Lars Skrevet Juli 30, 2008 Forfatter Skrevet Juli 30, 2008 Yes, da var bilen hjemme igjen:)) Denne ulyden når jeg starta motoren var et eller annet metallskjold som skrapet borti, og den slappe clutchpedalen skyldes en brukket plastikbit på pedalen.. Jeg har ikke betalt noe til verkstedet enda, men har snakket med de, og de er helt enige i at jeg ikke skal betale noe ekstra fordi de gjor noen tabber.. Dette har vert en utrolig kjip og irriterende opplevelse.. men jeg tror faktisk at verkstedet har vert max uheldige, og at de har vert minst like oppgitt som meg i denne situasjonen.. Men likevel.. tror det blir merkeverksted på meg framover
S.Arnesen Skrevet Juli 30, 2008 Skrevet Juli 30, 2008 flott da:) bra det løste seg uten flere problemer
Der Barockengel Skrevet Juli 30, 2008 Skrevet Juli 30, 2008 tror det blir merkeverksted på meg framover Fint å høre at bilen omsider er ferdig. Tror ikke det der med merkeverksted behøver være så dumt. En veldig grei fordel med verksteder som har stor rutine på nettopp den jobben du trenger utført, er også at prisen du betaler har det med å bli lavere, siden man trenger mindre tid på en jobb man er sikker og rutinert på.
S.Arnesen Skrevet Juli 30, 2008 Skrevet Juli 30, 2008 nja... merkeverksted pleier å ta seg bedre betalt pr time da...
Der Barockengel Skrevet Juli 30, 2008 Skrevet Juli 30, 2008 nja... merkeverksted pleier å ta seg bedre betalt pr time da... Nettopp, og det er derfor jeg ble forbløffet første gangen et verksted som tar 1000 kroner pr. time krevde akkurat det samme beløpet for en bestemt jobb, som et verksted som bare tok 600 kroner pr. time...
Deep Dish Skrevet Juli 30, 2008 Skrevet Juli 30, 2008 Bra det ordnet seg til slutt.. Men djiiisess for noen inkompetente ansatte og verksted.!!
Lars Skrevet Oktober 21, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2008 Tro det eller ei, men det ser faktisk ikke ut som at dette er over enda!.. Jeg hadde bilen inne på et BMW verksted idag, pga at det er noe slakk i drivverket som irriterer meg litt.. Dette var der før jeg bytta clutchen også! De fant ut at det var bakaksellagerene mine som var gåen.. Den er grei.. Men de nevnet også at de syns clutchen var RAR.. De syns ikke den var slik som den skulle.. På papiret jeg fikk med meg igjen står det: DÅRLIG CLUTCH! Dette kan jeg faen ikke fatte og begripe, siden den var bytta for 4000 km siden.. Nå har jeg ikke så veldig mye peiling på hvordan en slik cluch skal vere når den er ny.. Men jeg husker at rett etter jeg fikk den fra verksted tok pedalen SVÆRT langt inne. fikk nesten ikke løfta foten før den begynte å ta.. Nå begynner clutchen å ta ca midt på.. Jeg har faktisk avogtil hatt problemer med å gire mykt og fint, men har tenkt at det kanskje har noe med slakken i drivverket å gjør, eller at jeg rett og slett har en dårlig dag, og ikke får det til.. Men regner med karene på BMW verksted veit hvordan en clutch på en E46 skal være, så når de sier den ikke er som den skal så er vel det riktig. Jeg var innom verkstedet som bytta clutchen for meg, og de skulle ringe BMW i morgen og høre hva de mente..
Aroid Skrevet Oktober 21, 2008 Skrevet Oktober 21, 2008 kan nesten høres ut som kan ha luft i systemet. vist man har luft så kan man få forskjelige stillinger for vær gang clutchen skal ta. du kan test selv om selve clutchen er bra. når du kjører i 5giret 80km/t så tar du inn clutchen å ruser opp bilen til 5000/5500rpm så slipper du clutchen vist den tar tak med en gang så er den bra. vist ikke så kan den var slitt vist den slurer veldi.
S.Arnesen Skrevet Oktober 21, 2008 Skrevet Oktober 21, 2008 kan nesten høres ut som kan ha luft i systemet.vist man har luft så kan man få forskjelige stillinger for vær gang clutchen skal ta. du kan test selv om selve clutchen er bra. når du kjører i 5giret 80km/t så tar du inn clutchen å ruser opp bilen til 5000/5500rpm så slipper du clutchen vist den tar tak med en gang så er den bra. vist ikke så kan den var slitt vist den slurer veldi. på e46 vil ikke dette fungere, da e46 har en cdv ventil som automatisk forsinker clutchen litt... Kan lett blandes med slitt clutch...
Lars Skrevet Oktober 22, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2008 Altså.. jeg syns egentli ikke at clutchen er dårlig.. Men jeg har ikke så veldig god greie på hvordan den skal være, og BMW folka sier den ikke er som den skal, så går ut ifra at de har rett..? Verkstedet som skifta clutchen skulle ha den inn i morgen å se på den..
jansson Skrevet Oktober 22, 2008 Skrevet Oktober 22, 2008 det skal ikke være noe problem..skjønner godt at du blir forbanna..du burde gi så dårlig reklame for det verksted som mulig.hadde det vært min bil hadde jeg satt fyr på et bygg der borte...han burde jo sjekke de har monteringsanvisning,synes det er rart at de i det heletatt trenger det
tmice Skrevet Oktober 22, 2008 Skrevet Oktober 22, 2008 hmmmm, du vart altså ikke helt ferdig med denne bilen din altså.... Max uheldig?..
propan Skrevet Oktober 22, 2008 Skrevet Oktober 22, 2008 På merkeverksteder så er det dyrt pr time-greit nok. Vi har 1047 kr + tror jeg. Men.. Alt vi gjør av jobber vet vi hvordan vi gjør det,og nøyaktig hvor lang tid det tar. Når en ringer om pris på si da f.eks bytte av clutch,så har vi ferdige pakker på clutch ut/inn som innbærer aksler ut/inn,gir ut/inn etc. Nøyaktig hvor lang tid det tar,og det er ikke slingringsmon på denne tiden. Så hvis det står 3 timer på bytte av clutch så betaler kunden for disse timene. Om vi da bruker en hel dag på 7,5 timer så spiller ikke det noen rolle for kunden,han skal betale for 3 uansett. Men på ett uavhengig verksted tar de stort sett alt av enkle slitedeljobber. Når du hører på pris så tar kanskje akkurat den jobben vi får lov til å bruke 3 timer på kanskje 6 timer fordi de mangler kompetanse og/eller mangler spesialverktøy til jobben. Da har du betalt like mye for jobben og har i beste fall 1 års garanti på delen,men må dekke jobben selv hvis det skjer noe. Og hvis det skulle skje noe uforutsett som at delene er feil f.eks så får kunden tilbud om å låne en bil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå