Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her blir det jo helt klart rettsak, og da får man forklart sin side av saken. Og så kommer politimannen og forklarer måleutstyr, målepunkter, trafikk o.l.

Det man på dette tidspunkt kan nekte, er førerkortbeslag inntil saken er avgjort i en rettsal. Da må politiet få tingrettens godkjennelse til å holde på førerkortet inntil saken er avgjort. Det er nesten 100% sikkert at det får de lov til, i en standard fortkjøringssak som dette.

Jeg tror ikke det er verdt å begynne å krangle om dette. Litt anger (tilgjort er også lov) og samarbeid kan forhåpentligvis gi trådstarter bare samfunnstjeneste som straff.

• Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Kan være lurt å trekke tilståelsen din. Da har de 3 uker på seg til å gi deg en dom, dersom tilståelsen blir stående så stresser de ikke akkurat. Jeg tok tilsåelse og måtte vente i 7 måneder for å få vite at jeg ville bli uten lappen i 9 måneder...

Du får neppe noe lavere straff selv med advokat, men det er vel rimelig greit å vite når en kan få ta lappen igjen.

Skrevet
Sålenge politimannen er alene så er det bare å blånekte det en er god for :wink:

Dere som skriver dette, hvor har dere dette fra?

Tror dere politiet hadde brukt ressurser på politi-MCer hvis de ikke kunne gi bøter o.l?? Dessuten har både bilene og motorsyklene police-pilot, og den er mer stødig enn og ha med et ekstra kjøtthue i passasjersetet.

Ved slike hastigheter pleier politiadvokatene og være kjappe med forelegg, så den 3-ukersen er tvilsom. Selv midt i fellesferien tok det "bare" to uker før jeg fikk forelegg i posten på 143 i 100-sone.

Skrevet
Jeg tok tilsåelse og måtte vente i 7 måneder for å få vite at jeg ville bli uten lappen i 9 måneder...

Tiden du har vært uten lappen skal jo trekkes fra den totale straffen, så da hadde du jo bare 2 måneder igjen.

Men allikevel, mister man lappen i 9 mnd kan det jo være aktuelt å selge bilen i mellomtiden, og da er det greit å slippe å gå i usikkerhet så lenge...

Skrevet
hagenisse, du skjønner godt hva han mener. Man når 144km/t ganske fort når man gasser på litt og har greit med motor :wink:

Hva er greit med motor da? 400hk?

Z3'n min er jo raskere enn 328, men det er ikke som den når 140 sånn med en gang for det. :)

Vis ikke Z3n din klarer 140 lett så har du en jævli dau bil :lol:

Skrevet

Skal være glad jeg ikke ble tatt på vei til og fra Skogen. Fikk det "litt" travelt med å rekke ferga.

Skrevet

He he, testa kjerra mi litt i dag jeg da 8) og kan takke alle guder for at jeg ikke ble svinetatt :shock: Dro den opp i 180 km/t på rett og fin slette fra svinesund for å se om den var stabil, plutselig blinket det i strobelys og fjernlys bak meg :shock: Nå ryker både sertifikat,bil og jeg med tenkte jeg :oops: men til min store forbauselse la poltibilen seg ut til høyre for meg og dro forbi i ei jævlig fart, på feil side :shock: Skjønte ingen ting jeg, trodde det var meg de var ute etter, snakk om flaks :D

Rakk ikke å se merket på på politibilen engang, men farta hans måtte helt sikkert ha hvert ca 220 km/t om ikke enda mere, ergo full utrykning uten meg i tankene sine :D

Må jo teste kjerra si litt, engang imellom, for ikke å snakke om å BLÅSE ut ut sot som har lagret seg i 60 sona :)

Skrevet
He he, testa kjerra mi litt i dag jeg da bla bla bla osv osv..

Må jo teste kjerra si litt, engang imellom, for ikke å snakke om å BLÅSE ut ut sot som har lagret seg i 60 sona :)

Bruk kun første gir i soner opp til 80, så slipper du det sot problemet.

Skrevet

kjedelig det og miste lappen. ble tatt i 122i70 sona og det ble 12månder uten og ti tusen i bot. etter forbi kjøring med min 320i og di går jo ganske greit i fra 70 til 122km da. så er vel enda fortere gjort med 328.

Skrevet

Ja skal være enig der, jeg har mistet min 3 ganger :shock: to ganger for å ha kjørt for fort og en gang for påstått fyllekjøring :x men har landet på beina hver gang, flaks kanskje men jeg har grundig sjekket all materiale fra politiets side hver gang.

Det finnes ofte smutthull og feilmarginer fra politiets side, sist gang jeg mistet lappen var i 2006, politiet gjorde en liten ubetydelig feil som jeg huket tak i og satte norges beste advokat på trafikkrelaterte situasjoner som min forsvarer :)

Resultatet var at jeg fikk lappen sendt i rekkomandert brev etter 3 uker :D Honoraret til advokaten var jo bare en brøkdel av hva jeg måtte ut med om jeg ble dømt, så hvorfor ikke prøve seg om saken er litt diffus 8)

Jeg har ihvertfall fått lappen i posten :)

Skrevet

Må si meg helt enig med hagenisse her,gutten har dummet seg ut og blitt tatt med buksene nede.Dette er han nok smertelig klar over sjøl.

Det han spør om i første innlegg er egentlig hvordan han kan sno seg unna best mulig.Svaret på det koster noen kroner og heter advokat.Mere er det ikke å si om den saken.

Man skvetter ikke opp i en gjennomsnittsfart på 140+ sånn helt uten videre på en dau 328 :lol: . Denne måling er en direkte konsekvens av at du har vært langt ute på 4gir å snusa på hvertfall 160++ på speedoen for å få en sånn snittmåling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...