conan Skrevet August 4, 2008 Forfatter Skrevet August 4, 2008 Dump, ingen som har noen formening om dette?
conan Skrevet August 7, 2008 Forfatter Skrevet August 7, 2008 update: Nå sviver starteren men får fortsatt ikke bensin via dysene. Bare kinner og starter på startgass. Jeg har gått over alle kontakter og triggerhjul osv og alt ser greit ut. Prøvd med en annen hjerne og det hjalp ikke så hjernen er bra. Hva i huleste er det da? Problemet kom etter at jeg byttet starter på bilen for jeg trodde den var defekt. Jeg tok av jordinga på batteriet før jeg begynte på starteren. Hva kan ha skjedd i denne forbindelse? Skjønner ikke en dritt her nå, skal jo ikke bare dø etter et starterbyttet vel? Ikke vært noe problemer med og starte bilen før, faktisk meget startvillig motor. Trenger seriøst hjelp her. Er det ingen som gidder komme og hjelpe meg med feisøking da jeg er ræva på elektronikk fra før... Pokkers bil.
wabby Skrevet August 7, 2008 Skrevet August 7, 2008 Jeg hadde et tilsvarende problem. Bilen kinnet fint og alt høres bra ut, men ingen tenning. Viste seg at det var for lite strøm. Disse bilene trenger mye strøm. bare for overkill sin skyld, prøv med startkabler i tillegg.
conan Skrevet August 7, 2008 Forfatter Skrevet August 7, 2008 Har prøvd med både extra batteri (helt nytt) og booster, men ikke noe ser ut til og hjelpe.
Morty999 Skrevet August 8, 2008 Skrevet August 8, 2008 har ikke glemt noen ledninger på minus polen da?
conan Skrevet August 8, 2008 Forfatter Skrevet August 8, 2008 Nope. Alle kabler er koblet til, ingen er løse. Alt er gått over og skjønner ikke en dritt. Faan, dette virket helt frem til jeg byttet starteren på bilen.
Fliid Skrevet August 8, 2008 Skrevet August 8, 2008 Etter som jeg har forstått så er luft tilstede og det er gnist.. Dumt å si det, men du må skjekke kontakten under syegalleri en gang til nøye. Kjør starteren og prøv og lirk litt på denne kontakten samtidig. Kan hende det starter. For at gnist skal være tilstede er det avhengig av at triggerføler fungerer som den skal. Er du sikker på den gjør det? Ett annet tips, ta en diagnose, for guds skyld. Det kan lede deg på rett spor. Jeg har diagnose apparat, men skiptvet er ett godt stykke unna. Noen andre her på forumet som vil være behjelpelige kanskje? Det er for meg mest nærliggende og tro at noe har skjedd med kontakten til dysegalleri. Denne ligger som du vet, veldig nær der du har jobbet med starteren.
conan Skrevet August 8, 2008 Forfatter Skrevet August 8, 2008 Er det noen steder i nærheten her som kan ha diagnose utstyr tro? Orker ikke rote rundt etter feil lengre for er totalt tom for ideer på dette...... Dessuten trenger jeg og ta diagnose på en bmw til.
conan Skrevet August 9, 2008 Forfatter Skrevet August 9, 2008 Når jeg skulle prøve i dag, startet bilen med en gang og døde igjen etter et parr sekunder. For så og bare kinne uten og starte.. Hva i huleste er dette? Prøvd og nappe og dra litt i kontakta til dyserekka, uten noe hell. Venter på en kompis nå så jeg får målt kontaktene til dysene. Hadde på tenninga og da var det 0 volt der. Da er kontaktene målt. 0 volt med tenning på og ved kinning. Så mye strul etter og ha byttet en pokkers starter, bilen vil snart bli slaktet og solgt i deler da jeg ikke får den til og virke, er myyyyye nye og tøffe deler på denne caben. Åpner en ny salgstråd så fort jeg bestemmer meg for og kaste bilen.
conan Skrevet August 10, 2008 Forfatter Skrevet August 10, 2008 I ogmed at det ikke er liv i dyserekka skulle jeg nesten tro at det må være en jording i forbindelse med denne som er gåen ol?! For alle ledningene (6) som gir strøm kan jo ikke ha gitt seg. Men hvor er denne jordet hen? blir gal av mindre her....... Prøvd og se på koblingskjemaet fra hayens boka men måtte bare gi opp da jeg ble enda mere forvirret her. (guuuud gi meg styrke til og orke dette bilmerket, hehehe)
pedro Skrevet August 10, 2008 Skrevet August 10, 2008 HEI C ' Føler med deg her. Dette opplevde j for tre mnd siden med min E34. Byttet til slutt HELE motor el nettet etter å ha brukt en formue hos Bosch i ASKER og TIMEVIS med feilsøk hos Alf Lie Motor. Startet med starterbytte hele jævla greia. Tror jeg kan ha brennt ev eller svekket elnettet. Alf sa def dysebro. BYTTET, så starter og batteri. Byttet. Magnar på Bosch sa def. hjerne eller start relle. Byttet osv osv. På E34en startreleet det hvite releet ved hjernen. På E30 sitter det om j ikke husker feil v rattstammen sammen med to lysreleer som er gule eller oransje(husker ikke i farten) Påny ble dysebroen byttet tre ganger uten hell. Har noen av disse fortsatt. Byttet så hele motor el nett fra dyn, starter, hjerne til motor el kontakter og dysebro. Start etter tre sekunder! Vet ikke hvorfor da el nettet var ohmet. Har mye deler etter dette som dysebroer, hjerner, starter, releer og ett par hele ledningsnett til M20b20 e30 og E 34. Trenger du å låne noe for feilsøk kan du si ifra. Har hel og kjørende E 30 også hvis det kan være til hjelp. Bare ta kontakt. Pedro
conan Skrevet August 10, 2008 Forfatter Skrevet August 10, 2008 Hei Pedro og takk. Fliid skal komme til meg på fredag kveld/ettermiddag og du må gjerne komme du oxo Bare hyggelig om flere vil hjelpe til her med sin expertise. Er godt og lese at folk faktisk vil hjelpe til når en står dønn fast her og er på vei og miste håpet på begge bilene.
conan Skrevet August 10, 2008 Forfatter Skrevet August 10, 2008 Hehe, skal kjøpe inn kaffe og røyk jeg, no problems
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå