Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Laget ett utkast til intervaller for vedlikehold..

Lurer på om disse tallene er reelle?

Bare snappet det opp fra steder jeg har lest på nettet.. :roll:

Synt. Olje (15.000Km)

Oljefilter (15.000)

Tennplugger (30.000)

Luftfilter (40.000)

Rense Air Con (40.000)

Bremseveske (50.000)

Girkasse olje (50.000)

Diff olje (50.000)

Kjøleveske (50.000)

Bytte pollen filter (En gang i året)

Servo olje (80.000)

Bensin filter (90.000)

Skrevet

Bytter til biltemaolje som bilen står på mens den vinterlagres.. Deretter bytter jeg til Castrol igjen når bilen hentes frem om våren.. :D

Tennplugger hver 10 000 km ca..

Girkasseolje og Diffolje er jo"livsvarig" men etterfyller og sjekker vær gang jeg prepper bilen til Showbruk..

Besninfilter bytter jeg på 60', og bremsevæske byttes om man skal kjøre på bane eller 2. året..

Skrevet

Livsvarig og livsvarig :P

Diff olja blir byttet på Inspeksjon II og girkasse olja på Inspeksjon II + :)

Tatt de fleste av skiftene jeg har listet på min nå :D

Har igjen renes air con, tennplugger, servo og bensinfilter..

Skrevet

Olje på diff og kasse den blir ikke byttet på insp II? I allefall står det ikke listet på min E39.

Generelt synes jeg intervallene dine høres svært korte ut. Se her for E39 og eldre modeller:

http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... p?dokid=27

Bilen regner selv ut når det er oljeservice og insp, annenhver av hver. De fleste nye biler har vel intervall på 20-30000 km? Hvis vi bruker et snitt på 25000 km skal det være ca 50000 km mellom hver insp og altså kun insp II ved hver 100000 km.

Skrevet

Oljebyte manuell växellåda (varannan II) X

Byte av olja i bakaxelväxel X X

Er vell det Audi kaller longlife service..

Vanelig synt olje holder vell maks 20.000KM

Skrevet

BMW fyller kun Longlife-olje ved service, samme som VAG og Benz m.fl. Den skal tåle intervall på 30000 km uten problem, slik som spesifisert fra fabrikk. Både motor- og oljekvaliteten er i dag såpass bra at jeg ikke har noen bekymringer med dette selv under vanlig bruk av bilen.

Ser at mange tar et oljeskift selv midtveis i intervallet for å være på den sikre siden, men i henhold til fabrikkene skal ikke det være nødvendig. Skulle jeg gjort dette selv ville jeg gått over til vanlig helsynt-olje som er litt rimeligere.

Skrevet

Tenkte på det her om dagen da jeg så i Haynes manualen at det stemmer det med Girkasseolja..

Bremsevæske ville jeg dog bytta hvert annet år.. Eller ved 30 000.. Selv om den holder mye lengre er det utrolig enkelt å bytte.. Bytta til Dot5.1 i helga og den funka trolig fint på våler i går!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...