Gå til innhold

Svindler på finn... Nå selges gamle bilen til søreng..

lloydsb
 Share

Anbefalte innlegg

http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... T.svl=Link

Dette er gamle bilen til SØRENG på forumet (ordentlig kar).

Bilen er nå ute får salg igjen av den andre eiern...

Km.standen er tuklet med . utifra dette vil jeg styrt unna denne bilen. Står ingenting om at det er blitt byttet motor eller noe. så km.stand eller annet speedo er satt inn..

Her er prosjekt tråden søreng hadde har av bilen nå har eide den, når han kjøpte den var den gått 220.000km !!!

bilen var meget pent velholdt av søreng og var pen når den ble solgt, vet ikke åssen den er nå. Søreng vet vel litt mer , han bor ikke så langt vekke fra den nye eiern.

TOPICEN til søreng: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=37150

¨

***Vil bare advare! bilen er ikke verdt prisen og km.stand er tuklet med.****

hvis ikke motor bytte er fåre tatt noe JEG ikke vet. burde stått evt,mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ehmmm...

"Jeg påpeker at det er noen skjønnhetsfeil på bilen som panser å front skjerm. Dette er også reflektert i prisen på bilen."

Syns da prisen var ganske så høy jeg da, kan ikke si at prisen ble justert etter noen skjønnhetsfeil...

Selvom motor er byttet så har ikke bilen gått 125 000 da.

200hk har den å;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, denne var go.. Når jeg solgte bilen betale kjøper mindre enn den ligger ute til nå. Jeg påpekte til selger at bil og motor var gått noe over 230.000km.. Når jeg kjøpte den av Sivert på AUTOMOTE var det satt i nytt speedometer fra en 4'er motor og sivert fortalte at bilen var kjørt ca 220.000 når jeg kjøpte den.. Jeg byttet til et nytt speedometeret som hørte til 6'er motor nokså fort og fortalte dette også til selger. (Speedo viste da litt over 112.000km etter det jeg husker, men jeg skrev ca 234.000km i annonsen)

Bilen var ikke plettfri når jeg solgte den, noe jeg opplyste selger om.. Men han virket ikke så veldig interresert i å skjekke bilen. Og jeg måtte nærmest pushe på litt og vise skjønnhetsfeilene. Skal ikke advare mot noe kjøp, men skjekk for all del rundt om på bilen og spør hva som er gjort og om selger har noe form for dokumentasjon!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt får blodet mitt til å koke.

Finn.no burde hatt en sånn "varsle"-link på annonsene sine slik at det med enkelhet kunne tipses om illevarslende objekter.

Jeg sendte like greit et tips til Finn.no om denne tråden, så får vi se hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det kan dokumenteres at km standen er "tuklet" med, kan man ikke da gå til sak etter kjøp å så faktisk tjene på det?

Ja du kan enkelt gå til sak å den vinner du!!

Da blir det utregnet en sum pr km å betale tilbake++

Han blir kanskje skyldig penger!

Kan ikke noen sende han mail å sjekke litt da?

Jeg kan sende om km stemmer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å spisse litt opp her kan jeg opplyse om at etter jeg har skjekket litt i dag har jeg fått koblet sammen et par tråder som jeg ikke har koblet før dette.

Ringte meg en kar her for et par mnd siden som fortalte at han hadde kjøpt bilen av Espen (som kjøpte den av meg). Han trengte min fars underskrift for å få omregistret bilen (iom at den stod i min fars navn).. Tenkte det var greit nok vi og sendte inn. Hørte ikke noe mer før for et par dager siden da jeg fikk en sms fra samme nummer som hadde ringt meg for et par mnd siden. Han ville vite om jeg hadde tuv godkjenning til senkesettet til bilen, da han slet med å få det godkjent.

Jeg svarte som best jeg kunne at han måtte høre med Sivert om han hadde noe info da senkesettet stod på bilen da jeg kjøpte den.

Så etter at denne tråden kom opp og salgsannonsen kom til min kjennskap skjekket jeg naturlig litt opp og fant til min ikke så store forbauselse at "Oddvar" som har sendt meg meldinger har samme mobil nummer som står i salgsannonsen under navnet Espen.

Og det blir bedre. Fyller du ut nummer eller navn i gulesider kommer det opp med ingen treff. Så dette er enten en veldig masse usannsynlige tilfeldigheter, eller bare en uærlig person.

Så håper at det ikke blir en uvitende som går i fellen her. Selv om det for folk med logikk virker veldig ulogisk med en 1992 modell som kun har gått 125.000km, spessiellt hvis du får nærmere kikk på bilen, da den såklart har slitasje etter å snart nerme seg 250.000km etter mine beregninger..

220.000km da jeg kjøpte den, pluss de ca 14.000km jeg kjørte den pluss de ca 13.000km han har kjørt den (mener å huske speedometer stod på ca 112.000km da jeg solgte den)

så etter mine beregninger er 220 + 14 + 13 = 247.000km..

Men jeg skal ikke dra noen forhastede konklusjoner før selger for svart for seg... For alt jeg vet kan ha hatt motorbytte eller andre ting gjort. MEN bilen har garantert passert 125.000km!

Håper noen kan få bruk for dette da jeg synes det er en trist sak om han klarer å lure noen hvis han faktisk vet om at km. stand er mye høyere, noe han burde gjøre da jeg annonserte med 234.000km når han kjøpte bilen!

EDIT:

Etter å sittet å tenkt enda mer og lest litt igjennom annonsen, ser jeg at han skrevet at clutch er byttet.. Kan vær han har skiftet igjen, men dette bet jeg meg litt merke i for jeg husker at det var en perm med kvitteringer som følgte med bilen når jeg kjøpte den. Klarer ikke ta igjen alt som stod, men husker at der det var skiftet clutch på ca 190.000km. Klarer ikke å ta igjen eksakt km stand, men så fremt han ikke har kastet permen med kvitteringer, skal det være det være kvitteringer, med servicer og reparasjoner med innskrevet km.stand som beviser at bilen har passert 200.000.. Dette da jeg selv puttet inn kviteringer der med ca km. stand da jeg ikke viste helt nyaktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyller du ut nummer eller navn i gulesider kommer det opp med ingen treff. Så dette er enten en veldig masse usannsynlige tilfeldigheter, eller bare en uærlig person.

Jeg har et par mobilnumre selv der jeg har reservert meg mot nummeropplysning, - praktisk, siden jeg slipper en lang liste oppførte numre på gule sider - pluss jeg kan være tilgjengelig for dem jeg selv ønsker på disse numrene. Imidlertid, dersom man skal selge noe i en annonse på finn.no, bør det være match mellom oppgitt navn på selger og telefonen som er oppgitt. Hvis dette mangler, blir i alle fall jeg litt mer skeptisk til annonsen. Numre som er reservert mot nummeropplysning bygger ikke tillit i slike tilfeller.

Jeg sendte like greit et tips til Finn.no om denne tråden, så får vi se hva som skjer.

Høres bra ut - håper du får tid til å oppdatere oss når du hører fra finn.no.

Ikke det at jeg har så veldig store forhåpninger - jeg prøvde å tipse en gang om en annonse som åpenlyst var bedragersk, og det eneste resultatet var at jeg fikk en auto-generert epost tilbake tre(!) dager senere om at nå ville de se på saken. Se på saken gjorde de gjerne, men annonsen ble stående som den hadde vært. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke så lett for dem heller. De selger jo "varen", altså en annonseplass, til en kunde. Uten at jeg husker det spesifikt, så tror jeg du må godta en "avtale" mellom deg og Finn.no om at du ikke skal svindle og drive faenskap.

Om Finn.no skulle verifisere alle annonsene så måtte de jo hatt agenter i hele landet...

Uansett. Det burde gå noen varsellamper hos dem dersom de tar seg tid til å lese denne tråden. Om ikke annet kan de kontakte selgeren for å sjekke at opplysningene i annonsen er kosher.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er mail fra selger:

Espen wrote:

>

> Hva faen veit du om hva den har gått eller ikke?

>

> Jeg kjøpte den på 112.000 fra en i stavanger. Det er det som stod i km på den. Hvis du har problemer med det så snakk med morra di om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke så lett for dem heller. De selger jo "varen", altså en annonseplass, til en kunde.

Dette er selvsagt helt riktig.:) Selv om det ville blitt et problem for finn dersom listene deres ble overflommet at selgere med tvilsomme hensikter, er det helt sentralt at kjøpere vurderer produktet og selgeren nøye - caveat emptor, som de sier - finn.no er bare kanalen det handles gjennom. I tillegg kan det jo være helt umulig å forsvare seg mot beskyldinger om fusk og uriktigheter - ikke lett å dokumentere at en bil har gått en viss distanse, og at det ikke hersker tvil om at serviceheftet er ekte.

Imidlertid, har man en bil som man påstår har gått mindre enn 10000km pr år i over ti år, bør man være forberedt på å dokumentere dette temmelig grundig - og potensielle kjøpere bør være tilsvarende på vakt.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...