rett å slett prøve et annet produkt. Forslag? Prøv noe annet. Har dårlig erfaring med autoglym selv. Kona er utdannet skomaker og lærte meg noen triks med grønnsåpe, naturlig olje og narvsverte. Fungerer suverent og er mye billigere. Oppskrift? hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grimrippa Skrevet Desember 20, 2016 Share Skrevet Desember 20, 2016 On 22.4.2012 at 19.03, grimrippa skrev: Litt gammel tråd, men jeg kan lakke opp skinninteriør hvis noen ønsker det. Legger ved noen bilder av gamle bilen min. Alt ble lakkert sort og rødt. Interiøret var lilla og gult. Ikke et veldig bra utgangspunkt, men resultatet ble bra. Skal helst være samme farge på det du skal lakker for best resultat og holdbarhet. Hvis en i distriket ønsker å være prøvekanin, så kan jeg lakkere opp et par seter GRATIS, bare for å vise holdbarheten. Jeg bor i Skien. Jeg har kun sort og rød farge tilgjenglig. Send en pm hvis du er interessert. Mvh Ole Kan også reparere litt slitasjer og rifter/små hull Jeg kan også trekke litt deksler og diverse i skinn Her er workloggen på bilen http://mazda-ogn.org/viewtopic.php?f=17&t=5379&start=180 Samme fremgangsmåte som her Om Det er interesse for å fornye, reparere eller bytte farge på interiør, så bare ta kontakt. Lakker også semsket skinn. Har du noe annet enn bil relatert som du ønsker å fikse, så gjør jeg det også. Ta kontakt på pm. Daniel80 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå