jDG Skrevet Juli 5, 2008 Skrevet Juli 5, 2008 Opplever at bilen min fusker og sliter fælt når motor er kald og det er veldig varmt ute, mistenker det er oljen som ikke har helt de rette verdiene.. Merker også at den småfusker litt ellers når motoren er kald.. Er ikke sikker på hva slags olje som er på den nå, men jeg vet at den bør byttes snart, og jeg skulle gjerne prøvd en annen type.. Så med andre ord liker bilen seg best når det er kaldt ute, bør jeg da ha en tykkere eller tynnere olje da? Motoren er en M50B20 24v.
ingard Skrevet Juli 5, 2008 Skrevet Juli 5, 2008 Tviler på at dette har med olja å gjøre. Men jeg bruker Castrol Magnatec 5-40. Supert under alle forhold. Ingen tikking, og lite oljeforbruk.
jDG Skrevet Juli 5, 2008 Forfatter Skrevet Juli 5, 2008 Tennpluggene er helt nye, og har aldri hatt noen problem ellers, og selger sa at det var en stund siden oljen var bytta, så jeg mistenker den begynner å bli rimelig dårlig.. Var 5W-40 jeg tenkte å prøve.. Syns jeg har sett noen anbefalinger her tidligere!
Haug530D Skrevet Juli 5, 2008 Skrevet Juli 5, 2008 Tviler også på at det er oljen, men jeg har brukt Mobil 1 helsyntetisk på mine BMW'er med godt resultat, lite oljeforbruk og ingen tikking her heller, oljen kjøper jeg på Europris til ca 100,- literen.
jDG Skrevet Juli 5, 2008 Forfatter Skrevet Juli 5, 2008 Hm.. Vi får prøve å se! Hjelper det ikke, mistenker jeg det er kommet frieksos før lamdasonden igjen, som jeg tettet for litt siden.. Mulig det har gått opp igjen.. Men takker for svar! Tror jeg satser på 5W-40 halvsyntetisk..
axor Skrevet Juli 6, 2008 Skrevet Juli 6, 2008 er det så lurt med helsyntetisk olje på biler som blir litt oppi åra da ? trodde ikke det smurte like mye som f.eks halvsyntetisk/delsyntetisk
Glenno Skrevet Juli 6, 2008 Skrevet Juli 6, 2008 Tviler på at dette har med olja å gjøre. Men jeg bruker Castrol Magnatec 5-40. Supert under alle forhold. Ingen tikking, og lite oljeforbruk. Kjører samme olje jeg også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå