Dirty Skrevet Juli 27, 2008 Skrevet Juli 27, 2008 Tror ikke jeg hadde vært redd for dette. har blitt endel anmeldelser på meg gitt, men aldri blitt noe ut av det. bare slappe av å nekte
carlhaakon Skrevet Juli 27, 2008 Skrevet Juli 27, 2008 jeg og en kamerat dro ut 1 og 2 på bilen min forje helg, min bråker en del. vi ble selvsagt stoppa og da synes jeg polti kom i støre fart en det vi hadde opp den bakken, men som sagt var på grunn av mye lyd de så oss. vi fikk bare høre: gjør dette en annen plass. politiet hadde ingen ting og ta oss på når de verken hadde film eller måling så mange av dem gjør dette bare får og skremme folk!
Der Barockengel Skrevet Juli 27, 2008 Skrevet Juli 27, 2008 vi fikk bare høre: gjør dette en annen plass. Snakk om sporty innstilling, da. Jeg tror nok at høye turtall fra litt gromme effektanlegg kjapt fører til negativ oppmerksomhet fra dem som er ute etter å ta "uansvarlige" bilførere. Så, møt opp til møtet med politiet smilende, høflig og velopplagt - og vær rystet bare ved tanken på at du kan ha gjort noe ulovlig.
316 Skrevet Juli 27, 2008 Skrevet Juli 27, 2008 Hjelper i hvertfall ikke å være frekk, men så dum er du vel ikke?
morteym Skrevet Juli 27, 2008 Skrevet Juli 27, 2008 Jeg hadde nekta, selvom de skjønner at du lyver så er det ikke noe å bry seg om så lenge de ikke har bevis så trenger de bare en tilståelse. De er vel forplikta til å avhøre deg så lenge du er anmeldt.
imalldevil Skrevet Juli 27, 2008 Skrevet Juli 27, 2008 Har blitt anmeldt noen ganger for "rå"kjøring i årenes løp, fått en del telefoner fra politiet, men aldrig måttet inn til avhør for det. Eneste som har skjedd med anmeldelsene er at jeg har fått brev fra dem om at saken henlagt pga mangel på bevis. Så det er bare å nekte og spør dem om du har kjørt fort, så sier du at det har en og annen sjelden gang hendt at du har brutt fartsgrensa med 5-10 km/t og spør dem om de regner det som "rå" kjøring. Legg til at du ikke har råd til å kjøre fort i norge, for det er det for dyrt til. Lykke til og la oss andre få vite om utfallet av saken, men kjør "pent" til saken er over.
carlhaakon Skrevet Juli 27, 2008 Skrevet Juli 27, 2008 vi fikk bare høre: gjør dette en annen plass. Snakk om sporty innstilling, da. Jeg tror nok at høye turtall fra litt gromme effektanlegg kjapt fører til negativ oppmerksomhet fra dem som er ute etter å ta "uansvarlige" bilførere. Så, møt opp til møtet med politiet smilende, høflig og velopplagt - og vær rystet bare ved tanken på at du kan ha gjort noe ulovlig. hehe ja han vart litt mer kamerat da han fikk se førerkortet og at vi tok det rolig. men dette skjedde midt i byen hvor det var masse folk så var derfor han sa vi måtte gjøre slik en anna plass hvor det ikke var så folksomt
Chris_325iM Skrevet Juli 27, 2008 Skrevet Juli 27, 2008 off...politiet er håpløse på det her ass du trenger ikke si stort der inne som regel, bare hør på hva politimannen sier og si jaha mhm og nikk pent med hodet, så er du ferdig... de har ingenting på deg, men de må av en eller annen grunn fortelle deg at dersom du faktisk gjorde dette så kan det få konsekvenser om du ble tatt osv... kjenner til detta litt for godt bare ikke svar på lurespm ang forsikringer å slikt dersom din far står som eier eller noe, er det ikke du som står som eier så sier du heller ikke at det er din bil, for hvis dem gidder så kan dem lage kvalm, men det skjer vel heller sjeldent det også.. de er ikke så glad i for mye papirarbeid gitt
Ad|oS Skrevet Juli 27, 2008 Skrevet Juli 27, 2008 Fikk forresten beskjed av Hans at du må tømme bakfangeren din for stein!?!? Gav ham litt steinsprut i frontruta etter en tur han lå etter deg til Moi hehe
Kobar Skrevet Juli 28, 2008 Forfatter Skrevet Juli 28, 2008 Fikk forresten beskjed av Hans at du må tømme bakfangeren din for stein!?!? Gav ham litt steinsprut i frontruta etter en tur han lå etter deg til Moi hehe hehe, har nettopp satt inn nye innerskjermer! så ikke noe stein inni den lenger, men dekka derimot! di er flinke å kaste stein!! Var i avhør nettopp... satt bare å hørte hva politimannen hadde å si, sa ikke stort egentlig.. men han sa til slutt at jeg slapp unna med advarsel om at dersom dem fikk inn lignende meldinger på meg så ryker lappen så skal saken opp til en jurist for så å se om jeg får bot...
Chris_325iM Skrevet Juli 28, 2008 Skrevet Juli 28, 2008 den bota hadde jeg ikke bekymra meg for men kommer nok neppe gitt, fikk samma beskjeden etter "ulovlig bilsammenkomst", men fikk aldri no bot...
Der Barockengel Skrevet Juli 28, 2008 Skrevet Juli 28, 2008 Var i avhør nettopp...satt bare å hørte hva politimannen hadde å si, sa ikke stort egentlig.. Interessant definisjon de har på "avhør". Lurer nok på om dette kommer inn under det de kaller "holdningsskapende arbeid" eller "forebyggende virksomhet."
Dr_S Skrevet Juli 31, 2008 Skrevet Juli 31, 2008 Hva konkret går anmeldelsen ut på? Hva mener du selv du har gjort? (Ikke skriv det her inne da, hehe) Men seriøst, ingen har plikt på seg til å føre logg over hva man gjorde den og den dagen man var ute med bilen sin. Dette vet politiet selv, de kan ikke ta deg for noe de ikke har bevis på. Ta det med ro, du skal bare svare på noen spørsmål
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå