Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I bergen vest har jeg sett en e30 m3 gåendes for en stund siden som ikke hadde typisk s14 motorlyd. den er blå med effektlakk og brock b1 felger. jeg spurte en kompiss om bilen og fikk følgende info: fyren (jan børge) som angivelig skal eie og ha bygd bilen i følge infoen min- har brukt en org e30 m3 for å ta ut s14 motoren og sette inn s38b36 motor.. "beklager" hvis jeg tråkker noen på tærne her inne- men er slike folk som ødelegger en orginal klassikker helt dum i hodet? håper helst at noen kan bare fortelle meg at det bare er en ombygd 320 eller lignende.. :roll:

Skrevet
Han har bare byttet motor, ikke taksenket skiten.. Og det er hans bil så han kan vel gjøre nett hva han vil med den..

Enig,folk gjør som de vil uten sånne dumme kommentarer! Original e30 m3 med S38,ganske rått egentlig :) Kanskje eiern av denne m3'n har tatt vare på denne s14 motoren for å slenge den inn ved et event salg,hvem vet.

Skrevet
Greit nok at det er en klasikker, men 195 hk rettferdigjør ikke den breddinga!

Bilen ble jo byggd på midten av 80 tallet...

At dette er og blir en klassiker er det jo ingen tvil om, men at noen setter i større motor kan jo kalles en oppdatering. Så lenge bilen er vellbyggd

Er litt enig med Hawkon88, men ikke at de som gjør det kan kalles dum i hodet.

Jeg ville ikke byttet motor om jeg hadde hatt en original e30m3, da hadde jeg heller solgt den til fordel for en uorginal eller en som det har blitt byttet motor i fra før av.

Husker da en kompis av meg skulle kjøpe e30m3 på begynnelsen av 2000-tallet da florerte det med e30m3'er i tyskland med m30b35 motorer.

Dette kalte de en oppdatering :!::?: en lite turtallsvillig lat 3,5 er jo ikke en oppdatering, men en s motor derimot av nyere modell kan jo kalles det.

Han endte opp med en original e30m3 med s14 og kjørte 3 sek fortere på lånkebanen enn en e30m3 med s50b30 på rundetid. Fører har nok mye med det å gjøre, men vektfordelingen med s14 er jo perfekt.

Skrevet

at det ikke en en "skjelden" bil- er jeg enig i- men med så få som finnes- mener jeg at å ta vare på dem i orginal utførelse ikke er en dum ting. at den ikke er noen typisk vs motor killer er jeg enig i- og at bilen blir en del spenstigere med s38 er jeg også enig i, men mener også at skal en ha en e30 med s38 motor og m3 utseende så bygg heller en fra bunn.. skulle jeg hatt en m3 e30 med s14 motor- og bilen var orginalt m3- så hadde jeg betalt mer for en bil som ikke har hatt motorbytte- enn en som har hatt..

men ingen som kan bekrefte/avkrefte?

Skrevet
men mener også at skal en ha en e30 med s38 motor og m3 utseende så bygg heller en fra bunn.. skulle jeg hatt en m3 e30 med s14 motor- og bilen var orginalt m3- så hadde jeg betalt mer for en bil som ikke har hatt motorbytte- enn en som har hatt..

Må si meg enig med deg i begge disse konklusjonene.

Men fordelen med Jan Børge-metoden, er jo at de som allerede har en E30 M3 med originalmotor, får en mere sjelden - og dermed verdifull - klassiker. :wink::)

Skrevet
I bergen vest har jeg sett en e30 m3 gåendes for en stund siden som ikke hadde typisk s14 motorlyd. den er blå med effektlakk og brock b1 felger. jeg spurte en kompiss om bilen og fikk følgende info: fyren (jan børge) som angivelig skal eie og ha bygd bilen i følge infoen min- har brukt en org e30 m3 for å ta ut s14 motoren og sette inn s38b36 motor.. "beklager" hvis jeg tråkker noen på tærne her inne- men er slike folk som ødelegger en orginal klassikker helt dum i hodet? håper helst at noen kan bare fortelle meg at det bare er en ombygd 320 eller lignende.. :roll:

Tror han kompisen din må sjekke kildene sine litt bedre.

Jeg kjenner Jan Børge godt, og kan avkrefte disse "grusomme" ryktene :P

Han kjøpte bilen ferdig bygget av en kar i Skien. Bilen er ombygd fra en 323, og godkjent med motor.

Jeg syns bilen er dritfeit, og den sparker rimelig greit. S14 motoren er jo bare sorgen :wink:

Skrevet

Hvis det er den E30M3en med S38B38 motor i så er det en 323i som er sveist om til E30M3. Han har ikke ødelagt noen klassiker.

Skrevet
Greit nok at det er en klasikker, men 195 hk rettferdigjør ikke den breddinga!

Bilen ble jo byggd på midten av 80 tallet...

At dette er og blir en klassiker er det jo ingen tvil om, men at noen setter i større motor kan jo kalles en oppdatering. Så lenge bilen er vellbyggd

Er litt enig med Hawkon88, men ikke at de som gjør det kan kalles dum i hodet.

Jeg ville ikke byttet motor om jeg hadde hatt en original e30m3, da hadde jeg heller solgt den til fordel for en uorginal eller en som det har blitt byttet motor i fra før av.

Husker da en kompis av meg skulle kjøpe e30m3 på begynnelsen av 2000-tallet da florerte det med e30m3'er i tyskland med m30b35 motorer.

Dette kalte de en oppdatering :!::?: en lite turtallsvillig lat 3,5 er jo ikke en oppdatering, men en s motor derimot av nyere modell kan jo kalles det.

Han endte opp med en original e30m3 med s14 og kjørte 3 sek fortere på lånkebanen enn en e30m3 med s50b30 på rundetid. Fører har nok mye med det å gjøre, men vektfordelingen med s14 er jo perfekt.

Jeg har en orginal E30M3 ifra -87 som er satt inn S50B30 i. S14 er en kjempe motor, men den blir for slapp til at det er morro. Rundt 300hk er perfekt i E30 .

E30M3 med S14 har ikke perfekt vektfordeling, det er bare de som eier de som går rundt å drømer om det. Den har vektfordeling 52:48. Vektfordelingen blir ikke så mye værre med S50, men S38 blir den enda værre siden s38 er en del lengre enn S50..

Nei, E30 med orginal S14 kan dere bare ha for meg, jeg stor koser med med min orginale E30M3 med S50.

Ta en tur rund Våler med S14 og S38. Da tviler jeg på at S14 kommer først.. Lånkebanen er jo en 1. og 2 girs bane.

Skrevet

Tror han kompisen din må sjekke kildene sine litt bedre.

Jeg kjenner Jan Børge godt, og kan avkrefte disse "grusomme" ryktene :P

Han kjøpte bilen ferdig bygget av en kar i Skien. Bilen er ombygd fra en 323, og godkjent med motor.

Jeg syns bilen er dritfeit, og den sparker rimelig greit. S14 motoren er jo bare sorgen :wink:

Bilen ble bygget av Stig Johansen for snart 10 år siden tror jeg.. Den hadde ikke m3 skjermer på da.. Den er også så seriøst bygd at de ikke har senket traversen på den får å få igjen panseret, hvis ikke han som har den nå har gjort noen endringer.

Skrevet

hei Hawkon88.

Jeg som er jan børge å eier bil du skriver om.

Er gøy å se at det er så mangen som bryr seg.

men Tror du skal sjekke kildene dine litt bedre å tenke deg litt om før du setter deg ned å skriver noe sånn som dette.

Blir litt flau på dine vegne..

Skrevet
hei Hawkon88.

men Tror du skal sjekke kildene dine litt bedre å tenke deg litt om før du setter deg ned å skriver noe sånn som dette.

Slike biler vil alltid bli diskutert både negativt og positivt. Mange som synser masse som slike biler desverre.. Største årsaken er nok at de misunnlige..

Skrevet
hei Hawkon88.

Var det ikke denne som var i Bilsport når de hadde reportasje fra Skien?

Gjennomført og flott bil.

Stor "vil ha" faktor

Mvh

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...