Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ett sett med 8,5 ET10 og 9,5 ET17x19" på bilen.

Felgene ligger perfekt i hjulbuen bak, men ville hatt framfelgene lenger ut mot hjulbuene også :D

7azmhyg2mh863uhy7945.jpg

Er litt forvirra her nå.. :oops: Vurderer å bruke spacer på 5mm, men vil det si at at innpresset da blir 5 eller 15?

Å vil det merkes/slites mye mer på bilen, da original innpresset er 20?

Skrevet
20 - 5 greier du vel selv? :wink:

Jeg tror ikke det vil ha noe å si.

20 -15 blir det jo... :wink:

er vel kun lov å endre sporvidden med 7.5mm på hver side? Eller tar jeg helt feil nå?.. Ikke det at jeg tror noen bryr seg..

Skrevet

Setter du på spacere kommer ET nærmere null. Med ET 10 på felgene og spacere på 5mm vil du ende opp med ET 5

Er bare lovlig å endre sporvidde med totalt 15mm, altså 7,5mm på hver side.

Snakkes om at man sliter hjullagrene litt mer, men med bare 5mm skal det ikke ha så mye å si

Skrevet

LoL... Har nå endret sporvidden bak med over 10 cm..

Har ikke hørt noe fra lagrene enda, så det går nå fint en sommer med bare 5 mm spacer kan jeg love..

Skrevet
20 -15 blir det jo... :wink:

Sånn går det når man ikke leser skikkelig gitt.

Uansett. Det blir nok teoretisk mer slitasje, men jeg tviler på at det vil utgjøre den helt store forskjellen. Eu-kontroller kan bli vanskelig (avhengig av sted og dagsform), men så lenge det ikke krasjer i noe tviler jeg på at de sier noe.

Skrevet

Snakka med en av gamlegutta på Bmw Norge Teknisk avdeling.. Og han sa at slike biler generelt sett er så godt overdimensjonert at 10 cm sporviddeforandring i utgangspunktet ikke var noe problem.. Men han kunne KUN svare for nye biler, for det var kun testet etter nye biler ved stresstester o.l.

Derfor har jeg også byttet hver eneste lille bolt, mutter, lager og ledd og foring i bakstillinga..

Går fint enda da.. Kjørt i 3 mnd nå.. Men skal du flytte hjulene SÅ mye ut som ejg har gjort er andre camberstag ett must.. Mine camberstag er innstilt hele 1,5 cm lengre inn en hva original minimumslengde er.. Først da står hjulene riktig..

Skrevet

Takker for svar! :D

Da har jeg prøvd med 5mm spacer, men syntes at bilen ble litt tyngre på styringa..er det normalt? :?

6jdbr5ev5ebps00ahsb2.jpg

Så mye bedre ut mot hjulbuen, men kunne også vært ennå litt lenger ut :lol: men er litt redd for at det blir helt feil innpress og at jeg sliter ut noe annet..

Har 2stk 3mm spacere i tillegg som kan prøves, men da blir jo innpresset 2 da!! :shock:

Skrevet

Du vil ha endret innpresset hele 18mm ifra hva som er standard. Du vil nok etterhvert merke det, tenker jeg. Dvs, hvis du endrer mer.

Btw, som folk sier, så KAN du bli stoppet med dette i teknisk kontroll, etc. Framfelgene dine (ET10) er jo allerede ulovlige ;)

Skrevet
Du vil ha endret innpresset hele 18mm ifra hva som er standard. Du vil nok etterhvert merke det, tenker jeg. Dvs, hvis du endrer mer.

Btw, som folk sier, så KAN du bli stoppet med dette i teknisk kontroll, etc. Framfelgene dine (ET10) er jo allerede ulovlige

Synes selv at 18mm høres mye ut men..tror kanskje jeg holder meg til 5mm spacere :)

Regner med at de i kontroll kan si noe på spacerne, men felgene er godkjent og står oppført i vognkortet! :D

Skrevet

Kan hende du kommer litt "feil" ut i spora nå og at det derfor oppleves mye "tyngre" i styringa..

På den annen side, så fikk jeg justert opp camber bak slik den skulle være etter senk og sporviddeforandring, og det ble en helt annen bil å kjøre.. Jeg føler at bilen er lettere å styre nå enn før..

Skrevet

Teddysen: Hvilken Et har du på bakfelgene nå da? Hvilke bredde er det på dem? Evt spacere?

Bare ble litt nysgjerrig, og gidd ikke å lese hele tråden din(igjen) :P

Chop Shop London som gikk på discovery monterte jo 15cm spacere på en e36.. Fine greier det.. :lol: Og noe smale felger/dekk... :roll:

Forøvrig utrolig morsomt program, særlig hvis man sammenligner det med American Hotrod el Chip Foose og co.. LITT klasseforskjell over byggingen :twisted:

Skrevet
Subber ikke det der?

Bak går det helt greit til vanlig, litt subbing med full bil(vurderer nye bilstein dempere bak), men må jo bare kjøre litt forsiktig da.. :lol:

Fremme går det bra enda, men skal prøve med 8mm også.. :D

Kan hende du kommer litt "feil" ut i spora nå og at det derfor oppleves mye "tyngre" i styringa..

På den annen side, så fikk jeg justert opp camber bak slik den skulle være etter senk og sporviddeforandring, og det ble en helt annen bil å kjøre.. Jeg føler at bilen er lettere å styre nå enn før..

kjennes bare litt tyngre ut i lav fart, men kan jo bare være noe jeg tror :)

Tror ikke den sporer noe mer enn før, oppfører seg egentlig på samme måte. Skal prøve med 8mm også tenker jeg :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...