Gunnar Skrevet Juli 29, 2008 Skrevet Juli 29, 2008 Er det noen her som har forsøkt seg på den ombyggingen? Hva slags erfaringer har dere gjort dere med både ombyggingen (kjøpt komplett kit eller gjort alt selv?) og opplevelsen av motoren etterpå? Er det merkbart tap i bunndraget? Har noen gjort det med automatgir?
Haug530D Skrevet Juli 29, 2008 Skrevet Juli 29, 2008 Kan ikke svare på M52B28 motoren men på M52B25 motoren ble det merkbart synes jeg, det bunndraget som man liksom mister kan jeg ikke akkurat si jeg merket nei, men jeg har i tilegg Big bore throttle kit. Jeg kjøpte Manifold brukt fra GS bildeler, ombyggingsettet kjøpte jeg fra Understeer og Bigbore kittet fikk jeg fra Alpina527, men Alpina527 har alt det der i en pakke, hadde jeg visst det i ettertid hadde jeg bestillt alt fra han.
LianLi Skrevet Juli 30, 2008 Skrevet Juli 30, 2008 Har bestilt kit fra alpina, regner med jeg får det i slutten av uka, skal slenge ut noen bilder så dere får se
Azeton Skrevet Juli 30, 2008 Skrevet Juli 30, 2008 Kanskje litt off-topic, men hvis du skal gjøre en så omfattende oprasjon så hadde jeg spandert 1000lappen på nye hjul til vannpump og servopumpe. så blir det enda bedre
Haug530D Skrevet Juli 30, 2008 Skrevet Juli 30, 2008 Mye som måtte moddes på innsuget? Nei, jeg kjøpte ett sånn adaptersett, måtte montere en adapterplate + noen propper eller noe sånn på innsuget, i tilegg så ble Veivhus ventilasjons slangen for kort, så der fikk jeg tak i en lenger slange, Servotanken passet heller ikke helt etterpå pga Innsuget er større her fikk jeg ett adapter av Alpina527, kan sikkert lage det selv var bare noen platebiter å noen skiver. Egentlig så var det bare ren plankekjøring å skifte det, det er litt større så jeg måtte demontere servotanken + ene belgen som gåt fra Pollenfilteret. Nå vet jeg ikke hvordan dette er på E38, mulig det er litt bedre plass der.
Sir Hofstad Skrevet Juli 30, 2008 Skrevet Juli 30, 2008 DirtyDicky kjøpte innsug, grenrør, motorstyring osv fra 93 B25 av meg... Og han mener 0-200 på ca 20 sek. Som et hint. Men trodde du var fornøyd med B28 Gunnar
Gunnar Skrevet Juli 31, 2008 Forfatter Skrevet Juli 31, 2008 Det er jeg så absolutt. Kjempemotor. Men kan man få mer for en slikk og ingenting, så er selvfølgelig alltid det interessant.
Fyril Skrevet August 9, 2010 Skrevet August 9, 2010 Drar i gang en gammel tråd ser jeg, men forhåpentligvis er det noen som kan svare Hvor får man tak i disse ferdige kit`ene til M52B28 motorene hen? Og hvor mye koster det?
hagenisse Skrevet August 10, 2010 Skrevet August 10, 2010 Turner Motorsport skaffer det grommeste kitet - eurosport. Bimmerworld har et enklere som er mye billigere. Sjekk sidene deres for priser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå