drunken' Skrevet August 1, 2008 Share Skrevet August 1, 2008 Se opp for en splitter ny svart Audi A4 S-line på Dovrefjellet! Ble stoppa i går på tur hjem ifra ferie på vestlandet. Hadde blitt målt i 3,5 km, og fikk gjennomsnitt på 110 km/t i 80-sona. Var helt sikker på at det var 90-sone der, men tok tydligvis feil! Hadde kjørt forbi 2-3 biler da en svart audi kom etter, venta bare på at den skulle kjøre forbi meg og så jeg slakka ned litt. Bilen kjørte litt ut i motgående kjørefelt, men da jeg så i speila blinka den med to strobelys i grillen. Da hadde dem målt gjennomsnitt, og han sa at det var flaks for meg. For hvis dem hadde tatt topphastigheta hadde jeg mista lappen. Bota kom på 6500,- men hadde jeg hatt 1 km/t høyere i gjennomsnitt hadde bota blitt 7800,- Sure penger! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet August 1, 2008 Share Skrevet August 1, 2008 Så et innslag på TV2 Nyhetene for en stund siden fra Dovre, med denne bilen i "arbeid". Jepp, sure penger, men heldigvis er lappen i behold . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drunken' Skrevet August 1, 2008 Forfatter Share Skrevet August 1, 2008 Jasså, det fikk ikke jeg med meg! Har heldigvis lappen i behold ja, det som teller mest! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet August 1, 2008 Share Skrevet August 1, 2008 jeg ble stoppet etter jeg tok snarveien i en rundkjøring (motsatt vei) forgje helg. 4200kr.. dette var 04.30 en plass for det ALDRI er trafikk på nattestid da alt er stengt rundtom der, og alt er oversiktlig og greit.. mange politifolk har desverre liten tiss- og må straffe oss som faktisk ikke ble mobbet i dusjen på barne/ungdomsskolen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet August 1, 2008 Share Skrevet August 1, 2008 Ja, du sparte sikkert MASSE tid på å kjøre mot kjøreretningen i ei rundkjøring.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet August 1, 2008 Share Skrevet August 1, 2008 Noe trafikk må det jo ha vært ettersom du ble stoppet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobertN Skrevet August 1, 2008 Share Skrevet August 1, 2008 Tar gjerne den snarveien selv, er jo en artig variant da. Sa lenge det er oversiktlig seff. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet August 1, 2008 Share Skrevet August 1, 2008 jeg ble stoppet etter jeg tok snarveien i en rundkjøring (motsatt vei) forgje helg. 4200kr.. dette var 04.30 en plass for det ALDRI er trafikk på nattestid da alt er stengt rundtom der, og alt er oversiktlig og greit..mange politifolk har desverre liten tiss- og må straffe oss som faktisk ikke ble mobbet i dusjen på barne/ungdomsskolen.. Jeg mistet lappen i en tom tunell rundt midnatt i fjor. Tipper politimannen hadde liten pikk og ble mobbet på ungdomskolen i dusjen. Det er jo derfor de er på jobb, fordi de har liten pikk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset Skrevet August 2, 2008 Share Skrevet August 2, 2008 på dovre er de visst helt gal.Må være smitta av ett moskus virus eller noe... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hitokiri Skrevet August 4, 2008 Share Skrevet August 4, 2008 jeg ble stoppet etter jeg tok snarveien i en rundkjøring (motsatt vei) forgje helg. 4200kr.. dette var 04.30 en plass for det ALDRI er trafikk på nattestid da alt er stengt rundtom der, og alt er oversiktlig og greit..mange politifolk har desverre liten tiss- og må straffe oss som faktisk ikke ble mobbet i dusjen på barne/ungdomsskolen.. Hva så? Trafikkreglene er laget for å følges hele døgnet. Boo hoo, liksom. Kjører du feil vei i rundkjøringen, så må du også være villig til å ta straffen med et smil om du blir tatt. Akkurat som den tullingen jeg møtte på før Sotra-broen i Drotningsvik som kom i feil felt fra broen. WTF liksom. Det var midt på natta, og sikkert oversiktlig og greit der han kom, men å ta sånne stunts som det er faenmeg skutt i hodet. EDIT: Minner meg på en smart ting jeg gjorde på Voss. Svingte til venstre i et kryss man kun kan svinge til høyre i. Følte meg rimelig smart da. Gjelder å følge med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet August 4, 2008 Share Skrevet August 4, 2008 jeg ble stoppet etter jeg tok snarveien i en rundkjøring (motsatt vei) forgje helg. 4200kr.. dette var 04.30 en plass for det ALDRI er trafikk på nattestid da alt er stengt rundtom der, og alt er oversiktlig og greit..mange politifolk har desverre liten tiss- og må straffe oss som faktisk ikke ble mobbet i dusjen på barne/ungdomsskolen.. Hva så? Trafikkreglene er laget for å følges hele døgnet. Boo hoo, liksom. Kjører du feil vei i rundkjøringen, så må du også være villig til å ta straffen med et smil om du blir tatt. Akkurat som den tullingen jeg møtte på før Sotra-broen i Drotningsvik som kom i feil felt fra broen. WTF liksom. Det var midt på natta, og sikkert oversiktlig og greit der han kom, men å ta sånne stunts som det er faenmeg skutt i hodet. EDIT: Minner meg på en smart ting jeg gjorde på Voss. Svingte til venstre i et kryss man kun kan svinge til høyre i. Følte meg rimelig smart da. Gjelder å følge med Tipper jeg har vet hvilke kryss det er etter å ha gjort det samme selv med påfølgende lik aha-opplevelse! - Men ingen som stoppet meg hvis det var det som skjedde.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hitokiri Skrevet August 4, 2008 Share Skrevet August 4, 2008 Vi er sikkert ikke de eneste som har gjort den blemma. Menneh... det står jo ganske klart skiltet, så det er jo bare ens egen feil egentlig. Var det det krysset hvor man kommer fra "storgata" og kommer under en bru om man svinger til venstre? feltene er fysisk skilt fra hverandre med noe gressplen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet August 4, 2008 Share Skrevet August 4, 2008 Husker ikke akkurat hva gatene heter på Voss, men var ihvertfall bare min egen feil ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet August 4, 2008 Share Skrevet August 4, 2008 Vi er sikkert ikke de eneste som har gjort den blemma. Menneh... det står jo ganske klart skiltet, så det er jo bare ens egen feil egentlig.Var det det krysset hvor man kommer fra "storgata" og kommer under en bru om man svinger til venstre? feltene er fysisk skilt fra hverandre med noe gressplen. Måtte faktisk registrere meg bare for å kommentere det der utsagnet der, å kalle en gate på Voss for "storgata" (ja, du brukte sikkert anførselstegn for å understreke ironien, men allikevel!) er det morsomste jeg har lest hittil i år iallefall! Regner med du mener Vangsgata (den med de fleste butikkene i), eller Uttrågata (den stygge E16 går gjennom). Kanskje du mente at du kom gjennom Vangsgata, og i enden der med Vinmonopolet og Coop Mega tok du til venstre der? Rett før lyskrysset altså (det eneste av sitt slag på Voss)? Men tilbake til saken, er enig i at syting over at politiet gir bøter og reagerer på tullkjøring er helt meningsløst, det er da nettopp derfor de er der! Om det skal være opp til hver enkelt bilkjører hvor grensa skal gå, hvor lite trafikk som skal til osv, før gjeldende lover skal håndheves, ville det jo vært kaos langs veiene! For all del, kos deg som du bare vil når du kjører om natta og du er 100% sikker på at du er alene (noe du mest sannsynlig ikke er om politiet faktisk tar deg), men ikke syt i etterkant! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ryan Skrevet August 4, 2008 Share Skrevet August 4, 2008 Jaja er greit at man skal holde traffik reglane men trenger jo ikke å være såå sykt med å ta folk.. så lenge man ikke risikere noe og det er godt oversiktlig og midt på natta. er det vel ikke så farligt med snarveier.. satt på med bestefaren min i tyskland en gang og han kjørte 140 på en landvei, fartsgrense er 100 på landveier der. kom det en 5 bmw politibil forbi oss. ikkse sivil altså.. så bare hold bestefaren min følge. og etter ca 10 min begynte politibilen og bremse ned. så bare kjørte beste faren min forbi. så traff vi politibilen på bensinstasjon noen min senere.. bestefaren min bare ;ferdig med kveldskift nå? politimannen bare smilte og sa jepp. der var det fin vei ingen biler, midt på natta.. de brydde seg ikke en gang.. prøv å kjør 140 til 160 forbi en ploitibil i 100 sonen i norge engang( eller ikke vis du er glad i lappen) virrker så de liker å ta lappen ifra folk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå