Gå til innhold

m5 3,6 eller 3,8??!


thaarklau
 Share

Anbefalte innlegg

3,8 er vel egentlig bare en oppborret 3,6?

3,8 skal ha litt mer bunndrag enn 3,6- mens 3,6 skal være å foretrekke til snurrebygg har jeg hørt.. sikkert noen som kan mer om dette enn meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt rykter om at 3,8 har dobbel vanos jeg ? eller har begge det?

du meiner sikkert m3 motoren fra E36 3.2 den hadde dobbel vanos. men det har ikke s50 b3.0.

jeg har faktisk aldri hørt om vanos på S38 motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere av dere bare gjetter jo!

S38B36 og S38B38 er 2 forskjellige motor, og er ikke bare en oppborring!

En 3.8 går merkbart bedre!

Det at 3.6 og 3.0 litern M3 er sterkere og tåler mer en 3.8 og 3.2 for den saks skyld er bare tull og vas! "Mitt er alltid best" tankegang fra sjalu personer som ikke har råd til storebror.

Mens 3.6 litern er en bil med coil og fordeler er 3.8 litern f.eks mer moderne med multicoil oppsett. mer effekt, samt lavere forbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere av dere bare gjetter jo!

S38B36 og S38B38 er 2 forskjellige motor, og er ikke bare en oppborring!

En 3.8 går merkbart bedre!

Det at 3.6 og 3.0 litern M3 er sterkere og tåler mer en 3.8 og 3.2 for den saks skyld er bare tull og vas! "Mitt er alltid best" tankegang fra sjalu personer som ikke har råd til storebror.

Mens 3.6 litern er en bil med coil og fordeler er 3.8 litern f.eks mer moderne med multicoil oppsett. mer effekt, samt lavere forbruk.

Spør ppf hvor mange 3.8 blokker dem har sett uten sprekker?

Og ja,jeg har en 3.6,men den er påkostet mange ganger mer enn hva din 3.8 koster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så med andre ord så er 3,8 litern det beste valg for driftsikkerhet, bensinforbruk og effekt? Men er det bare motoren som er forskjellen på 3.6 og 3.8 litern?

Du er nødt til å ta i betraktning at denne motoren koster dobbelt så mye som 3,6, så hvor mye du er villig til å leggge ut ekstra for "bensinforbruk og effekt" får være opp til deg. At den er mer driftsikker enn 3,6 har man ingen belegg for å mene. Sett i forhold til ny R6 teknologi fra BMW har disse motorene noe lave hk pr. liter. Hvis man ser spesielt ifht. S50B32 og S54B32.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå mener jeg i orginalstand. Da er de like gode begge 2 mtp driftsikkerhet. Å for vanlige mannen i gaten er da 3.8 litern best.

Jeg tar nå utgangspunkt i at man skal kjøpe en M5, skal man bare ha morromotor i en E30 så får du nok mer bang for the buck i en 3.6.

Når man turbolader og dobler effekten er saken en annen. da kommer nok endel andre faktorer inn i bildet.

Det er noen andre forskjeller også. Men er litt usikker angående alle endringene der, men her er noen.

Det er noe annen interiør mtp farger og valg av materialer i seter og trekk.

3.8 fikk andre felger etterhvert, større bremser, tykkere stabstag og aktivt understell(Nurnburgring pakken).

6 trinns kasse ble levert på 95 modellene sammens med bremser, samt facelift grill.

Forskjeller på motorene bortsett fra større motorvolum og effekt.

-Larger intake and exhaust valves

-Lighter pistons

-Shorter connecting rods

-Increased compression to 10.5:1

-Bosch Motronic 3.3 engine management system

-Distributorless ignition with six coils

-Redesigned intake and exhaust manifolds

-Revised throttle butterfly linked to Motronic engine control

-Dual-mass flywheel with harmonic balancer

-Metal catalysts for reduced backpressure and better heat conduction

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...