Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok. Takker for hjelpen. Er ingen problem med betaling, vist du finner en kasse i tyskland, evt andre plasser, så si ifra. Finne ut hva prisen på den er, og hva frakten blir på. Så ordner jeg fort penger til deg.

Men da er jeg ute etter en automatkasse til 3liters v8, noen som har eller vet om, Tlf 99488834!

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Tror det er det beste ä gä for 3,0 literen. Problemet er kanskje ä finne en kasse som er ikke kjört for langt. Mange er kjört godt over 200.000 km, og da er det ikke sä lenge för en kanskje fär problemer igjen. Kommer jo an pä hvordan de er kjört, og om det er skiftet olje/filter regelmessig.

Skal gi beskjed angäende den overhalte kassen. Har ikke fätt beskjed enda om prisen.

Eirik.

Skrevet

jeg har forhåpentligvis snart en 540 autokasse til overs. ;) har du verksted og kan hjelpe meg med å bytte fra auto til manuell kan du få den og de delene du trenger. :D

Skrevet
jeg har forhåpentligvis snart en 540 autokasse til overs. ;) har du verksted og kan hjelpe meg med å bytte fra auto til manuell kan du få den og de delene du trenger. :D

Hørtes jo veldi kjækt ut. Har jo verksted å skru på i harstad, men har vell heller et problem med at jeg for tiden er sykemeldt etter å ha slette av ei sena i nævven... Så passe litt dårli fårløbi :(

Skrevet

hmm.. det hørtes jo litt trasig ut. var dumt for det er jo ikke lange stykket for meg opp til Harstad. åssen skal du få i den nye automatkassen da?

kassen ble forresten byttet i 2000 så den skal ikke ha gått så veldig langt over 100k.

Skrevet

Hei!

Jeg har fått gearkassehavari på min e38 740i, og jeg leste at du vurderer å konvertere til manuell..

Dersom du gjør dette er jeg veldig interessert i å kjøpe den gamle automatkassen din;)

MVH

Jarl Ståle

Skrevet
hmm.. det hørtes jo litt trasig ut. var dumt for det er jo ikke lange stykket for meg opp til Harstad. åssen skal du få i den nye automatkassen da?

kassen ble forresten byttet i 2000 så den skal ikke ha gått så veldig langt over 100k.

Sånnsett så må jeg jo vente til jeg kommer meg i arbeid igjenn før jeg får byttet kassen. går dårlig hjemmer på gresse. Har du alt du trenger av deler klart? til ditt gear bytte?

Skrevet

tja, er ikke sikker egentlig. veit ikke om jeg har fått kassen en gang. men jeg snakket med fyren før jeg reiste ut i mai, så håper den ligger hjemme når jeg kommer på søndag. ;)

men det skal være alt jeg trenger. altså pedalsett, mellomaksling, hoved/slavesylinder osv..

så har jeg shortshift og lettvekts svinghjul liggende hjemme.

men skal sjekke alt når jeg kommer hjem. om kassen har kommet da.

Jarli:

dersom det ikke blir noe av denne dealen, evt. jeg finner noen hjemme som kan hjelpe meg, kan jeg si fra. :D

Skrevet

ok. har vel drøyt 5 uke igjenn til gipsen dras av handen, men bynner på jobb etter neste uke.

Får høre fra dæ når du finner ut av ditt.

• 2 weeks later...
Skrevet

jeg har gearkasse fra 740il 92/93 som skal selges kmstand skal være ca 60000-70000.

er åpen for bud da den ligger litt i veien i garasjen. har alle delene fra 740en så hvis det er noe som du trenger med så er det bare å si fra.

92485779

Skrevet

Byner å nerme seg noe her ja. er litt usikker på hvordan 540 kassen passer over på min, med tanke på mellomaksling med annan boltsirkel og det...

Noen med erfaring på dette?

Skrevet

Hei du. Fikk ingen kasse med meg hjem.

Hvis du skal bruke 740 kassen, så må du få tak i 540 mellomaksling. Den har sikkert en annen kar her som skal bygge om til manuell kasse. Og så trenger du flensen på diffen fra 540/740. Sjekk også ut om du har samme delenr på hjernen til automatkassen.

Eirik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...