Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hva er sånne biler? Gamle biler har jo langt tøffere design enn dagens hvor alt er likt.

Ikke bare har mange eldre biler tøffere design, men de er også i relativ forstand ofte betydelig mer imponerende i teknisk forstand. F.eks har Mercedes-Benz W198 300SL "Gullwing" en rørramme a la F1 biler og den var også den første bilen med bensininnsprøytning. Motorens effekt står heller ikke mye tilbake for hva som produseres i dag... snart 55 år etter at modellen kom på markedet. Eller hva med en rekkesekser på 2996 cm3 som uten pustehjelp yter 215 HK ved 5800 rpm og 274 Nm ved 4600 rpm ? Selv M54B30 motoren i f.eks E46 330i yter ikke imponerende mye mer effekt... og når W198 300 SL også hadde en topphastighet på hele 260 Km/t bør du være enig i at gamle biler kan være imponerende konstruksjoner... :wink:

• Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Den postet startet med er bare kjedelig... Og som mange sier her, ikke stort å snu seg etter. Jeg hadde faktisk aldri tenkt over den om den hadde stått ett sted hvor jeg kom forbi. Men det er meg da..

Liker dog mange flotte klassikere. Blant annet Corvette'n som det er bilde av, Bel Air'n er også snadder, må da være 57mod...

Trenger ikke være nytt, men MB'n var bare kjedelig. Og 650000? Nei uff..

Skrevet
Den postet startet med er bare kjedelig... Og som mange sier her, ikke stort å snu seg etter. Jeg hadde faktisk aldri tenkt over den om den hadde stått ett sted hvor jeg kom forbi. Men det er meg da..

Liker dog mange flotte klassikere. Blant annet Corvette'n som det er bilde av, Bel Air'n er også snadder, må da være 57mod...

W111 280S er kanskje kjedelig for deg, men ikke for meg. Amerikanske biler er f.eks ikke min greie og for meg er de stort sett bare kjedelige (mest teknisk) og ikke så rent lite vulgære.

Skrevet

Bmw har laga mange stygge biler opp gjennom tidan :lol:

zbchjk3mqadi8ur7gtg1.jpg

9ch4gts7zezltq1zoco0.jpg

rå farge :lol:

Men her en den bil som jeg syns kom høyt på lista over verden fineste bila

kbv5qtwn387zcj540ao5.jpg

Sykt fin bil,, helt råå

Skrevet

Den første BMW´en er en BMW 2000... og jeg postet et bilde av denne modellen allerede i begynnelsen av denne diskusjonen... nettopp for å vise at BMW ikke var mye verdt før vi kommer inn på 70-tallet. Den andre BMW´en er en E10 "02" Touring... og den var heller ingen blomst. For oss som ikke har så god greie på amerikanske biler... hva slags bil/modell viser bildet... en Mustang ?... :?

Skrevet

Hva som er stygt er jo en individuell sak.. Personlig synes jeg at '02 tii touringen er en sjarmerende og langt fra stygg bil.

Men her en den bil som jeg syns kom høyt på lista over verden fineste bila

kbv5qtwn387zcj540ao5.jpg

Sykt fin bil,, helt råå

Denne er jo ikke slik fra fabrikk akkurat da.. :P

Skrevet

Formen/designet/bilen på bildet ble tegnet av Steve Stanford i forbindelse med Gone in sixty seconds i 2000, og videre foredlet av Chip Foose, som sammen med Unique Performance lagde disse. Unique Performance gjorde så en stund dette til sitt levebrød, da de fikk lisens fra Carrol Shelby i 2002.. Her samlet de gamle mustanger og bygge dem om til GT500E'er. Dette blir ikke helt som å bestille en Alpina i mine øyne, mer som å sende min bil til Alpina i grunnen :lol:

GT500'n her er en hel del "bolet" opp i forhold til originalen 8)

Unique Performance er for øvrig slått konkurs, så toget er nok gått når det gjelder å få bestilt en slik en. :?

Skrevet

Hvis jeg har forstått dette korrekt har den en stiv bakaksel som på en lastebil. Amerikanske biler er stort sett mashup´s av tilfeldige deler... gamle som nye... og det er absolut ikke imponerende i teknisk forstand. Metoden er imidlertid billig og med en god gammeldags V8 med ventilstøttestenger... kombinert med litt nostalgiske relasjoner... er mye gjort for å bygge et image og et brand (i all hovedsak i USA). Det finnes imidlertid hederlige unntak som f.eks dagens Corvette... som er en rimelig imponerende konstruksjon. Dog... selv ikke en Mercedes-Benz fra 1955 har en stiv bakaksel... :roll:

Skrevet

W111 280S er kanskje kjedelig for deg, men ikke for meg. Amerikanske biler er f.eks ikke min greie og for meg er de stort sett bare kjedelige (mest teknisk) og ikke så rent lite vulgære.

Som før, smaken er som baken.. :) Men uansett, om 280S'n er fin eller ikke, synes kanskje 650000 er vel mye for denne? Men det er jo markedet som bestemmer det, så om noen vil betale det for den er den verdt det..

Når det gjelder den Shelby GT500'n som ble brukt i Gone in 60 seconds (meget bra film btw), så er vel den ene fra filmen til salgs... Var ihvertfall for kun kort tid siden, og kan kjøpes for kun små dollars. :) (tror det var kun 100000dollar.. :) På auksjon, så den ble sikket dyrere) De to andre som ble spesial bygget for filmen ble ødelagt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...