Gå til innhold

Volkswagen Caddy eller Ford Connect? Erfaringer?

Share

Anbefalte innlegg

Jeg har nå kjørt en 06 Caddy 2,0 SDI i ett godt år. En suveren bil som er så Diesel gjerrig at det irriterer meg. Har ikke hatt noe problemer med den, men kjøper du en må du sørge for å få kupe varmer. Eller iallefall separat vegg mellom sjåfør plass og lasterom som er tett. Blåser jo faenme frost i 15 min etter start på vinterren :lol:

Er så fornøyd at jeg kjøper en TDI Caddy nå mot høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er det hdi som er tingen da eller? Fransk har aldri vært min greie...

Ja, 1.6Hdi. Tingen med disse bilene vs caddy er jo at man får en knakandes god bil til mindre penger. Det siste året nå så har prisen på Berlingo 1.6Hdi 75hk vare vært 150.000,- inkl.mva. Da med webasto dieselvarmer, aircondition, radio/cd, fjerbetjent sentrallås, el-vinduer og vinterhjul. Nå er det slutt på den tiden i og med at ny Berlingo er på markedet. Men jeg tror det skal være greit mulig å finne en sånn ett års gammel bil for rundt 100.000,-

Og btw: Det er omtrent aldri noe tull med disse bilene. Rusler og går og går... Forbruk på under 0,5 er jo også helt kurant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente forresten 2.2-literen, ikke 2.0. Men den er kanskje ikke levert i Connecten.

Franske biler har jeg elendig erfaring med å skru på. Peugeot hadde jeg et bra forhold til helt til jeg prøvde å skru på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 years later...

Kjøpte for halvannet år siden en Transit 2005, som var rullet 59 000km, har kjørt 40 000km med den og har på de 40 000km måttet ha skiftet: Girkasse (10 000.-), Hjullager, drivknuter, endeledd, dobbelmasse svinghjul m/klutsj (12 000.-), Dieseldyser (5200.-/stk) pluss at skjermbuer, kanaler, tak osv er brunt av rust...

Ford er faktisk så drit at jeg blir provosert av og høre på folk som prater varmt om de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt min ford transit connect 1.8 tdci siden ny. 2004 mod, eneste problemet jeg har hatt med denne, er dieselpumpen, ellers har bilen gått feilfritt, bilen har nå gått 150 000 km.

Så at Ford er noe drit, stemmer nok ikke. Er vel heller hvordan bilene har blitt behandlet av tidligere eiere, ikke fulgt servicer o.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En arbeidsbil bør etter min mening tåle uforsiktig bruk. Masse kaldstarter og noe uvettig kjøring i fartsdumper etc. At drivknuter og girkasser ryker handler ikke om at servicer er uteblitt..

Her på jobb har vi en 01 transit. "Sprek" og grei bil å kjøre, men at den plutselig ikke starter og man må vente i 2-3timer før den plutselig har ombestemt seg er ikke noe kjekt. Verkstedet har feilsøkt for 60 000, og har ikke funnet ut av feilen. Blir nok siste gangen vi har ford her på huset.

Berlingoene vi har hatt er kjørt langt og hardt. Så langt har jeg kun bra erfaringer, bortsett fra elendig komfort for oss som er mer enn 1,70. Trangt mellom pedalene er det også. Den skal ellers få pluss for integrert handsfree, ac og 3seter og at den kostet ca 20 000 mindre enn caddy med mer utstyr når vi kjøpte den. Størst varerom i klassen har den også- med plass til 2stk europaller baki.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har avsluttet pendlinga mi nå, med 100mil hver uke fant jeg raskt ut at det var bra jeg kjøpte opel (pga beinplass) + fordelen med ac og en sterk og gjerrig motor.

Starter husbygginga omsider i disse dager, så Opeln blir beholdt tiltross for at jeg starter i jobb som trafikklærer, og dermed får enda en bil tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt min ford transit connect 1.8 tdci siden ny. 2004 mod, eneste problemet jeg har hatt med denne, er dieselpumpen, ellers har bilen gått feilfritt, bilen har nå gått 150 000 km.

Så at Ford er noe drit, stemmer nok ikke. Er vel heller hvordan bilene har blitt behandlet av tidligere eiere, ikke fulgt servicer o.l

bilen var oppfulgt servicemessig, har en kamerat som er Ford mekaniker, han sier at Ford er noe man burde styre unna dersom den har rullet over 50 000km og ikke har garanti.

Glemte forøvrig og nevne bytte av dieselrør (1500.-), retur-slange (600.-), vibrasjonsdempet reimhjul (to ganger = 1600.- x 2) tredje gangen det røk sveiset jeg fast dritten så reima heller får ryke av og til, overhaling av dieselvarmer to ganger pga idiotisk uskjermet plassering mtp søle osv...

Du kan jo f.eks google på Ford diseldyser og se hvor mange som har måtte punge ut flere titalls tusen på Ford's elendige drittkvalitet som Ford ikke vil dekke kostnadene på selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt ford hos oss i 7 år nå, min har gått snart 40k med en del misshandling, denne har tålt dette veldig bra! Starter alltid og grei å kjøre! Jeg her 194 høy og det går akkurat. Dieselvarmeren min går hele vinteren så og si, ryker da ingenting? Min har røket en gang, da kjørte jeg veldig fort ned i en vanndam så det spruta inn i eksosen og flammen slukket.

Er snakk om ca. 30 connecter som vi har hatt, kjenner ikke til noen problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg hadde hatt samme tanker om Ford hvis jeg hadde opplevd det samme som deg da ja. Legg inn bilder og meninger her om Caddy'n når du har fått brukt den litt da.

anhjx6m8osyryjt2va1g.jpg

Kjørte Oslo-Bodø med den igår (1250 km), veldig positivt overasket over plass i "cocpit'n" er 1.88 cm og hadde god plass, bra lyd i stereoen, 6 gir og bra moment i bunn slik at man slipper og gire uansett motbakke på landeveiskjøring. Føltes på ingen måte som en Varebil bortsett ifra liten ekstrasprett i humpene pga stive bakfjærer og ingen last. Forbruk ved økonomisk kjøring: 0,48l/mil, ved normal-aktiv kjøring 0,54-056l/mil. Dette for landeveiskjøring altså.

Kvalitetsmessig er jeg noe skeptisk til VAG, men med tanke på størrelse/vekt på bil kontra dimmensjonering av deler (ledd, stag osv) som gjerne er samme som på Transporter som er en mye større og tyngre bil virker dette noe betryggende. Har forøvrig 4 år igjenn på nybilgarantien, Deler til VW er også enkle/rimelig og oppdrive. Man får i tilleg ettermarkeds deler som er utbedret dersom orginal er dårlig.

Slenger ved et bilde av drittbilen også: det der var fra salgsannonsen, jeg fjernet den røde stripa og monterte tre Hella compact 3003 med 3x75w xenon i lysbøylen :) bruktsmessig helt genial bil mtp kjørestilling og plass, synd kvaliteten er så dritt...

zhzdkz4m54sb6v04wnnb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...