Gå til innhold

Turbo-Tommy`s E34 525i 24v turbo prosjekt! *bremsepapirer*

Anbefalte innlegg

• Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
får vel bare gratulere! =) morsomme tall å leke med det der da :)

Takker for det.

Er skikkelig moro å kjøre 8)

Film kommer forhåpentligvis når jeg får tettet div oljelekkasjer.

Skrevet
er ikke vanos på M5 E34.

min bil som hadde dette, men skal bremses en gang til iløpet av året. er fikset litt på motor siden den gang.

ikke et unormalt tall på en M5 det jeg fikk.

Ok. Mener det var det jeg fikk vite av Endre G, men godt mulig jeg har misforstått da :wink:

Hadde en mistanke om at det var deg egentlig :lol:

må ikke høre på han hehe.

var bra moment på bilen din ja, må få sitte på en tur hvis du skal på eikås eller noe :wink:

Skrevet
Da har bilen vært til bremsing hos Polly Motorsport.

333hk og 516nm :shock::twisted:

Hadde 1.5bar peak ladetrykk, fallende til 1.2 elns antar jeg. Er ikke helt sikker hva den datt til.

Ikke dårlig at motoren er hel etter å ha hatt 1.5bar ladetrykk med 10:1 i komp og original innmat. Er ikke så verst disse M50B25 motorene :wink::twisted:

Til sammenligning hadde en 3.8l M5 360nm/294hk. Men det lurer jeg på om var med dårlig vanos?

Uansett, den går helt greit. 1 og 2.gir er nesten ubrukelig, selv med 235 dekk og diffbrems på tørr asfalt 8):twisted:

bra effekt!

hva hadde du på hjul? polly har rulle har han ikke?

Skrevet

Trevliga siffror Tommy!! :)

Försök få fram papper, vore kul att se hur den beter sig i registret, så kanske jag kan finslipa chipet lite mer utefter det också!

En sak som kan vara lite roligt är att jämföra dina bänkningspapper med mina från min 545i Turbo E34 som jag hade förut, för jag hade väldigt lika topp värden, 300 hk på hjul ~ 350hk i motor och strax över 500 Nm jag med. Kan skicka dig mina papper sen så får du kolla.

Mvh

//A. Fekzen

Skrevet
det skjer på lørdag. :D du har bare å stille. :D

Din kødd :lol:

Du vet like godt at det funker dårlig når oljespruten står alle veier :wink:

bra effekt!

hva hadde du på hjul? polly har rulle har han ikke?

Takker for det :wink:

Jo. Mener jeg så rundt 290 på hjul. Men er litt usikker på nøyaktig tall.

Trevliga siffror Tommy!! :)

Försök få fram papper, vore kul att se hur den beter sig i registret, så kanske jag kan finslipa chipet lite mer utefter det också!

En sak som kan vara lite roligt är att jämföra dina bänkningspapper med mina från min 545i Turbo E34 som jag hade förut, för jag hade väldigt lika topp värden, 300 hk på hjul ~ 350hk i motor och strax över 500 Nm jag med. Kan skicka dig mina papper sen så får du kolla.

Mvh

//A. Fekzen

Takker for det :D

De kommer på nett om et par dager, så da skal jeg poste link her i tråden, og kommer til å sende deg en PM :wink:

Da er det noenlunde likt da. Vi får se når papirene kommer. Var dog et voldsomt fall i momentkurven. Hadde nok fått en god del mer hk om den hadde fulgt ladetrykkskurven bedre.

Flott. Hadde vært interessant å se :wink:

Skrevet

Flott prosjekt! :D Bra noen bygger turbo i e34 også :)

men lurer på hvorfor ingen bygger top montert turbo i e34 for? er det en god grunn til dette eller? :P

Skrevet

Takker for det :wink:

I mitt tilfelle, var det enkelt og greit fordi jeg antok at det var mer plass under motoren. Og så har jeg batteriet fremme, og da er det jo litt styr å flytte batteri osv, pluss at turbo blir jo mer synlig. Men er ikke umulig at det blir bygd om til toppmontert i nærmeste fremtid :wink:

Skrevet
Flott prosjekt! :D Bra noen bygger turbo i e34 også :)

men lurer på hvorfor ingen bygger top montert turbo i e34 for? er det en god grunn til dette eller? :P

en kamerat av meg monterte turbo på oversiden i sin e34 m50b25.. å det blei sinnsykt trangt.. laken på pansere blei dårlig, det plast deksele over toppdeksele smeltet.. selv om så å si heile sia der turboen var montert blei det "tepet på sån vamre folie eller hva det heter..

Men den bilen gikk noe så sykt!! han kjørte fra en 320 m50b20 som var bremset til 330 hk på bakhjulene...

han sleit også litt med tynn blanding på toppen av registere, så han slite ned trykket og mente at den gikk bedre...

Skrevet
Ulv i fåreklær! A bit of mystery is good!

Sant så sant 8)

en kamerat av meg monterte turbo på oversiden i sin e34 m50b25.. å det blei sinnsykt trangt.. laken på pansere blei dårlig, det plast deksele over toppdeksele smeltet.. selv om så å si heile sia der turboen var montert blei det "tepet på sån vamre folie eller hva det heter..

Men den bilen gikk noe så sykt!! han kjørte fra en 320 m50b20 som var bremset til 330 hk på bakhjulene...

han sleit også litt med tynn blanding på toppen av registere, så han slite ned trykket og mente at den gikk bedre...

Det er ikke noe særlig god plass nei. Kommer seff litt an på størrelsen på turbo også, og plassering. Men det var ikke noe god plass nede heller. Måtte modifisere både her og der for å få plass :wink:

Det er ikke så verst. E34 er jo i tillegg en del tyngre også.

Det skal du ikke se bort ifra. Man kan tape endel hk på feil AFR.

AFR er fin på vei, og med den belastningen, men på rullen ble det tydeligvis litt mer belastning. Har uansett fått ny chip nå, så skal ut å prøve den når jeg får tettet oljelekkasjene :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...