Gå til innhold

min e30m3-.ny update etter 3.5 år borte...

helgeb
 Share

Anbefalte innlegg

Blir spennende høre hvordan du syntes dette blir Helge, når du får tid til prøvekjøre. Hvordan blir turtallet nå da? Den har ganske høy lyd fra før av på det du har hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppfart ender du på ca med den a? 200?

Alltid morro vite toppfart men det er vel slik jeg ser det mere intressant etter norske baner vite sek på utveksling eller er tenker jeg feil her nå? F,eks autoslalom er det få steder enn får lagt ut alle gira. Det er vel normalt sett hurtige vekslinger fra 1-2-3 men sjelden eller få over det? Jeg for min del tror at 0-160 er viktigere enn 0-200 i bane sammenheng. For all del arrester meg men gjør meg belært. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

m3 e30 er jo en tråsykkel og skulle aldri blitt kalt m3, den skulle hatt s38 originalt, men det kan jo gjøres noe med, når selv en omega b 2,5td stasjonsvogn med tung stereo sladder og spinner langt lettere, da er det noe feil mener jeg

Da dette er et diskusjonsforum, påtar jeg meg min rett og ytrer min mening.

Du er nå en passe sær type du og, som sammenligner E30 M3 med ei gammal dieselpurke av en Opel. Det at en bil spinner så lett som du får det til å høres ut som, viser bare hvor elendige kjøreegenskaper den bilen har. En M3 er bygd for motorsport, det ligger i navnet. Den skal være stiv, lettest mulig, og med BEST mulig veggrep. Derfor er det intet annet enn positivt med mest mulig effekt fra minst mulig motor (les: mindre vekt).

Pluss at e30 m3 ofte ikke har takluke, så da kan man ikke stå å rope opp gjennom taket, samt MYE mindre plass til stereo, hva er poenget med en bil der man kanskje bare får plass til 1 10" sub og 2 neonlys... Ikke for å snakke om motoren, ikke en gang sekser jo! Man kan ikke være bilinteressert om man kjøper noe sånt altså! Og så den prisen da!! Får jo mange volvoer med SYKT mye mer effekt til den prisen..

Og jeg tar like så godt en til i samme slengen. Unnskyld meg folkens, men hvem i all verden, med den minste lille kjærlighet for BMW, ville satt pris på synet av en og annen tosk hengende opp gjennom takluka på en E30 M3, gjerne med ei ølflaske i hånda og Wunderbaum i ruta, med neonlys blinkende i takt til "Volvo" av Eddie Meduza, mens han desperat og snøvlende forsøker å følge teksten?

Håper for all del dette innlegget var ironi, som et svar på diesel-kongens håpløse innlegg tidligere.

Takk for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppfart ender du på ca med den a? 200?

Alltid morro vite toppfart men det er vel slik jeg ser det mere intressant etter norske baner vite sek på utveksling eller er tenker jeg feil her nå? F,eks autoslalom er det få steder enn får lagt ut alle gira. Det er vel normalt sett hurtige vekslinger fra 1-2-3 men sjelden eller få over det? Jeg for min del tror at 0-160 er viktigere enn 0-200 i bane sammenheng. For all del arrester meg men gjør meg belært. :-)

Er greit å vite hva han ender på i toppfart hvis han har hatt muligheten for dette... er ikke for at den skal gå fortest mulig men med tanke på hva kapasiteten blir med 4.10 med tanke på banene vi kjører på, med tanke på mantorp hvor jeg med orginal utv og motor nådde 190km/t før bremsing.Må kunne ha en bil som er konkeransedyktig og ikke butter midt på sletta på turtalssperra... hehe og neste sommer blir ringen så greit å vite fart;-) ved å øke utvekslingen er jo for å få den gode akselrasjonen men taper da på toppfarten... skjønner meg nå glenno? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...