Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg har nå etter en stund tenkt til å polere bilen. Det jeg er ute etter er hvilke produkter jeg skal kjøpe (På nett)

Jeg skal også ha poleringsmaskin, så må nok bestemme meg om det først siden produktene ikke skal brukes på forskjellinge maskiner osv, hvis jeg har forstått dette?

Så, til å begynne med, er det noen som kan komme med forslag til poleringsmaskin? Skal ikke være sånn biltema og sånn dritt.. men noe som er bedre og mer holdbart. Helst plasser jeg får kjøpt det på nett! Når jeg har funnet den maskina jeg vil ha, kan noen komme med forslag til produkter. Bilen har stått under et tre hvor det er kommet en god del kvae eller hva det heter.. Noen som vet hvordan jeg får vekk dette? sikkert ikke så lurt å begynne å polere oppå det..

Takk;)

Skrevet

Polere bil = lurt.

Parkere under et tre = ikke så lurt i det hele tatt.

Det siste er jeg veldig sikker på - men ikke spør hvordan jeg vet det. :wink:

Rengjøre grundig før polering = alfa og omega.

Her er en link for hvordan rengjøre bil fra A til Å (med noen kjekke produkt-anbefalinger): http://www.bilforumet.no/bilpleie/17439 ... mmies.html (Ikke det at jeg antyder du er en dummy, men uansett nyttig lesing. :D )

Skrevet

Skjønner at rengjøring før bolering er "alfa og omega;p Men kunne tenkt meg forslag til hvilken poleringsmaskin jeg skal ha meg.. Er det ikke sånn polering, så etterpolering osv osv? Kom med forslag til maskin og så produkter som fungerer med denne;)

Skrevet

Det som er viktig er at de har justerbart turtall og godt med moment. Slik at de kan jobbe på lave turtall uten å dø.

Skrevet

Skjønner.. Kanskje jeg skal gå over for hånd å se hvordan det blir.. Bare hørt gode ting om meguiar's sine produkter.. noen som har hørt det motsatte?

Skrevet

Bauhaus har en grei maskin til noen få hundringser, men usikker på om de selger på nett... - Og bruk skumgummi istedet for den langhårede saue-saken.

Har grei erfaring med Meguiar, men synes nå proff-serien er bedre enn den du kjøper i butikk. Vet IKKE hvor du kjøper proff-produktene da jeg kun har fått dem via bekjente.

Skrevet

Oki, men meguiar er da et produkt som er ganske kjent og skal være et bra produkt.. så kanskje jeg skal prøve for hånd først å se hvordan det blir:)

Skrevet

-prickbort avfettning

-meguiars nxt gen såpe. med vaskehanske.

allerede nå tror jeg mesteparten av kva'a er vekk, polerte en audi engang som hadde stått under tre, der gikk mesteparten vekk med grundig vask.

-Meguiars Clay, tar det nokk garantert.

vist du kun skal ha vekk kva'a så er dette oppskriften.

får vell kjøpt dette på bilextra vist du har det der du bor, evnt panvulk.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...