Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg drømmer sikkert, men en godt vedlikeholdt og pen E30 316i eller 318i ønskes kjøpt. Mest mulig original, ikke restaureringsobjekt/verkstedbil, ikke alvorlig rust (den skal kunne passere en EU-kontroll), ikke over 180000 km, ikke automat, ikke AC eller klima, ikke elektrisk soltak (manuelt er OK) og ikke skjemmende hull/merker etter stereoannlegg/høyttalere eller annet 3-parts utstyr. Facelift eller prefacelift ingen betingelse, men helst så ny som mulig... gjerne stasjonsvogn (kun facelift produsert 1989-94). Fornuftig dokumentasjon inkl. bilder skal kunne fremlegges på oppfordring. Prisen blir vi helt sikkert enige om... jeg betaler godt hvis bilen er den rette. Om ønskelig kan en evt. korrespondanse selvfølgelig gjennomføres offline eller pr. PM/mail.

Skrevet
Skal du ha en billigere bil? Hehe

Eller til ei datter/en sønn?

Jeg skal ha en "norsk" BMW i tillegg til vår "danske" 2003 E46 318d Touring (om ikke alt for lang tid "danske" E91)... og samtidig en bil som jeg faktisk ønsker meg. Jeg hadde for 20 år siden en 1987 E30 320i og det er en av de beste bilene jeg har hatt. Jeg er selvfølgelig klar over at utviklingen har gått fremover siden 1988, men på den annen side vet jeg jo hva slags bil en E30 er... en BMW slik de en gang var på godt og vondt. Jeg mottar gjerne tips eller anbefalinger vedr. en pen E30 som er til salgs også (alle modeller)... entusiastbiler ingen hindring (mer eller mindre originale sådan)... evt. i en relativt høy prisklasse.

Skrevet

Nå skal jeg ikke ødelegge tråden din Fredrik, men du burde kjøpe deg en E30 325i M-tech2. :) Koster selvfølgelig også, men det er ettertraktet vare, og det blir ikke flere av de med tiden.

Skrevet
Nå skal jeg ikke ødelegge tråden din Fredrik, men du burde kjøpe deg en E30 325i M-tech2. :) Koster selvfølgelig også, men det er ettertraktet vare, og det blir ikke flere av de med tiden.

Gjerne det, men hvor er den ?... :roll:

Jeg er naturligvis interessert i alle pent brukte E30 modeller, men erfaringsmessig er de mindre motoriserte modellene mindre slitt (orker dog ikke en E30 318i Touring med automat... tradisjonelt de som er minst slitt). Snikmodellene uten ekstrautstyr er også de som tradisjonelt har hatt/har færrest tekniske problemer.

Skrevet

Du skulle vært litt tidligere ute og fått den som Patrick her inne hadde - som igjen var kjøpt fra Espen M33. Lurer på om jeg ikke leste at den var solgt nå.

Skrevet
Du skulle vært litt tidligere ute og fått den som Patrick her inne hadde - som igjen var kjøpt fra Espen M33. Lurer på om jeg ikke leste at den var solgt nå.

Originale og pene E30 modeller vokser ikke på trær lenger for å si det på den måten. Jeg betaler godt innenfor rimelighetens grenser for den rette bilen... og dere som kjenner meg her inne vet at jeg kan være ganske kritisk når det gjelder hva som kan kalles en fin bil... :wink:

Skrevet

Med tanke på km og generell stand kunne jo cab vært et alternativ. Har et inntrykk av at man lettere kan komme over et bra eksemplar av denne arten. :) Men jeg synes personlig ikke cab er noe å satse på :P

Skrevet
Med tanke på km og generell stand kunne jo cab vært et alternativ. Har et inntrykk av at man lettere kan komme over et bra eksemplar av denne arten. :) Men jeg synes personlig ikke cab er noe å satse på :P

Nei... en cab ønsker jeg ikke. De er som du er inne på ofte bedre vedlikeholdt enn de andre E30 modellene, men de har ofte en alt for høy pris også. Jeg skal bruke bilen store deler av året (dog ikke i vintermånedene) og dermed er ikke en cab tingen.

Skrevet

Var fin den mtech'en der!

mangler vel bare fire like hjul, så blir det bra!

sånn ellers, tenkt på å importere? Koster, men så får du jo som oftest rustfritt med i samme slengen. Dukker jo alltid opp veldig strøkne modeller på mobile.de

E30 er det fineste Bmw noengang har laget! :)

lykke til med handel!

-hylle.

Skrevet
Var fin den mtech'en der!

mangler vel bare fire like hjul, så blir det bra!

sånn ellers, tenkt på å importere? Koster, men så får du jo som oftest rustfritt med i samme slengen. Dukker jo alltid opp veldig strøkne modeller på mobile.de

E30 er det fineste Bmw noengang har laget! :)

lykke til med handel!

-hylle.

Takk for lykkeønskingen... den kan jeg sikkert komme til å trenge... :D

Den isbilen var absolut rimelig fin, men den er alt for dyr i forhold til hva den er verdt. Man får jo nesten en E39 til straks under 100 festblanketter og skal jeg betale det beløpet for en E30 skal den nok være betydelig mer velholdt enn den aktuelle isbilen. Jeg er også usikker på om E30 318is er modellen for meg... jeg er personlig ingen turtallsfantast og dermed bør jeg nok ikke kjøpe en E30 med M42 eller S14 motoren. Trolig er modellen for meg en E30 325e, men den går det ikke mange av i Norge som har vært eller er originale.

Import av en E30 fra f.eks Tyskland er helt klart en mulighet, men når det gjelder pent brukte E30 modeller begynner det å tynnes ut der nede også. Jeg tror min beste mulighet er å kjøpe en pen E30 av en originalfantast som f.eks av økonomiske årsaker ønsker å selge bilen. Jeg hjelper gjerne til og betaler både godt og kontant for den rette bilen... :D

• 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...