Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ingebrigtsen: Forige eier som ble påkjørt av en taxi.

Har kjøpt alle 4 dørene og begge forskjermene av Stephan.s her på forumet :) men ting tar tid.

Skulle vel kanskje prøvd å bytta noen av foringene bak på min også. Dere får si fra om det blir noe forskjell :P Tok det lang tid å bytte de?

Hehe du har vært hos stephan du også ja :D

Bilen din blir nok veldig bra den når du får bytta dører, skal du lakkere bilen og eller har du fått i samme farge?

Foringene er grei skuring så du får si ifra hvis det blir aktuelt så er jeg ikke langt unna og da kan jeg kanskje komme med noen tips :)

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Er fra den 530 som var rød jeg henta dørene og skjermene fra, så de må lakkeres ja. Planen var jo å lakkere hele bilen da. :) men skal si fra om jeg tar de engang. Blir vel ikke med de første :P Er jo grei å kjøre, ikke noe merkbart uggent bakfra hvert fall.

• 2 months later...
Skrevet

Jeg har kjøpt meg nye bakdekk nå, byttet traværsforinger, bikkjebein og de greiene til stabstaget så nå blir det spennende og se hvor lenge bakdekkene holder :) får se om jeg orker å ta på meg jobben med å bytte svingarmsforingene i vinter og :)

nåh, har du fått brukt bilen nok til å registere om foringene du bytta gjorde susen? er litt skeptisk til å sette på nye bakdekk uten å være sikker på at jeg slipper den typen slitasje..

Skrevet

hmm.. spurte litt rundt på bimmerforums.com og der var det noen som mente at det kunne være foringene på opphenget som gjorde det. lurer litt på om jeg skal kjøpe alle nye og ta ned hele helsikes opphenget bak, så kan man jobbe i fred med de foringene.

Skrevet

Slitasjen ser ihvertfall ut som dekkene spriker utover (toe-out? - har egen erfaring med dette etter å ha blitt presset i grøften på ferie med påfølgende skeiv hjulstilling foran), og etter det jeg har sett i tidligere tråder her på forumet så skyldes det normalt slitte foringer når slitasjen er såpass stor, så dere er nok på sporet av det!

Skrevet

Jeg har byttet alt utenom svingarmsforingene så hvis det fortsatt gnager skjevt nå så må det være dem :)

Men det er bare et problem da... Jeg kommer til å selge 520`n før jeg får på sommerdekkene igjen så jeg får ikke sett hvordan det går :(

Skrevet

enten svingarmsforingene eller de i opphenget. jeg tror og det er et toe-out problem, som vil kunne være forårsaket av slitte svingarmsforinger,men klarer ikke å se om de er slitte eller ikke når jeg har av hjulet. var de foringene du bytta dårlige Ingebritsen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...