Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

har spandert på meg en sånn DTK-boks: http://www.biltuning.no/

har testet den ut endel no og er storfornøyd. den justeres fra hakk 1-9 . og begge gangene på 9 har returslangen blitt blåst av. har no festet den med slangeklemme og ting ser bra ut foreløpig og bra effektøkning og merkbart mindre forbruk. kjører litt offensivt hele tiden så den drikker nok sitt anyway hehe....men det som er, er at bilmekanikeren eg har gått til i alle år har ingen tru på sånne bokser what so ever. han påstår hardnakket at siden det er en commonrail motor så vil den justere seg ned ved for mye dieseltrykk uansett...så etter en ukes tid så er det lissom tilbake til de 193 orginale hk. er det noen som bekrefte eller avbekrefte hans påstand. eg er ikke bilkyndig so i dont know, den går no som en kule foreløpig kontra orginal hk

har forresten 2002 e39 530d touring

Skrevet

anyway så har eg hatt den på i ca 3 uker no og fant ut igår at eg skulle ta den av for å teste forskjellen og den va veldig merkbar så den satte eg fort på plass igjen, så min erfaring er at den fra biltuning.no funker utmerket til min bil og er en genial billig trim

Skrevet
Håper bare du har en manuell kasse og ikke automat...

Har vurdert denne selv på min '04 530d (218hk). Tåler ikke automatkassene dette?

Skrevet

har manuell kasse ja. det va en selvfølge når eg skulle kjøpe meg bmw

nå sies det på siden til biltuning.no at den gir ca 240 gamp og rundt 500 nm på full pupp og det er stor forskjell fra de orginale 193. at det er 240 gamp tviler eg på egentlig siden den har gått 110000 km og sikkert litt andre ting som spiller inn. men anyway så synes eg det er billig med 50 hk for 5000 spenn. når det og i tillegg er plug & play og kjempe enkelt å montere/demontere.ingen justering eller innvirkning på selve hjernen. noe som eg synes er genialt.

Skrevet
Håper bare du har en manuell kasse og ikke automat...

Har vurdert denne selv på min '04 530d (218hk). Tåler ikke automatkassene dette?

Aut.kassa er tilpasset hk/nm slik den er orginal, ved å montere chip eller tuning boks på aut. vil den hakke ved skifting av gir. Dette tærer på automat kassa som da ikke tåler denne påvirkningen over tid. Og dette vil føre til skifting til ny kasse. Har du automat gir anbefaler jeg heller en ordentlig tuning der de går inn og endrer opsettet i hjernen, koster en del mere men da blir også oppsettet for girkassa oppdatert. Eneste du behøver å gjøre da er å bytte olje på girkassa litt hyppigere enn serviceintervallene tilsier. Noen sier at dette er evighetsolja, mulig det men skift likevel. Better safe than sorry...

Se link: http://trimchip.com/test/promo/BMWd.shtml

OBD tuning, aner ikke pris men du får kurrant med hk/nm, din bil vel få ca 262hk/590nm.

Skrevet

Jeg fikk tilbud fra ESS (http://www.esstuning.no) De lovet 245hk og 540 Nm til min 2002 530D for 5900,-. Virker som disse kan sine saker i hvertfall. De modifiserer program for girkassa også. Skeptisk som jeg er, lot jeg det være pga. masse drittprat om automatkassa på E39 530D her på formumet.

Er det egentlig noen her som har erfart havari av denne girkassa ved omprogrammering? (altså ikke tuningboks)

Skrevet

Ved endring av hjernen og endring av program for aut.kasse slik du beskriver fra ESS vil aut.kassa fungere i forhold til kreftene som er i sving. Det er slik omprogrammering de fleste med automatkasse gjør. Noen leverandører gir også garanti på jobben de gjør, vet ikke hvilke men har hørt om det. Gjør du en omprogrammering bør du uansett skifte olje på aut.kassa 1 gang i året, men dette gir de vel info om fra den leverandøren du måtte velge.

Omprogrammering av hjernen og program for automatkasse koster mere enn en chip eller tuningboks, men er definitivt verdt det i forhold til å bytte aut.kasse.

Velg også en leverandør som andre har positive erfaringer med. Ring så den leverandøren å forespør ang. aut.kasse og oljeskift. De bør vite slike ting når de selger et slikt produkt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...