thaarklau Skrevet Juli 25, 2008 Share Skrevet Juli 25, 2008 pluss og minus med 3.6 og 3,8?? går 3,8 mye bedre enn 3,`6'en? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Juli 25, 2008 Share Skrevet Juli 25, 2008 3,8'en har vell problemer med sprekte sylindervegger såvidt jeg veit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Juli 26, 2008 Share Skrevet Juli 26, 2008 3,8 er vel egentlig bare en oppborret 3,6? 3,8 skal ha litt mer bunndrag enn 3,6- mens 3,6 skal være å foretrekke til snurrebygg har jeg hørt.. sikkert noen som kan mer om dette enn meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juli 27, 2008 Share Skrevet Juli 27, 2008 3,8 koster vel som regel det dobbelte av 3,6... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martins Skrevet Juli 27, 2008 Share Skrevet Juli 27, 2008 3,8 koster vel som regel det dobbelte av 3,6... 3,8 er bare en boret 3,6 det samme gjelder m3 3,0 og 3,2 og fra 3,6 til 3,8 er nesten prisen dobblet hadde godt for 3,6 du har en mer driftsikker motor rimlier å kjøpe osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimmit Racing Skrevet Juli 27, 2008 Share Skrevet Juli 27, 2008 3.6 liter er den mest slite sterke er bare og dytte på en chip så nærmer du deg 3.8L i effekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Juli 30, 2008 Share Skrevet Juli 30, 2008 har hørt rykter om at 3,8 har dobbel vanos jeg ? eller har begge det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
verticalescape Skrevet Juli 30, 2008 Share Skrevet Juli 30, 2008 Etter hva jeg vet, er det ikke vanos på verken s38b36 eller s38b38.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Juli 30, 2008 Share Skrevet Juli 30, 2008 har hørt rykter om at 3,8 har dobbel vanos jeg ? eller har begge det? du meiner sikkert m3 motoren fra E36 3.2 den hadde dobbel vanos. men det har ikke s50 b3.0. jeg har faktisk aldri hørt om vanos på S38 motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Juli 31, 2008 Share Skrevet Juli 31, 2008 Flere av dere bare gjetter jo! S38B36 og S38B38 er 2 forskjellige motor, og er ikke bare en oppborring! En 3.8 går merkbart bedre! Det at 3.6 og 3.0 litern M3 er sterkere og tåler mer en 3.8 og 3.2 for den saks skyld er bare tull og vas! "Mitt er alltid best" tankegang fra sjalu personer som ikke har råd til storebror. Mens 3.6 litern er en bil med coil og fordeler er 3.8 litern f.eks mer moderne med multicoil oppsett. mer effekt, samt lavere forbruk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olechr Skrevet Juli 31, 2008 Share Skrevet Juli 31, 2008 så med andre ord så er 3,8 litern det beste valg for driftsikkerhet, bensinforbruk og effekt? Men er det bare motoren som er forskjellen på 3.6 og 3.8 litern? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Juli 31, 2008 Share Skrevet Juli 31, 2008 Flere av dere bare gjetter jo! S38B36 og S38B38 er 2 forskjellige motor, og er ikke bare en oppborring! En 3.8 går merkbart bedre! Det at 3.6 og 3.0 litern M3 er sterkere og tåler mer en 3.8 og 3.2 for den saks skyld er bare tull og vas! "Mitt er alltid best" tankegang fra sjalu personer som ikke har råd til storebror. Mens 3.6 litern er en bil med coil og fordeler er 3.8 litern f.eks mer moderne med multicoil oppsett. mer effekt, samt lavere forbruk. Spør ppf hvor mange 3.8 blokker dem har sett uten sprekker? Og ja,jeg har en 3.6,men den er påkostet mange ganger mer enn hva din 3.8 koster. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet August 1, 2008 Share Skrevet August 1, 2008 så med andre ord så er 3,8 litern det beste valg for driftsikkerhet, bensinforbruk og effekt? Men er det bare motoren som er forskjellen på 3.6 og 3.8 litern? Du er nødt til å ta i betraktning at denne motoren koster dobbelt så mye som 3,6, så hvor mye du er villig til å leggge ut ekstra for "bensinforbruk og effekt" får være opp til deg. At den er mer driftsikker enn 3,6 har man ingen belegg for å mene. Sett i forhold til ny R6 teknologi fra BMW har disse motorene noe lave hk pr. liter. Hvis man ser spesielt ifht. S50B32 og S54B32. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet August 1, 2008 Share Skrevet August 1, 2008 Nå mener jeg i orginalstand. Da er de like gode begge 2 mtp driftsikkerhet. Å for vanlige mannen i gaten er da 3.8 litern best. Jeg tar nå utgangspunkt i at man skal kjøpe en M5, skal man bare ha morromotor i en E30 så får du nok mer bang for the buck i en 3.6. Når man turbolader og dobler effekten er saken en annen. da kommer nok endel andre faktorer inn i bildet. Det er noen andre forskjeller også. Men er litt usikker angående alle endringene der, men her er noen. Det er noe annen interiør mtp farger og valg av materialer i seter og trekk. 3.8 fikk andre felger etterhvert, større bremser, tykkere stabstag og aktivt understell(Nurnburgring pakken). 6 trinns kasse ble levert på 95 modellene sammens med bremser, samt facelift grill. Forskjeller på motorene bortsett fra større motorvolum og effekt. -Larger intake and exhaust valves -Lighter pistons -Shorter connecting rods -Increased compression to 10.5:1 -Bosch Motronic 3.3 engine management system -Distributorless ignition with six coils -Redesigned intake and exhaust manifolds -Revised throttle butterfly linked to Motronic engine control -Dual-mass flywheel with harmonic balancer -Metal catalysts for reduced backpressure and better heat conduction Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå