Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan vel ikke si jeg vurderer det så sterkt, men la oss si jeg hadde kjøpt meg en 850i.

Er det en grei bruksbil (dvs transport fra A til B, gjerne med en bag og to), eller er det kun leke- og solskinnsbil som trenger mer og hyppigere stell og kjærlighet enn f.eks en 5-serie?

Skrevet
tror det er en kjempebruksbil! :D

dog tror jeg det blir trangt om du har unger.

du får spørre egil s eller Jesse her på forumet.

Hva med deg da, blir det noe byttehandel mellom deg og "850i".??

Skrevet

Så lenge du skal transportere deg å et par bagger å kanskje en passasjer av og til så er det en fin bil å ha med å gjøre... Du blir lagt merke til uansett hvor du er :)

Skrevet

Nå ser jeg det er det med plass de fleste henger seg opp i, men hva med stell, oljeskift, div. justeringer osv osv. Er ikke noe mekaninker eller såkalt "handyman", og må gjøre det meste på verksted. Blir da en 8-serie dyr å eie?

Skrevet

Vel vel, bruksbil ja. Det kan jo menes på forskjellige måter. Det er en bil som er 2+2. Rettere sagt ikke så veldig god plass til 2 voksne mennesker. For all del går det jo bra, bedre enn fleste caber som er 2+2, men om bruksbil også innebærer familieturer så vil det nok bli litt verre.

Vedlikehold og slikt, vil det nok kreve litt mer. Det er en V12.

Jeg bruker den som "bruksbil" og er strålende fornøyd :D Autobahn cruiser ;) Som vekker endel oppmerksomhet.

Forbruket må man nesten bare godta, hehe. Det er ikke en 318.

Har foresten hørt at man får hengerfeste til disse også da! Så da er det bare og hive på campingvogna, hehe.

EDIT: Bilde, og ja mattene er skiftet ut ;)

nbtv00rfb9azmtdjag7p.jpg

Baksetene er UTROLIG deilig og sitte i!

Skrevet
Vel vel, bruksbil ja. Det kan jo menes på forskjellige måter. Det er en bil som er 2+2. Rettere sagt ikke så veldig god plass til 2 voksne mennesker. For all del går det jo bra, bedre enn fleste caber som er 2+2, men om bruksbil også innebærer familieturer så vil det nok bli litt verre.

Vedlikehold og slikt, vil det nok kreve litt mer. Det er en V12.

Jeg bruker den som "bruksbil" og er strålende fornøyd :D Autobahn cruiser ;) Som vekker endel oppmerksomhet.

Forbruket må man nesten bare godta, hehe. Det er ikke en 318.

Har foresten hørt at man får hengerfeste til disse også da! Så da er det bare og hive på campingvogna, hehe.

EDIT: Bilde, og ja mattene er skiftet ut ;)

nbtv00rfb9azmtdjag7p.jpg

Baksetene er UTROLIG deilig og sitte i!

Betyr det at forsetene ikke er deilige? :P

Skrevet

Baksetene minner meg veldig om setene som er i både originale 3.0 csi og 6 serien.

Veldig gode å sitte i de på 3.0 bilen, men ikke bra med str 45 i den bilen. Litt fastlåst for å si det sånn.

Skrevet

Så hva krever den av vedlikehold og pleie da? Skulle nok klart å byttet olje og filter, men noe mer kan jeg nok glemme.

Med bruksbil mener jeg daglig bruk, gjerne litt lengre turer, og plass til et par bagger og en passasjer, mener ikke familiebil med barnesete og skiboks.

Forbruket er jeg klar over ;)

Skrevet

Er nok ikke noe spesielt vedlikehold utenom det vanlige, begynner jo å bli gamle biler. Så slitedeler må skiftes likt som andre biler. Hva man kan gjøre selv er opp til den enkelte. Det som kanskje er mer eller mindre "spesielt" er ufattelig mye elektronikk.

Den har plass til MYE bagasje! Når jeg hentet bilen fikk jeg plass til 4 hjul i bagasjerommet ;) så er nok av plass der, hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...