Gå til innhold

M20B27 turbo eller M50B25 turbo?  

31 stemmer

1. 1. M20B27 turbo eller M50B25 turbo?

• M50B25 turbo
      18
    • M50B25 turbo
      13

Anbefalte innlegg

• Svar 286
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
jo vi kjørte e46en min da ja. du kom fra kiwi og kjørte mot bogen i ca 19.30 tiden lørdagen, vi lå side ved side i rundkjøringen;)

Ja, stemmer det! men når jeg kjørte ut av kiwi, så mener jeg det var en e61 som blinka me lysa, så trodde det var stig da :)

Er pen e46 du har, kan ikke legge skjul på det ;)

Var jeg som blinka tidligere på kvelden ja, på kiwi! Møtte deg i rundkjøringa litt senere, sammen med Jon, i E46`n hans!

Skrevet
jo vi kjørte e46en min da ja. du kom fra kiwi og kjørte mot bogen i ca 19.30 tiden lørdagen, vi lå side ved side i rundkjøringen;)

Ja, stemmer det! men når jeg kjørte ut av kiwi, så mener jeg det var en e61 som blinka me lysa, så trodde det var stig da :)

Er pen e46 du har, kan ikke legge skjul på det ;)

Var jeg som blinka tidligere på kvelden ja, på kiwi! Møtte deg i rundkjøringa litt senere, sammen med Jon, i E46`n hans!

Det kan du fortelle meg ja, var fest sjåfør både fredag å lørdag. Var hjemme i senga klokka 4 om natta, så var det opp klokka 7 igjen å legge gulv på hytta, så hjem i 6 tiden, fikk en liten time på øyet, deretter så ble det kjøring igjen.. Det røyna godt på helsa gitt :P

Må få til et bimmers treff snart da? :)

• 2 weeks later...
Skrevet

Da er toppen sikkert skamskeiv.

Kjørte litt idag, så plutselig ser jeg at temp.måler hadde hoppa til værs. Fikk åpna panseret, da så jeg faktisk at viftereima (som forøvrig er helt ny, ikke for slakk eller stram) hadde faktisk falt av.

Merka også at det var en bit på reimhjulet på veiva som hadde falt av, tror dette kan være en sammenheng at reima falt av...

Merka forøvrig at det var mye trykk på ekspensasjonstanken også, så jeg stoppa bilen, og fikk på reima.

Åpna forsiktig ekspensasjonslokket, fikk ut trykket, fyra opp bilen, så var det jo nærnest som en fontene, vannet spruta i alle retninger.

Venta også til bilen var kald, prøvde igjen, men det samme skjedde. Skyhøy tomgang også, lå på 2000 omdr.

Så mulig det blir en tur over til sverige til helga å hente b25. Bilen må være klar til mandag :)

• 2 weeks later...
Skrevet

Kan jo komme plutselig også med gåen termostat, vasspumpe osv. Men hvis det er fontene av tanken på kald motor er det noe som skurrer. Da har mest sannsynlig skeiv topp/sprekk inn til en kjølekanal. Det hadde jeg, og min var akkurat likedan. ;)

• 4 weeks later...
Skrevet
Kan jo komme plutselig også med gåen termostat, vasspumpe osv. Men hvis det er fontene av tanken på kald motor er det noe som skurrer. Da har mest sannsynlig skeiv topp/sprekk inn til en kjølekanal. Det hadde jeg, og min var akkurat likedan. ;)

En fontene ut av tanken? Altså at det går kompresjon i vannet, å det spruter ut vann av ekspansjontanken? Det gjør det nemlig på min også!

• 2 weeks later...
Skrevet

En fontene ut av tanken? Altså at det går kompresjon i vannet, å det spruter ut vann av ekspansjontanken? Det gjør det nemlig på min også!

Gikk komp. ut til kjølvannet, samt med ujevnt pådrag så spruta vannet med samme takt ;)

• 2 weeks later...
Skrevet

Noen bilder av bilen etter en liten vintervask.. Må utnytte sjansen når den kommer. Fikk gjort om lyddemperen bak, kappa vekk den lille stussen som var der, å fikk sveisa på 2 stykker, noe âla øvrige varianter av sekseren. Så har jeg fått senka den litt mer bak, samt at jeg har fått tak i noen spacere fram.

Beklager for øvrig for kvaliteten på bildene.

ypgmni726t6rxivocjx2.jpg

e5ff2ghlofdu0gpyhobl.jpg

3i4q5t8xp36moily8bix.jpg

enjh6u670u7d0g0qz9hv.jpg

iuzz6nlevynrgvh9rdpc.jpg

nuak6acw3qn70zmcbnb1.jpg

g2noj0dyu23q826gh6ow.jpg'

0nwmmv2zjjb0ckf1vflw.jpg

j8khbhvrn63rj19w8oy6.jpg

Skrevet
Du trenger ikke tilfeldigvis et sett med 15" alu til E30,n din da? Har et sett i bua som ligger å tar plass med utslitte dekk. Selges kr 400.- eller byttes i noe som ikke tar mye buplass :) Er 5 eika felger. Usikker på merke her å nå.

Send meg bilder du, eller så kan jeg eventuelt ta meg en tur i helga? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...