Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp kjøpt '04 E61 (530DAT) og har litt spørsmål til dere bmw eksperter :)

- LED på Park stillingen på automatkassen lyser når bilen er avslått og "forlatt". Er det normalt?

- Bilen har det meste av M-Tech styling, men har lyst på M-Tech innstegslister, gearknob og evt håndbrekk. Hvor kjøper man rimelig M-tech styling (originalt/uoriginalt)?

- Kan noen endelig bekrefte at min 05/04 produserte bil (med prof navigasjon og HiFi pakken) kan oppgraderes til å spille MP3 plater? (merkeforhandler i Bergen var litt "nølende"..).

Forøvrig et veldig greit forum dette, kommer til å tilbringe noe tid her fremover :)

bag627nkff3sd6tugl8c.jpg

Ole

Skrevet

Takk for det. Ja skal få lagt opp info/bilder etterhvert. Må bare stelle den litt og finne et passe sted å få tatt litt bilder.

Har tidligere hatt E30 ('88 320i) men kjørt MB 300CE i mange år nå. Fatter bare ikke hva jeg skulle med annet enn BMW.. Deilig å kjøre bil igjen :)

Skrevet

det er bra du er fornøyd med bilen har en e60 selv og må bare si at bilen er en drøm

• 2 weeks later...
Skrevet

Svarer på et par av disse selv, i tilfelle andre skulle lure.

- LED på Park stillingen på automatkassen lyser når bilen er avslått og "forlatt". Er det normalt?

Fått sjekket opp i dette.. normalt, slukker etter ca 15 minutter.

- Kan noen endelig bekrefte at min 05/04 produserte bil (med prof navigasjon og HiFi pakken) kan oppgraderes til å spille MP3 plater? (merkeforhandler i Bergen var litt "nølende"..).

Fått bekreftet fra BMW i Bergen (Jæger) at dette kan oppgraderes i software. Time er bestilt :)

• 4 weeks later...
Skrevet

Jeg har og logic7

E61 mars 2006

her spiller mp3 helt strålende, men kun i cd sporet i dahsbordet, dvs ikke i magasinet i handskerommet.

navnet på låta og artist vises elegant i vinduet.

har du forsøkt å brenne en data cd med mp3 filer?

• 2 weeks later...
Skrevet
Rart det må oppgraderes, min gamle E39 spiller Mp3 så det gviner etter, da snakker jeg om boksen baki...

:wink:

Mener du cd-vekslern? Kan du sette inn mp3-cd/data-cd og spille rett av?

Skrevet
Mener du hifi-pakke eller logic7?

Jeg har logic7 og kunne meget gjerne tenkt meg muligheten for avspilling av mp3-plater! :D

Jeg har hifi-pakken, men tro ikke det har noe å si hvilken lydpakke man har. Fått bilen tilbake fra oppgradering nå og det fungerer som en drøm, både fra CD drev og DVD drev :)

Merkeforhandler i Bergen tok 1950,- (inkl mva) for jobben og da var navigasjon og diverse annet i iDrive oppgradert også.

Bilen min er produsert i Mai 2004.

xcya1uponm90iyv2gpla.jpg

Skrevet

okei. tenkte kanskje at det var ulike typer spillere/lesere jeg. Men det er kanskje samme type leser/spillers, mens logic7 har kraftigere og "bedre" kvalitet på og antall høytalere?

Jeg skal uansett få sjekket dette opp selv, og trenger jeg upgrade skal det foretas sporenstreks! hehe.

er så uendelig lei all brenninga av cd-plater;)

fikk du "ekstraservice" siden de oppgraderte navi idrive+++ samtidig? eller er alt i "bilhjernen" felles software?

Nå kan du altså ha en brent cd/data-plate med KUN mp3-filer i både cdrom, dvdrom? Hvordan fungerer dette i cd-vekslern? kan du etter upgrade ha 6stk mp3-cd'er i veksler?

Skrevet
okei. tenkte kanskje at det var ulike typer spillere/lesere jeg. Men det er kanskje samme type leser/spillers, mens logic7 har kraftigere og "bedre" kvalitet på og antall høytalere?

Ja samme spillere, forskjellen er vel at du har 13 høytalere og en proLogic lydprosessor, mens jeg "bare" har 10 høyttalere. Er uansett veldig fornøyd med lyden. Ikke til å skremme naboen med med nok til å fylle coupeen for å si det sånn :)

fikk du "ekstraservice" siden de oppgraderte navi idrive+++ samtidig? eller er alt i "bilhjernen" felles software?

Jeg er ikke ekspert på dette, men tror det må foretas en generell oppgradering "rundt om" for å få MP3 til å fungere.

Nå kan du altså ha en brent cd/data-plate med KUN mp3-filer i både cdrom, dvdrom? Hvordan fungerer dette i cd-vekslern? kan du etter upgrade ha 6stk mp3-cd'er i veksler?

Jeg har ikke veksler så vet ikke om det ville fungert fra den. Men om man holder seg til 192kbps er det jo plass til ca 750 låter på en DVD (+ ca 100 på en CD) da. Holder til en langtur det :)

Skrevet

Ja hifi er mer enn nok lyd for de fleste! men har man først opplevd logic7 (hørte det første gang i E60 M5) så er det vanskelig å velge noe annet! ;)

Ja 750 låter burde holde! :D har 16k+ låter på pc'en, så får velge ut noen! hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...