Gå til innhold

Volkswagen Caddy eller Ford Connect? Erfaringer?

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Anbefaler ikke Ford Connect. Kjenner til MYE problemer med disse. Stopper og starter ikke, elektroproblemer. Dieselvarmer ryker enormt, har hendt på vinterstid at folk kommer løpende med brannslukker fordi de tror bilen er i full fyr. Også vært borti lekkasje på dieselvarmer inn til kupe. Dette er noen punkter jeg selv har erfart, Caddy kjenner jeg ikke til desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye typen caddy har også problemer med mye røyk fra dieselvarmer vinterstid som også trekkes inn i kupen. Ellers så har det vert mye problem med deffekte svinghjul på dieselutgavene. Men begge har vel både sine bedre og dårligere egenskaper :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dieselvarmeren på Ford er vel Webasto som de aller fleste andre biler med dieselvarmer har. Inkl. Volkswagen...

Antar 2-liters dieselmotoren i Forden er den samme som i Transit og LR Defender. Den er i så fall fin å kjøre. Men har kjørt helt ny Transit en del, og den har grusomme seter. Helt OK for korte turer, men etter en time begynner man å kjenne det. Håper Connecten er bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri kjørt nyeste typen caddy bare den forrige, men den nye transit connecten har jeg kjørt en del og den syntes jeg er veldig god å kjøre (da sammenligner jeg med forrige caddy, opel combo og nissan kubistar, toyota yaris verso), hva som er av event problemer med dem kjenner jeg ikke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en 07 mod caddy 1,9 tdi dsg ,er fornøyd med den går bra ogfin og kjøre .Kjører ca 15000 i året i oslo sentrum . Prøvde ford før jeg kjøpte caddy. Hadde opel combo som leiebil det var sorgen . Jeg hadde kjøpt caddy ,men ikke 2,0 sdi . Ryker fra webastoen min også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler heller Toyota Yaris 1,4d4d, kjempebil, men litt liten kanskje i kupe. Men går godt til å være 1,4 liter. Hjul i hvert hjørnet, nesten som å kjøre go-kart. Under halv litern på mila uansett vær vind fart osv... Problemfri var den også i de 2 årene vi hadde den, byttet til HiAce arbeidsbil nå pga behov for mere plass..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv førstehånds erfaring fra VW touran som vel er bygd på samme understell som caddyen(?) Kun tomler opp fra min side, og med DSG kasse (regner med man får denne i caddy også) så har du nok en vinner.

Har også en kompis som kjører Caddy, har ikke hørt han har sagt noe galt enda :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...