Gå til innhold

BMW E23 728i - Restaurering

///MoePower
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I dag har vinkelsliperen stjålet ganske mye av gulvet i bilen, som de fleste av dere sikkert ser av bildene.

Bildee052.jpg

Bildee053.jpg

Bildee054.jpg

Ettersom jeg kjøpte meg punktsandblåsepistol i dag skal jeg iløpet av morgendagen gå i gang med å sandblåse hele gulvet i bilen.

Har også kuttet ut litt av gulvet lengre frem i bilen men har ikke tatt bilde av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gjort noe på noen dager nå, men legger ut et bilde av gulvets helhet:

Bildee068.jpg

Er ferdig å kutte nå, gjenværende rust dere ser er heldigvis bare overflaterust. Håper at en kombinasjon av stålbørster, rustspiser og sandblåsing skal bli kvitt det slik at jeg kan begynne å sveise inn nye platebiter.

Hvis dere lurer på hvorfor det er et mørkere felt under pedalene, så er det fordi jeg har vært inni der med våte sko for å flytte på bilen..

Opplyser om at det kan komme til å gå noe saktere fremover, ettersom motivasjonen ikke er helt på topp og jeg har andre prosjekter også. Men kommer til å jobbe med den hver gang jeg har tid/lyst til det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde de ikke vert bedre å bruke tiden på 745ien?

Mulig jeg virker negativ, men dette ser ut som et prosjekt som ikke helt er vert de..

Du vet, det er ikke forbudt å være negativ. :D:wink:

Sitatet over er noe som mange sikkert vil oppfatte som et fornuftsmessig velfundert standpunkt, og som mange vil finne lett å respektere. :)

På den annen side er det et faktum at dersom ///MoePower har tiden, ferdighetene og ikke minst lysten til å sette i gang med prosjektet, skal han absolutt gjøre det. Det er dessuten ikke altfor mange som bryr seg om disse bilene nå - med andre ord, antallet overlevere er for raskt nedadgående. Et resultat av en slik tendens, er at jeg har merket meg at prisnivået for pene eksemplarer av E23ens "navnløse" forgjenger - E3en - er stigende.

Dette kan bety at ///MoePower kan finne ut om noen år at arbeidet investert i sine to E23er kan ha hatt noe for seg - så, hvis behovet i 2015 går mer i retning av stasjonsvogn eller 4x4, så kan et salg :shock: av godbilene gi en behagelig avkastning. Jeg vet i alle fall at jeg kommer til å vurdere om garasjekapasiteten tillater en nyanskaffelse, når virkelig gode E23 vil bli tilbud for salg i de tidene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde de ikke vert bedre å bruke tiden på 745ien?

Mulig jeg virker negativ, men dette ser ut som et prosjekt som ikke helt er vert de..

Du vet, det er ikke forbudt å være negativ. :D:wink:

Sitatet over er noe som mange sikkert vil oppfatte som et fornuftsmessig velfundert standpunkt, og som mange vil finne lett å respektere. :)

På den annen side er det et faktum at dersom ///MoePower har tiden, ferdighetene og ikke minst lysten til å sette i gang med prosjektet, skal han absolutt gjøre det. Det er dessuten ikke altfor mange som bryr seg om disse bilene nå - med andre ord, antallet overlevere er for raskt nedadgående. Et resultat av en slik tendens, er at jeg har merket meg at prisnivået for pene eksemplarer av E23ens "navnløse" forgjenger - E3en - er stigende.

Dette kan bety at ///MoePower kan finne ut om noen år at arbeidet investert i sine to E23er kan ha hatt noe for seg - så, hvis behovet i 2015 går mer i retning av stasjonsvogn eller 4x4, så kan et salg :shock: av godbilene gi en behagelig avkastning. Jeg vet i alle fall at jeg kommer til å vurdere om garasjekapasiteten tillater en nyanskaffelse, når virkelig gode E23 vil bli tilbud for salg i de tidene. :)

Har jobbet med bil på heltid i 10 år og har hatt fem e23 så jeg vet hvor mye arbeid de er og hvor mye disse ruster.

Jeg er muligens ikke negativ men heller kansje realistisk :?

Men vist moepower har lyst og tid skal han få sveise så mye han vill for meg..

Blir nok bra til slutt, men jeg tror nok de finnes en enklere vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag begynte jeg foresten i ny jobb som lærling på et lakkeringsverksted. :)

Da kan vil vel ønske gratulerer og lykke til. :D

Dette var vel det som var planen/drømmen også?

Dette fører vel til at du blir en av de få heldige som kan gjennomføre de fleste delene av prosjektene dine selv. Lakkeringen er jo fullstendig avgjørende for hvordan det ferdige resultatet tar seg ut, og derfor må det være kjekt å slippe å sende denne delen fra seg til andre... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet frem igjen 728'n i dag og parkerte den sammen med 745'n min.

Har planer om å slipe vekk mer rust ifra gulvet iløpet av helgen. :)

Her er noen bilder jeg tok i dag, som dere ser er det litt forskjell på disse to:

Picturesss2.jpg

Picturesss.jpg

Picturesss1.jpg

Picturesss14.jpg

Picturesss4.jpg

I tillegg kan jeg jo legge ut et par bilder til av 745'n: :)

Picturesss11.jpg

Picturesss3.jpg

Picturesss5.jpg

Picturesss12.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...