Gå til innhold

40% sperreombyggingskit til e30

Anbefalte innlegg

• 1 month later...
  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Passer dette til store diffen til E28 m535i? Er vel ganske så lik de to.

535 diffen er større..

• 1 month later...
Skrevet

jeg shimsa opp diffen på en sierra, den låser på grusen nå :P spinner på innerhjulet. men på asfalten er den ok.. klarer heller ikek dri det ene hjulet mens det andre står stille

Skrevet
hvorfor ikke bare shimse den orginale isteden for og betale dyre dommer for en som kun gir 40% virkning? hvis du shimser den selv kan du jo oppnå omtrent det du vil av bremse effekt.

jeg har shimsa min 25% med ett 0.5 shims og den funker fint til drifting og sladding på skogen og den kniper ikke allverden på innerhjulet på asfalten. kosta vel ca. 30min jobb. bare ett lite tips.

mvh

Thorbjørn R

Hvilket shims snakker du om som er 0.5? det som selges i tråden her er vel 4 cm bredt eller noe?? tenker du på shimsa som ligger utenfor diffen eller?

Skrevet

nei du plasserer ett selvlaget shims mellom lammelen og trykkplata inne i diffbremsen, dermed viil den spennes raskere og den vil da låse bedre.

mvh

Thorbjørn R

Skrevet
Jeg får vel by 2000,- jeg da, inkl frakt.

notert, noen høyere?

Skrevet
nei du plasserer ett selvlaget shims mellom lammelen og trykkplata inne i diffbremsen, dermed viil den spennes raskere og den vil da låse bedre.

mvh

Thorbjørn R

Tror ikke jeg ville lagt den mellom lamell og trykkplate eller hva Thorbjørn? :) Bedre å legge de i bunn selve huset. Pass på å lage shimset såpass tett inntil drevet som stikkakselen sitter i og så nære kanten på huset at ikke den store koniske skiva sklir utenfor. Når det blir klemt sammen inni der sklir jo denne "fjæra" inn mot midten. Visst den får annledning til det blir morroa kortvarig.

Men når det er sakt så har jo et 40% sett også andre vinkler på klatrerampene enn 25%.

Hilsen Trond

Skrevet

er helt sant det trond var jeg som tenkte feil her nå. begynner og bli ei stønn sia jeg gjorde detta. jeg bestilte jo den dyreste sveisa diffen isteden jeg hehe.

mvh

Thorbjørn R

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...