Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Fått deg 4-5 prikker alt du da, hehe ikke rart du bør holde fartsgrensen fremover. Kommer fort opp i 8 neste gang.

Jepp, hatt lappen i 5 mnd nå, så er godt på vei for å si det sånn! :)

Skrevet

Har hørt om tilfeller der folk har hatt alvorlig syke folk hjemme for så ring politiet at spurt/sagt i fra. Dette pga av lange avstander så å vente på sykebil ville tatt omentrent dobbelt så lang tid. Personen fikk da lov til å kjøre så fort han mente det var hensiktsmessig. Politiet kom i møte og geleidet dem til sykehuset i stor fart :P

Skrevet
Jeg VET man kan si at du er på vei til sykehuset med dama for å føde, MEN kan noen henvise til den "regelen" som sier noe om HVOR fort man eventuelt kan kjøre?

Jeg kjørte her om dagen nedover mot Ullevål Universitetsykehus fordi bror min hadde kommet borti en høyspentledning. Trodde han lå for døden så klemte gassen langt ned og kjørte med nødblink.. Men om det var lov tviler jeg på, og noen regel som kan tilsi hva slags situasjoner man kan gi på litt ekstra i hadde vært fint å sett faktisk..

Nå vurderes sikkert alle slike situasjoner individuelt, men jeg vet om tilfeller der fører har ringt politi for å varsle om at han har med seg skadd passasjer/fødende kone etc og at det da har blitt gitt klarsignal for å bryte fartsgrenser. Hvis det fins ledige patruljer, har det også skjedd at vedkommende har fått eskorte frem hvor politiet kjører blått.

Men dette vurderes meget strengt og ofte blir sykehus/lege i ettertid bedt om å vurdere alvorlighetsgraden.

Vi har lover og regler på slike ting, f.eks har folk kjørt i fylla fordi de har hatt hardt skadde personer i bilen som måtte akutt til sykehus og de har sluppet påtale. Går vel under nødrettparagrafen.

Skrevet
Hvor sikker er du på at du ble tatt?

For å si det sånn, blir du tatt i en fotoboks så MERKER du det :P

Nei, det stemmer ikke. Ved de digitale fotoboksene skal det mye til før man merker om man blir tatt eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...