Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har en BMW 520i 12v som har passert 318.000 km.

I det siste har den begynt å lage en noe merkverdig "klakke"-lyd mellom tomgang og 1000 rpm (ikke ved tomgang, ikke over, men mellom).

Det høres nesten ut som en diesel-motor, eller som om noe er løst..

Jeg trodde det var varmedekslet over eksosmanifoilen, ettersom det er rustet, men det høres egentlig mer ut som om det kommer fra ytterste sylinder, ELLER vannpumpen..

Legger ut en video, slik at dere kan se/høre om dere har noen formening om hva det kan være.

Motoren skal skiftes på sikt, men bør jeg belage meg på at det kommer til å skje snart? :?

http://gallery.mac.com/aleksander.ottesen#100095

Håper noen kan svaret på dette :wink:

Skrevet

er hvertfall ventil tikking hører jeg, det er Rem på disse så noe register kjede er det ikke, men hvis det er vannpumpen og den lager så mye lyd så bør du kunne kjenne det hvis tu tar av vifte remmen og jukker litt med hjulet til vannpumpen, kjenne om det er slark å sånn.

Skrevet

Hmm.. Hva vil rådebank si?

Om det bare er ved lavt turtall,

kan det tenkes at det bare er slark i noe,

og at det ikke er så kritisk?

Tikkinga skal jeg klare å leve med en liten

stund til, og at viskosekoblinga er gåen

er faktisk ikke noe stort problem.

Drømmen er uansett å bytte ut med m50b25

på sikt, men lommeboka er ikke helt enig akkurat nå ...

Skrevet

Kjøp et stetoskop på kjøkkentema og lytt langs toppen, da klarer du kanskje å lokalisere lyden mer nøyaktig

Skrevet

rådebank= orehaling av motor... det blir det når det blir litt klaring mellom råden og veiva..

ikke sunt form motor.. ville ha gjort noe ganske fort slik at du slipper å øddelege mer en nødvendig...

Skrevet

Hørtes litt ut som ett dårlig lager egentlig, vanskelig å si.. Rugl litt på diverse som går langs rema, dynamo osv..

Skrevet

det der høres ikkje ut som rådebank...heller ikkje vannpumpe, for den lager meir skrapelyd...

Skrevet

har aldri hørt en lyden der før...men sikkert nokken bmw guruer her som veit kva det er :)

Skrevet

råde bak hærer man somegel om du kjører opp en bakke i litt for høyt gir. prøv det. eks 3 gir opp en litt bratt bakke om den orker. banker det mer da er det ofte råden

Skrevet

syntes det hørtes ut som noe med fordeleren eg og ja. Kanskje umbrakoen på rotoren har skrudd seg litt ut og gjør sllik at rotoren dunker borti noe?

Skrevet

da hadde det nokk vert heile tida...

tipper det er nokke med vippearmene eller ventilene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...